Pagina 1 van 1
Ervaringen chassis in RVS?
Geplaatst: ma 29 feb, 2016 20:47
door Jojo1984
Hoi,
Zijn er mensen onder ons die ervaring hebben met een rvs chassis?
Zitten er, los van de kostprijs, specifieke nadelen aan vwb stijfheid, duurzaamheid, etc.?
Ben benieuwd!
Groet Matthijs
Geplaatst: ma 29 feb, 2016 21:20
door Thijs
Ik ben benieuwd waar je die vandaan gaat halen.
Een paar jaar terug stond er 1 op Citromobile maar die was zo slecht gelast dat ik hem gratis nog niet mee wilde hebben.
Verder heb ik er nooit meer 1 gespot.
Geplaatst: ma 29 feb, 2016 23:17
door azuiper
Reclame niet toegestaan, maar google eens naar een duitse 2cv cabrio-bouwer, die levert rvs chassis en bodemdelen
Geplaatst: di 1 mar, 2016 08:36
door Rossero
Ik ben nog niet overtuigd, ook RVS kan roesten. Zeker als het in aanraking komt met normaal (roestend) staal en onder slechte omstandigheden. In mijn ogen kan het de dubbele prijs ten opzichte van een verzinkt exemplaar niet goedmaken
Geplaatst: di 1 mar, 2016 12:32
door LPGo
Rossero schreef:Ik ben nog niet overtuigd, ook RVS kan roesten. Zeker als het in aanraking komt met normaal (roestend) staal en onder slechte omstandigheden. In mijn ogen kan het de dubbele prijs ten opzichte van een verzinkt exemplaar niet goedmaken
eh, rvs wordt toegepast bij de scheepsbouw.. B.v. deze zwemtrap, bedoelt om dag en nacht in zee te hangen... geloof niet dat je dit met je 2cv wilt doen...
dus..
https://www.bol.com/nl/p/zwemtrap-rvs-v ... 053328684/
Ik werk al jaren (meer dan 20 jaar) met rvs bij 2cv's en zit er nu over te denken om voor mezelf een rvs chassis te maken...... heb al meerdere chassis van (verzonken) staal gemaakt...
Geplaatst: di 1 mar, 2016 13:02
door Thijs
Er zijn meerdere kwaliteiten RVS. Deze worden aangeduid met een nummer.
Mijn buurman maakt drinkwatertanks voor boten en als je dan de verkeerde soort gebruikt kun je na 3 jaar weer een nieuwe monteren.
Er is zelfs een RVS soort welke gewoon magnetisch is maar toch RVS genoemd wordt.
Het maakt dus uit van welke soort het chassis gemaakt wordt.
Geplaatst: ma 7 mar, 2016 12:56
door Kulio
Er is eens een F-16 in een woonwijk in Twente gecrashed. De oorzaak bleek een onderdeel van RVS dat door corrosie (vanwege veelvuldige vluchten boven de noordzee) gebroken was. Corrosie van RVS komt dus voor. In het geval van het vliegruig had men het verkeerde soort RVS gebruikt.
Maar los van corrosie; gezien de prijs kan je meerdere malen een chassiswissel met een niet-RVS chassis laten uitvoeren.