Hoi,
Zijn er mensen onder ons die ervaring hebben met een rvs chassis?
Zitten er, los van de kostprijs, specifieke nadelen aan vwb stijfheid, duurzaamheid, etc.?
Ben benieuwd!
Groet Matthijs
Ervaringen chassis in RVS?
Rossero schreef:Ik ben nog niet overtuigd, ook RVS kan roesten. Zeker als het in aanraking komt met normaal (roestend) staal en onder slechte omstandigheden. In mijn ogen kan het de dubbele prijs ten opzichte van een verzinkt exemplaar niet goedmaken
eh, rvs wordt toegepast bij de scheepsbouw.. B.v. deze zwemtrap, bedoelt om dag en nacht in zee te hangen... geloof niet dat je dit met je 2cv wilt doen...
dus..
https://www.bol.com/nl/p/zwemtrap-rvs-v ... 053328684/
Ik werk al jaren (meer dan 20 jaar) met rvs bij 2cv's en zit er nu over te denken om voor mezelf een rvs chassis te maken...... heb al meerdere chassis van (verzonken) staal gemaakt...
-
- Heavy user
- Berichten: 3069
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Er zijn meerdere kwaliteiten RVS. Deze worden aangeduid met een nummer.
Mijn buurman maakt drinkwatertanks voor boten en als je dan de verkeerde soort gebruikt kun je na 3 jaar weer een nieuwe monteren.
Er is zelfs een RVS soort welke gewoon magnetisch is maar toch RVS genoemd wordt.
Het maakt dus uit van welke soort het chassis gemaakt wordt.
Mijn buurman maakt drinkwatertanks voor boten en als je dan de verkeerde soort gebruikt kun je na 3 jaar weer een nieuwe monteren.
Er is zelfs een RVS soort welke gewoon magnetisch is maar toch RVS genoemd wordt.
Het maakt dus uit van welke soort het chassis gemaakt wordt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Er is eens een F-16 in een woonwijk in Twente gecrashed. De oorzaak bleek een onderdeel van RVS dat door corrosie (vanwege veelvuldige vluchten boven de noordzee) gebroken was. Corrosie van RVS komt dus voor. In het geval van het vliegruig had men het verkeerde soort RVS gebruikt.
Maar los van corrosie; gezien de prijs kan je meerdere malen een chassiswissel met een niet-RVS chassis laten uitvoeren.
Maar los van corrosie; gezien de prijs kan je meerdere malen een chassiswissel met een niet-RVS chassis laten uitvoeren.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!