powertube en sproeiers
powertube en sproeiers
Nieuw op het forum, na 20 jaar weer aan de 2cv6, een Club uit '86. Heel blij mee!
Komend weekend bouw ik er een 123 injection in.
Ik lees op dit forum ook over de powertube: goede ervaringen maar ook wel problemen, bijvoorbeeld met koude lucht in de winter. Het lijkt nauw te luisteren met de maat van de sproeiers.
Wat is jullie mening over de powertube: wel of niet? En zo ja, weet iemand de beste maat sproeiers in 1ste en 2de trap bij die van BCC? Alvast veel dank!
Komend weekend bouw ik er een 123 injection in.
Ik lees op dit forum ook over de powertube: goede ervaringen maar ook wel problemen, bijvoorbeeld met koude lucht in de winter. Het lijkt nauw te luisteren met de maat van de sproeiers.
Wat is jullie mening over de powertube: wel of niet? En zo ja, weet iemand de beste maat sproeiers in 1ste en 2de trap bij die van BCC? Alvast veel dank!
2CV6 Club 1986
Leuk!
Heel veel plezier met je 2CV!
Je hebt het over een powertube, ik zou eerst gewoon eens lekker gaan rijden, spulletje goed afstellen.
Kijken hoe het loopt.
Ik heb geen powertube, wel een andere sproeierbezetting. En hij loopt prachtig, geklokt in de trajectcontrole op de A4 met 134 km/u. (Niet gecorrigeerd )
Een pokertube heb ik echt niet nodig.
Eerst gewoon spulletje mooi afstellen, kwaliteitsolie erin etc.
Succes iig!
Heel veel plezier met je 2CV!
Je hebt het over een powertube, ik zou eerst gewoon eens lekker gaan rijden, spulletje goed afstellen.
Kijken hoe het loopt.
Ik heb geen powertube, wel een andere sproeierbezetting. En hij loopt prachtig, geklokt in de trajectcontrole op de A4 met 134 km/u. (Niet gecorrigeerd )
Een pokertube heb ik echt niet nodig.
Eerst gewoon spulletje mooi afstellen, kwaliteitsolie erin etc.
Succes iig!
Ik vind de powertube een prima ding hoor. Werkt vooral erg goed met big bore of visa motor. Voor koude lucht ben ik niet bang, juist als het warm is is koude lucht beter. Koude lucht bevat meer zuurstof, daarom hebben turbo's een intercooler.
Wat betreft je sproeiers, dat is een kwestie van proberen. Eerst kijkn wat er nu in de carburateur zit, als dat nog steeds de standaard sproeiers zijn, dan kun je ongeveer 10% groter, ook omdat de huidige benzine anders is dan 30 jaar geleden.
Wat betreft je sproeiers, dat is een kwestie van proberen. Eerst kijkn wat er nu in de carburateur zit, als dat nog steeds de standaard sproeiers zijn, dan kun je ongeveer 10% groter, ook omdat de huidige benzine anders is dan 30 jaar geleden.
Dank voor jullie reacties!
Ik ga ook zeker eerst aan de slag met de basis: nieuwe olie/filter, bougies, luchtfilter etc. en dan gaat de 123 erin. En uiteraard geniet ik volop van ritjes, zeker met dit mooie weer.
Vroeger veel kms gemaakt in een Special en een Club, en af en toe langs gegaan bij Harry in Delft. Zit hij er nog?
Ik kan het intussen niet laten om alvast over een eventueel vervolg na te denken...
Alles is nog standaard, en dank voor de tip over de sproeiers.
Groet!
Ik ga ook zeker eerst aan de slag met de basis: nieuwe olie/filter, bougies, luchtfilter etc. en dan gaat de 123 erin. En uiteraard geniet ik volop van ritjes, zeker met dit mooie weer.
Vroeger veel kms gemaakt in een Special en een Club, en af en toe langs gegaan bij Harry in Delft. Zit hij er nog?
Ik kan het intussen niet laten om alvast over een eventueel vervolg na te denken...
Alles is nog standaard, en dank voor de tip over de sproeiers.
Groet!
