Koppeling?
- Ami6rudolf
- Beginner
- Contacteer:
Koppeling?
Ik merk dat op dit forum nogal wat kenners zitten dus vandaar mijn vraag.
Als ik bij mijn ami 6 met am2-c motor uit 1968 het contact uitzet, de koppeling indruk en de auto in zijn vrij zet en de koppeling op laat komen dan hoor ik bij de motor een geluid dat lijkt op een schurend geluid wat steeds zwakker wordt.
Iemand enig idee wat dat zou zijn? Auto rijdt en trekt verder naar mijn idee goed. Helaas ken ik de onderhoudshistorie niet. Franse auto, woon daar ook.
Als ik bij mijn ami 6 met am2-c motor uit 1968 het contact uitzet, de koppeling indruk en de auto in zijn vrij zet en de koppeling op laat komen dan hoor ik bij de motor een geluid dat lijkt op een schurend geluid wat steeds zwakker wordt.
Iemand enig idee wat dat zou zijn? Auto rijdt en trekt verder naar mijn idee goed. Helaas ken ik de onderhoudshistorie niet. Franse auto, woon daar ook.
Ami 6 break 1968
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
Peugeot 304 cabriolet 1973
2 moderne Renaults
- Ami6rudolf
- Beginner
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Volgens mij hoor je dan het centrifugaal gedeelte van je koppeling dat nog even blijft draaien. Kan geen kwaad denk ik. Je hebt wel een speciaal motortje hoor. Een kennis van mij heeft er zo een in zijn dyane. Was erg leuk om een keer te zien hoe dat nou precies in elkaar zat, al was dat dan voor een reparatie vlak oor de wereldmeeting.
- Ami6rudolf
- Beginner
- Contacteer:
De motor op zich is niet echt bijzonder maar je hebt een zgn centrifugaal koppeling als extra waardoor je kan wegrijden zonder het koppelingspedaal te gebruiken. In frankrijk hadden de meeste 2cv's en Ami's in de 50/60's dat, in NL was het niet echt populair.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
- Ami6rudolf
- Beginner
- Contacteer:
ja exact
Alleen moet je het stationair toerental goed zetten. Zo laag dat ie net begint te kruipen. Ik heb 2 eenden met dit systeem. Werkt op zich prima. Een paar kleine nadelen. Hij remt soms niet af op de motor, je kunt hem niet aan duwen en bij het parkeren altijd de handrem nodig.

diverse Citroens, wat anders.