Hallo
Ik ben een beginnende leek , dus graag even wat van jullie expertise a.u.b.
De benzineleidingen van mijn 2cv zijn echt rot , ik heb al 2 maal onderweg een noodherstelling moeten uitvoeren .
Nu wil ik ze vervangen maar onderaan de benzinepomp is moeilijk te bereiken.
Hoe doe ik dit goed , moet er iets verwijderd worden om er beter bij te kunnen ?
Alvast bedankt en hopenlijk kunnen jullie mij wat extra info geven.
Patrick
Vervangen benzineleiding
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Hoi Patrick, wellicht is het handig om het linker voorspatbord even te verwijderen. Ik ga er tenminste vanuit dat je een 2CV6 hebt.
Maar het kan vervangen worden zonder iets te demonteren. En de oude slang kan idd. erg vast zitten.
En als je het goed wilt doen zul je de tank ook even moeten verwijderen, daar zit tussen de tank en de kunststof brandstofleiding ook nog een stukje slang. Als deze lekt kan de motor slecht benzine aan zuigen.
Succes
Maar het kan vervangen worden zonder iets te demonteren. En de oude slang kan idd. erg vast zitten.
En als je het goed wilt doen zul je de tank ook even moeten verwijderen, daar zit tussen de tank en de kunststof brandstofleiding ook nog een stukje slang. Als deze lekt kan de motor slecht benzine aan zuigen.
Succes

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Het makkelijkste is waarschijnlijk de benzinepomp even los halen.
Zelf heb ik afgelopen zaterdag die slang vervangen zonder de pomp los te halen om dat ik geen nieuwe pakking had.
Het is gelukt ik kon de oude slang er af trekken zonder de klem los te halen.
De nieuwe slang heb ik vast gezet met een slangenklem die je met een steeksleuteltje kan vast zetten ipv een schroevendraaier.
Je kan een hele kleine slag maken dus het duurt wel even.
Zelf heb ik afgelopen zaterdag die slang vervangen zonder de pomp los te halen om dat ik geen nieuwe pakking had.
Het is gelukt ik kon de oude slang er af trekken zonder de klem los te halen.
De nieuwe slang heb ik vast gezet met een slangenklem die je met een steeksleuteltje kan vast zetten ipv een schroevendraaier.
Je kan een hele kleine slag maken dus het duurt wel even.