2CV6 Club 1986
Geloof dat ik dat niet zo snel zou doen. Ben wel eens op de rollerbank dagen geweest.
Scheelt meestal een enkele PK.
Klopt inderdaad de orginle sproeiers zijn te krap voor de huidige benzine.
Meestal moet je ze vergroten zodat die beter loopt.
Dat merk vooral bij kou! Dan loopt ie stroef en krijgt de eend te weinig benzine.
Bij vorige eend uit 1989 heb ik vergoot van 104 naar 110 Wereld van verschil!
Bij mijn huidige 78 eend heb ik m vergroot van 120(das orgineel bij die oudjes) naar 130. Dit heb ik gedaan nadat die op de rollerbank is geweest bij burton. Eend liep veel te arm.
De mehari 4x4 heeft orgineel ook 120 maar die loopt perfect.
ALs het fris is zeg 13 graden en je hebt het idee dat je eend wat moeizaam op gang komt.
Dan even winterkapje erop. loopt ie veel beter, dan zou je de sproeiers kunnen aanpassen.
Scheelt meestal een enkele PK.
Klopt inderdaad de orginle sproeiers zijn te krap voor de huidige benzine.
Meestal moet je ze vergroten zodat die beter loopt.
Dat merk vooral bij kou! Dan loopt ie stroef en krijgt de eend te weinig benzine.
Bij vorige eend uit 1989 heb ik vergoot van 104 naar 110 Wereld van verschil!
Bij mijn huidige 78 eend heb ik m vergroot van 120(das orgineel bij die oudjes) naar 130. Dit heb ik gedaan nadat die op de rollerbank is geweest bij burton. Eend liep veel te arm.
De mehari 4x4 heeft orgineel ook 120 maar die loopt perfect.
ALs het fris is zeg 13 graden en je hebt het idee dat je eend wat moeizaam op gang komt.
Dan even winterkapje erop. loopt ie veel beter, dan zou je de sproeiers kunnen aanpassen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Groot fan van een turbo tube. Goede afstelling is natuurlijk een ding maar die turbo tube maakt echt wel verschil. Ik heb wel de rem schijven koel kanalen onder in de koel tunnel dicht gemaakt, ook je dynamo kapje moet goed afsluiten op die manier perst i alle lucht je lucht filter in.
wens je veel plezierige en veilige km in jou eend
Greetz
wens je veel plezierige en veilige km in jou eend
Greetz
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Ook de remkoelers zitten er niet voor niets in......DucKKnutsel schreef:Groot fan van een turbo tube. Goede afstelling is natuurlijk een ding maar die turbo tube maakt echt wel verschil. Ik heb wel de rem schijven koel kanalen onder in de koel tunnel dicht gemaakt, ook je dynamo kapje moet goed afsluiten op die manier perst i alle lucht je lucht filter in.
wens je veel plezierige en veilige km in jou eend
Greetz
Ik weet niet of je wel eens met je 2cv op vakantie gaat richting de bergen??
Met belading.....
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
David, ik ben van het originele, dat klopt. Maar tijdens de montage won de irritatie het van de originaliteit.
En ik zal niet ontkennen dat ze niet nodig zijn, maar als je geen oude remvloeistof hebt en tijdens een afdaling kort krachtig temt (en niet constant bijremt ) dan ben ik van mening dat ik ze niet nodig heb
En ik zal niet ontkennen dat ze niet nodig zijn, maar als je geen oude remvloeistof hebt en tijdens een afdaling kort krachtig temt (en niet constant bijremt ) dan ben ik van mening dat ik ze niet nodig heb
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
uiteraard moet dat kapje rond de dynamo afsluiten netje's recht tegen de boven kant van de dynamo en niet half bakken schuin naar voren zodat je aan de boven kant nog veel lucht voelt ontsnappen.
Die koel kapjes ik heb ze nog nooit gemist in ned zeker niet maar ook in de bergen volle bepakking en of met aanhanger en 40 graden niet.
Die koel kapjes ik heb ze nog nooit gemist in ned zeker niet maar ook in de bergen volle bepakking en of met aanhanger en 40 graden niet.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics