Nep ZDZ
Geplaatst: ma 2 mei, 2016 23:31
Ik ben al enkele jaren bezig met een 84er Eend die te goed was om te slopen, maar te slecht om eventjes door de APK te 'jassen'.
In 2010 gekocht voor slechts 400 euro, daar krijg je ze nu niet meer voor mee....
Motor en bak waren prima, koets was al eens opgeknapt, maar al weer aardig rot ondertussen.
Nu had ik nog een losse koets staan, waar voetenbak, achterpaneel, bodemplaat en wielkast al eens op een nette manier ingelast waren. Was een gestrand project van een andere liefhebber.
Heb er zelf een nieuw half voorruitframe ingelast, en diverse gepopnagelde plaatjes vastgelast.
Stuurhuis gereviseerd, evenals de remklauwen. RVS remleidingen, wielremcilinders, fuseepennen, wiellagers voor enz.
Motortje voorzien van nieuwe keeringen, brilrubbers, zuigerveren, koppelingsplaat en drukgroep.
Afgelopen jaar niet zo veel aan gedaan, maar al lang geleden geïnspireerd door Ed147 vandaag begonnen met het dichtlassen van de derde zijruitjes.
Mijn Eend hoeft geen 60er jaren lookalike te worden, maar een ZDZ replica uit de jaren '70.
Heb dit altijd één van de leukste Eendjes gevonden, vandaar.
Tijdje geleden originele ZDZ panelen gekocht, maar het is een hels karwei om deze netjes in te lassen (alle respect voor Citroen AZU). Daarom gekozen voor het dichtmaken van de bestaande ruitframes.
Niet origineel, maar het gaat mij uiteindelijk om de lol die ik van mijn 2CV heb....
Kleur wordt Gamma, "warm grijs", geen originele ZDZ kleur, maar mooie kleur voor een Eend. Deels gerold en deels gespoten met spuitbussen.
Ruitframe dichtgelast, linkerkant nog te gaan...

Extra steun aan de binnenkant voor stevigheid paneel

Vanavond de buitenkant in de epoxy primer gezet, daarna kan het plamuur- en schuurfeest beginnen
In 2010 gekocht voor slechts 400 euro, daar krijg je ze nu niet meer voor mee....
Motor en bak waren prima, koets was al eens opgeknapt, maar al weer aardig rot ondertussen.
Nu had ik nog een losse koets staan, waar voetenbak, achterpaneel, bodemplaat en wielkast al eens op een nette manier ingelast waren. Was een gestrand project van een andere liefhebber.
Heb er zelf een nieuw half voorruitframe ingelast, en diverse gepopnagelde plaatjes vastgelast.
Stuurhuis gereviseerd, evenals de remklauwen. RVS remleidingen, wielremcilinders, fuseepennen, wiellagers voor enz.
Motortje voorzien van nieuwe keeringen, brilrubbers, zuigerveren, koppelingsplaat en drukgroep.
Afgelopen jaar niet zo veel aan gedaan, maar al lang geleden geïnspireerd door Ed147 vandaag begonnen met het dichtlassen van de derde zijruitjes.
Mijn Eend hoeft geen 60er jaren lookalike te worden, maar een ZDZ replica uit de jaren '70.
Heb dit altijd één van de leukste Eendjes gevonden, vandaar.
Tijdje geleden originele ZDZ panelen gekocht, maar het is een hels karwei om deze netjes in te lassen (alle respect voor Citroen AZU). Daarom gekozen voor het dichtmaken van de bestaande ruitframes.
Niet origineel, maar het gaat mij uiteindelijk om de lol die ik van mijn 2CV heb....
Kleur wordt Gamma, "warm grijs", geen originele ZDZ kleur, maar mooie kleur voor een Eend. Deels gerold en deels gespoten met spuitbussen.
Ruitframe dichtgelast, linkerkant nog te gaan...

Extra steun aan de binnenkant voor stevigheid paneel

Vanavond de buitenkant in de epoxy primer gezet, daarna kan het plamuur- en schuurfeest beginnen
