4 nieuwe remmen, rechtsvoor blijft aanlopen
- Ami6rudolf
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
- Locatie: Les Biefs, Frankrijk
- Contacteer:
4 nieuwe remmen, rechtsvoor blijft aanlopen
Ik heb een Ami 6 break uit 1968, 4 trommelremmen. Alle remmen nieuw, cilinders, remschoenen, klemveren, veer, handremkabels. 3 remmen doen het prima, echter de rechter voorrem blijft aanlopen. stelnokken staanop "minimum". De cilinder lijkt na het remmen niet helemaal ingedrukt te worden naar de ruststand, dus nogmaals een nieuwe cilinder en veer gemonteerd. Trommel blijft heet worden. Nieuwe handremkabel is nog niet gesteld en is nog niet op spanning. Iemand enig iedee waarom deze ene rem niet mee wil werken?
- Ami6rudolf
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
- Locatie: Les Biefs, Frankrijk
- Contacteer:
- Ami6rudolf
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
- Locatie: Les Biefs, Frankrijk
- Contacteer:
De hoofdremcilinder heeft de vorige eigenaar vernieuwd, echter twee jaar heeft het remsysteem losgehangen, zonder remolie. Als er iets met de hrc zou zijn dan zouden de andere remmen er toch ook last van moeten hebben? Alleen de remcilinder rechtsvoor komt niet helemaal in ruststand.
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
- Ami6rudolf
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
- Locatie: Les Biefs, Frankrijk
- Contacteer:
Afgelopen dagen heb ik wel 5 keer alles gedmonteerd en gemonteerd, wel goed voor de vaardigheid. Ik had het idee met een nieuwe cilinder en veer tussen de remschoenen dat het probleem opgelost zou zijn. Intrappen van de rem zonder trommel erop laat zien dat zodra ik de ontluchtingsnippel een kwartslag open draai de cilinder meteen naar ruststand gaat. Ik word er wel een beetje gek van......
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Waarschijnlijk heb je nog de enkelvoudige hoofdremcilinder, dan zou je denken dat de remdruk bij alle wielen gelijk zou zijn.
Wat gebeurt er als je de ontluchtingsnippel van een van de andere wielen losdraait, gaat dan ook de rem rechts voor terug in ruststand ?
Misschien kan er ook vuiligheid / verstopping ergens in het systeem zitten
Wat gebeurt er als je de ontluchtingsnippel van een van de andere wielen losdraait, gaat dan ook de rem rechts voor terug in ruststand ?
Misschien kan er ook vuiligheid / verstopping ergens in het systeem zitten
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Ami6rudolf
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
- Locatie: Les Biefs, Frankrijk
- Contacteer:
Fijn dat jullie allemaal meedenken!
Bertje Beige: er gaat naar elke rem een eigen remslang koper denk ik. Ruim twee jaar heeft die remslang "open"gelegen. Zou een optie kunnen zijn.
Ak 350: ja enkelvoudig systeem. Ik heb niet een andere nippel opengedraaid. Stel dat dan de "probleemrem" in ruststand komt wat zou dat kunnen betekenen?
Bertje Beige: er gaat naar elke rem een eigen remslang koper denk ik. Ruim twee jaar heeft die remslang "open"gelegen. Zou een optie kunnen zijn.
Ak 350: ja enkelvoudig systeem. Ik heb niet een andere nippel opengedraaid. Stel dat dan de "probleemrem" in ruststand komt wat zou dat kunnen betekenen?
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
Als de probleemrem in ruststand komt als je de andere ontluchtingsnippels probeert, dan betekent dit dat er restdruk op het hele remsysteem achterblijft. Dan zou ik eerder richting hoofdremcilinder kijken.
Het zou ook kunnen dat er een verstopping ofzo is, en er alleen druk in de leiding naar de cylinder rechtsvoor achterblijft.
Het zou ook kunnen dat er een verstopping ofzo is, en er alleen druk in de leiding naar de cylinder rechtsvoor achterblijft.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
ik zou de slang naar de probleemrem eens vervangen. Loslatende binnenwand heb ik ook al eens gehad. Was bij een oude slang maar bij sommige NOS slangen weet je ook niet hoelang die ergens gelegen hebben. Mogelijk misschien ook nog een vuiltje in je wielremcylinder dat opzij gedrukt wordt als je remt en terug voor de leiding schiet als je de rem los laat?
diverse Citroens, wat anders.
Vervang eens het rubbertje waar de remleiding in de remcilinder gaat bij de probleemrem. Als dit rubbertje niet goed zit werkt dit als een ventiel waardoor de remschoenen niet terug gaan... Zonder trommel moeten de remschoenen helemaal naar binnen trekken als je het rempedaal loslaat.... Anders klopt er iets niet.....
- Ami6rudolf
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 5 dec, 2015 14:40
- Locatie: Les Biefs, Frankrijk
- Contacteer:
Ik ga de remleidingen van de voorremmen vernieuwen. Na jullie verhalen lijkt mij dat het beste nu. Het kan goed dat er in de remleiding wat fout zit omdat die twee jaar zonder olie in de motorbak hebben gelegen. Mocht er iemand nog tips hebben dan graag. Ik laat weten hoe het gaat aflopen. Bestellen zal wel een weekje duren, ze zijn hier in Frankrijk niet zo snel. Bedankt allemaal voor het meedenken
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults