Pagina 1 van 1

2cv 18PK 425cc 1964 valt stil bij bij warme motor

Geplaatst: za 31 okt, 2015 20:22
door PatrickV
goedendag, ik heb het volgende probleem:

Deze motor lekte olie, de olie kering van de motor is vervangen en sindsdien valt de 2cv stil als de motor goed warm is en je van bv 80 gaat afremmen, als je dan de koppeling in trapt om terug te schakelen valt deze stil. de 2cv heeft een centrifugaalkoppeling.

Op de start carburateur (choke) blijft de auto wel lopen.

de carburateur opnieuw afgesteld, mengschroef helemaal in en dan 2,25 slag terug, de stationair schroef helemaal terug dan gasklep dicht drukken en tegen het vertragingsmechanisme draaien en dan 2,5 slag verder.

de sproeiers die erin zitten zijn schoon, allemaal nog nagekeken.

als de choke iets is uitgetrokken dan blijft de motor lopen en kun je ermee rijden.

de slang van de carburateur eraf gehaald en gestart er komt benzine uit geen continu straal maar om de seconde een grote hoeveelheid.

Is er iemand die nog een tip heeft?

Geplaatst: za 31 okt, 2015 21:45
door engbokho
Klinkt als verstopte stationair sproeier. Zit aan de linkerzijkant. Vanaf buiten te bereiken.

Geplaatst: za 31 okt, 2015 21:45
door AZL57
de sproeiers zijn schoon maar ook de kanaaltjes daarheen? Heb je de juiste sproeiers?

Geplaatst: za 31 okt, 2015 22:10
door PatrickV
de sproeiers en de kanalen zijn schoon vandaag nog een keer gedaan.

Tijdens een eerdere schoonmaak van de sproeiers gelijk gecontroleerd of de juiste erin zitten, deze zitten erin.

Geplaatst: zo 1 nov, 2015 07:34
door Geert
Trekt ie nergens valse lucht aan ?

Geplaatst: zo 1 nov, 2015 10:37
door Bertje Beige
Voordat je aan de carburateur begint te rommelen moet je wel zeker weten dat de ontsteking en de kleppen juist gesteld staan, is dat zo?

Geplaatst: zo 1 nov, 2015 19:44
door PatrickV
Contactpunten en kleppen zijn niet gesteld of gecheckt, deze zijn een half jaar geleden, na de restauratie, bijgesteld.

Valse lucht zou het kunnen zijn, het spruitstuk, daar is een andere pakking op gekomen. Dit zou ik na moeten kijken of deze daar valse lucht trekt.

Geplaatst: ma 2 nov, 2015 18:59
door Hans B
soms zit in zo'n heel oud spruitstuk een klein lekje, vaak een speldenprikje, met het oog nauwelijks waarneembaar. Dan gaan ze beroerd lopen. En ga je van alles lopen verdenken... Uitlaat ook in perfecte staat?
Maar bij de basis beginnen en kleppen stellen en daarna ontsteking daar ben ik het in principe wel mee eens. Alleen moet dit bij een 18 pk juist met motor op bedrijfstemperatuur gebeuren... let er ook op dat als je bij warme motor kleppen gaat stellen doe dan eerst de rechter kant, deze kant koelt het snelst af (en laat ondertussen aan de linkerkant het kleppendeksel en evt. het spatscherm er nog op)

Geplaatst: ma 2 nov, 2015 21:39
door AZL57
kan ook een groot lek zijn in de hotspot (het doosje onder de carburateur) Het "doosje" zelf roest wel eens door maar ook de buizen daarin en dan komt er een verbinding tussen in en uitlaat ook geen goed idee.

Geplaatst: wo 4 nov, 2015 09:57
door DucKKnutsel
Met de remmenreiniger bus over spruitstuk en langs de pakkingen spuiten dan is een evt lek zo gevonden motor zal gelijk in toerental toenemen.
Vlotter hoogte getjekt?