Ervaringen chassis in RVS?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Jojo1984
Beginner
Beginner

Ervaringen chassis in RVS?

Bericht door Jojo1984 » ma 29 feb, 2016 20:47

Hoi,

Zijn er mensen onder ons die ervaring hebben met een rvs chassis?
Zitten er, los van de kostprijs, specifieke nadelen aan vwb stijfheid, duurzaamheid, etc.?

Ben benieuwd!

Groet Matthijs

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » ma 29 feb, 2016 21:20

Ik ben benieuwd waar je die vandaan gaat halen.

Een paar jaar terug stond er 1 op Citromobile maar die was zo slecht gelast dat ik hem gratis nog niet mee wilde hebben.

Verder heb ik er nooit meer 1 gespot.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » ma 29 feb, 2016 23:17

Reclame niet toegestaan, maar google eens naar een duitse 2cv cabrio-bouwer, die levert rvs chassis en bodemdelen
BARE METAL CAR

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 1 mar, 2016 08:36

Ik ben nog niet overtuigd, ook RVS kan roesten. Zeker als het in aanraking komt met normaal (roestend) staal en onder slechte omstandigheden. In mijn ogen kan het de dubbele prijs ten opzichte van een verzinkt exemplaar niet goedmaken

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 1 mar, 2016 12:32

Rossero schreef:Ik ben nog niet overtuigd, ook RVS kan roesten. Zeker als het in aanraking komt met normaal (roestend) staal en onder slechte omstandigheden. In mijn ogen kan het de dubbele prijs ten opzichte van een verzinkt exemplaar niet goedmaken

eh, rvs wordt toegepast bij de scheepsbouw.. B.v. deze zwemtrap, bedoelt om dag en nacht in zee te hangen... geloof niet dat je dit met je 2cv wilt doen...

dus..
https://www.bol.com/nl/p/zwemtrap-rvs-v ... 053328684/

Ik werk al jaren (meer dan 20 jaar) met rvs bij 2cv's en zit er nu over te denken om voor mezelf een rvs chassis te maken...... heb al meerdere chassis van (verzonken) staal gemaakt...

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » di 1 mar, 2016 13:02

Er zijn meerdere kwaliteiten RVS. Deze worden aangeduid met een nummer.

Mijn buurman maakt drinkwatertanks voor boten en als je dan de verkeerde soort gebruikt kun je na 3 jaar weer een nieuwe monteren.

Er is zelfs een RVS soort welke gewoon magnetisch is maar toch RVS genoemd wordt.
Het maakt dus uit van welke soort het chassis gemaakt wordt.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » ma 7 mar, 2016 12:56

Er is eens een F-16 in een woonwijk in Twente gecrashed. De oorzaak bleek een onderdeel van RVS dat door corrosie (vanwege veelvuldige vluchten boven de noordzee) gebroken was. Corrosie van RVS komt dus voor. In het geval van het vliegruig had men het verkeerde soort RVS gebruikt.

Maar los van corrosie; gezien de prijs kan je meerdere malen een chassiswissel met een niet-RVS chassis laten uitvoeren.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie