Pagina 1 van 2

4 nieuwe remmen, rechtsvoor blijft aanlopen

Geplaatst: za 5 dec, 2015 15:38
door Ami6rudolf
Ik heb een Ami 6 break uit 1968, 4 trommelremmen. Alle remmen nieuw, cilinders, remschoenen, klemveren, veer, handremkabels. 3 remmen doen het prima, echter de rechter voorrem blijft aanlopen. stelnokken staanop "minimum". De cilinder lijkt na het remmen niet helemaal ingedrukt te worden naar de ruststand, dus nogmaals een nieuwe cilinder en veer gemonteerd. Trommel blijft heet worden. Nieuwe handremkabel is nog niet gesteld en is nog niet op spanning. Iemand enig iedee waarom deze ene rem niet mee wil werken?

Geplaatst: za 5 dec, 2015 15:47
door verkuilm
Ik vermoed dat de trommels min of meer gelijk zijn aan eend.
De trommel schuift er wel zo op? Loopt niet aan?
Want je moet de onderste bevestiging wel goed stellen.

Geplaatst: za 5 dec, 2015 16:11
door Ami6rudolf
De trommel schuift er makkelijk op, hij loopt dan bijna niet aan als je de trommel draait

Geplaatst: za 5 dec, 2015 17:10
door AK350
Heb je de hoofdremcylinder ook loshehad / vernieuwd ?

Deze moet volledig in ruststand terug kunnen komen. Staat de pen die de cilinder indrukt te strak afgesteld dan blijft het remsysteem onder druk staan.

Geplaatst: za 5 dec, 2015 17:29
door verkuilm
Wat ook kan is dat de HRC overleden is. Dan loopt die intern vast.
Dat heb ik ook al twee keer gehad met een nieuwe. Was echt troep.
Nu ander merk en dat gaat al 2 jaar prima.

Geplaatst: za 5 dec, 2015 17:31
door Ami6rudolf
De hoofdremcilinder heeft de vorige eigenaar vernieuwd, echter twee jaar heeft het remsysteem losgehangen, zonder remolie. Als er iets met de hrc zou zijn dan zouden de andere remmen er toch ook last van moeten hebben? Alleen de remcilinder rechtsvoor komt niet helemaal in ruststand.

Geplaatst: za 5 dec, 2015 18:20
door verkuilm
voorkant en achterkant zijn gescheiden. Maar inderdaad. Links en rechts moeten zelfde zijn.
Zit de remschoen mischien te vast?

Geplaatst: za 5 dec, 2015 18:26
door Ami6rudolf
Afgelopen dagen heb ik wel 5 keer alles gedmonteerd en gemonteerd, wel goed voor de vaardigheid. Ik had het idee met een nieuwe cilinder en veer tussen de remschoenen dat het probleem opgelost zou zijn. Intrappen van de rem zonder trommel erop laat zien dat zodra ik de ontluchtingsnippel een kwartslag open draai de cilinder meteen naar ruststand gaat. Ik word er wel een beetje gek van......

Geplaatst: za 5 dec, 2015 19:20
door Bertje Beige
Heeft het betreffende wiel ook een eigen remslang? Als die inwendig is opgezwollen werkt die mogelijk als een eenrichtingsklep.

Geplaatst: za 5 dec, 2015 19:35
door AK350
Waarschijnlijk heb je nog de enkelvoudige hoofdremcilinder, dan zou je denken dat de remdruk bij alle wielen gelijk zou zijn.
Wat gebeurt er als je de ontluchtingsnippel van een van de andere wielen losdraait, gaat dan ook de rem rechts voor terug in ruststand ?
Misschien kan er ook vuiligheid / verstopping ergens in het systeem zitten

Geplaatst: za 5 dec, 2015 19:54
door Ami6rudolf
Fijn dat jullie allemaal meedenken!
Bertje Beige: er gaat naar elke rem een eigen remslang koper denk ik. Ruim twee jaar heeft die remslang "open"gelegen. Zou een optie kunnen zijn.
Ak 350: ja enkelvoudig systeem. Ik heb niet een andere nippel opengedraaid. Stel dat dan de "probleemrem" in ruststand komt wat zou dat kunnen betekenen?

Geplaatst: za 5 dec, 2015 21:23
door AK350
Als de probleemrem in ruststand komt als je de andere ontluchtingsnippels probeert, dan betekent dit dat er restdruk op het hele remsysteem achterblijft. Dan zou ik eerder richting hoofdremcilinder kijken.

Het zou ook kunnen dat er een verstopping ofzo is, en er alleen druk in de leiding naar de cylinder rechtsvoor achterblijft.

Geplaatst: za 5 dec, 2015 22:29
door AZL57
ik zou de slang naar de probleemrem eens vervangen. Loslatende binnenwand heb ik ook al eens gehad. Was bij een oude slang maar bij sommige NOS slangen weet je ook niet hoelang die ergens gelegen hebben. Mogelijk misschien ook nog een vuiltje in je wielremcylinder dat opzij gedrukt wordt als je remt en terug voor de leiding schiet als je de rem los laat?

Geplaatst: za 5 dec, 2015 23:42
door LPGo
Vervang eens het rubbertje waar de remleiding in de remcilinder gaat bij de probleemrem. Als dit rubbertje niet goed zit werkt dit als een ventiel waardoor de remschoenen niet terug gaan... Zonder trommel moeten de remschoenen helemaal naar binnen trekken als je het rempedaal loslaat.... Anders klopt er iets niet.....

Geplaatst: zo 6 dec, 2015 07:51
door Ami6rudolf
Ik ga de remleidingen van de voorremmen vernieuwen. Na jullie verhalen lijkt mij dat het beste nu. Het kan goed dat er in de remleiding wat fout zit omdat die twee jaar zonder olie in de motorbak hebben gelegen. Mocht er iemand nog tips hebben dan graag. Ik laat weten hoe het gaat aflopen. Bestellen zal wel een weekje duren, ze zijn hier in Frankrijk niet zo snel. Bedankt allemaal voor het meedenken