Hallo,
Al geruime tijd heb ik een sporadisch probleem.
Ik ben aan het opschakelen en zowel in de 2, 3 en 4 kan ik niet teveel gas geven.
Wanneer ik het gas meer indruk dan kan de motor ineens ontzettend hoog in de toeren vliegen waardoor het lijkt alsof je ook 'uit de versnelling raakt'. De eend wil dan moeilijk vooruit komen en gaat niet harder dan 80 a 90.
Wanneer ik het gas weer wat loslaat is er een moment dat het lijkt alsof de motor weer verbinding maakt en hij terugkeert in de versnelling.
Ik dacht eerst dat mijn motor te warm werd, maar bij wegrijden kan hetzelfde plaastvinden.
Ook de gaskabel werkt correct en heb ik voor de zekerheid de veren vervangen.
Daarna dacht ik dat de rubbers doorgesleten waren van mijn versnellingsbak, dit bleek zo te zijn en deze heb ik dan ook vervangen, waardoor de versnellingsbak ook weer opgehoogd is en dit had als resultaat dat de motor minder ging bewegen.
Toch blijf ik dit probleem hebben.
Ik ga vandaag naar mijn elektrische ontsteking kijken en weer op tijd stellen.
Ik heb hem 4 maanden geleden nog een beurt gegeven en daardoor zijn kleppen gesteld en bougies vervangen.
Begrijpt of herkend iemand dit probleem?
Zijn er tips of waarschuwingen voor dit probleem?
Alle hulp is welkom.
Vriendelijk bedankt.
Bij meer gas hoog in de toeren en 'uit de versnelling'
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Hoi
Denk dat je de koppelingsplaten versleten hebt. Probeer eens voet op de rem en dan de koppeling laten opkomen beetje gas er bij rechter voet half op de rem puntje van de voet of met je hand beetje gas erbij. als de eend afslaat is de koppeling goed gaat echter het toeren tal omhoog en slaat niet af met de voet op de rem is de koppelingsplaat versleten Dit wat je hier beschrijft heeft niks met je ontsteking te maken.
Denk dat je de koppelingsplaten versleten hebt. Probeer eens voet op de rem en dan de koppeling laten opkomen beetje gas er bij rechter voet half op de rem puntje van de voet of met je hand beetje gas erbij. als de eend afslaat is de koppeling goed gaat echter het toeren tal omhoog en slaat niet af met de voet op de rem is de koppelingsplaat versleten Dit wat je hier beschrijft heeft niks met je ontsteking te maken.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
Je kan ook gewoon de handrem erop zetten [ mist je handrem goed werkt ] koppeling in , in de versnelling zetten , gas geven en koppeling op laten komenDucKKnutsel schreef:Hoi
Koppeling, daar zou ik mee beginnen. Kabeltje goed afstellen om mee te beginnen inderdaad. Maar als er al langere tijd zo mee gereden is dan zal het wel versleten zijn. Open maken en je weet het zeker.
Koppeling vervangen is niet moeilijk, maar kost wel tijd. De kosten zijn het niet. Rond de 100 euro heb je een complete koppelingsset. Wel handig om ook gelijk het bronzen busje te vervangen in de krukas.
Koppeling vervangen is niet moeilijk, maar kost wel tijd. De kosten zijn het niet. Rond de 100 euro heb je een complete koppelingsset. Wel handig om ook gelijk het bronzen busje te vervangen in de krukas.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987