Gordels plaatsen
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Gordels plaatsen
Hallo,
Ik denk dat dit een veel voorkomende vraag is op dit topic maar ik vind het niet direct.
Ik wil graag achterin gordels plaatsen in mijn 2cv uit 1986. Nu vind ik in het midden twee schroefgaten waar ik de gordels kan vastmaken(ik neem aan dat ze daarvoor dienen). Maar aan de buitenkant zie ik geen enkele mogelijkheid om de gordels te bevestigen.
Zie ik nu iets over het hoofd of moet ik zelf iets in de auto maken om het te kunnen bevestigen?
Alvast bedankt.
Ik denk dat dit een veel voorkomende vraag is op dit topic maar ik vind het niet direct.
Ik wil graag achterin gordels plaatsen in mijn 2cv uit 1986. Nu vind ik in het midden twee schroefgaten waar ik de gordels kan vastmaken(ik neem aan dat ze daarvoor dienen). Maar aan de buitenkant zie ik geen enkele mogelijkheid om de gordels te bevestigen.
Zie ik nu iets over het hoofd of moet ik zelf iets in de auto maken om het te kunnen bevestigen?
Alvast bedankt.
2cv special 1986
De gaten in het midden zijn inderdaad voor gordels. Je kunt standaard alleen 2 punts gordels plaatsen. De andere bevestiging zit in de hoek van het binnenspatbord. Waarschijnlijk verstopt achter de bekleding. Wanneer je van onder in je achterspatbord kijkt zie je ze waarschijnlijk wel zitten. Google op gordelhoek 2cv. Voor 3 punts gordels zul je zelf iets moeten fabriceren.
Het hangt er een beetje vanaf. Niet iedere 2cv heeft de bevestigingsmoer aan de buitenzijde ......
Vraag mij niet waarom, maar het is erg wisselend.
Bij duitse eenden heeft het er altijd ingezeten, bij Nederlandse is het een beetje afhankelijk van het jaar, maar dat zegt zeker niet alles.
Heb je het overigens nu al ontdekt?
Of nog niet?
Makkelijkst te zien vanaf de buitenkant in het achterspatbord. Zie je een moer zitten? Zo ja, dan kun je gordels plaatsen.
Zo niet, dan is er een kant en klaar plaatdeeltje te koop waar de bout opzit. Dat kan je daar op vastlassen en het gat in het bijenspatbord doorboren zodat de bout er door kan.
Ga niet zelf experimenteren met een bout met een plaatje oid!
Succes!
Vraag mij niet waarom, maar het is erg wisselend.
Bij duitse eenden heeft het er altijd ingezeten, bij Nederlandse is het een beetje afhankelijk van het jaar, maar dat zegt zeker niet alles.
Heb je het overigens nu al ontdekt?
Of nog niet?
Makkelijkst te zien vanaf de buitenkant in het achterspatbord. Zie je een moer zitten? Zo ja, dan kun je gordels plaatsen.
Zo niet, dan is er een kant en klaar plaatdeeltje te koop waar de bout opzit. Dat kan je daar op vastlassen en het gat in het bijenspatbord doorboren zodat de bout er door kan.
Ga niet zelf experimenteren met een bout met een plaatje oid!
Succes!
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Ik heb enkel nog aan de binnenzijde van de auto gekeken. De bekleding loopt bij mij niet zover door. Dus ik kan het duidelijk zien.
Bij mij zit er geen gat of schroefdraad waar iets aan te bevestigen is. Mijn vader heeft een zijde vorig jaar nog gerepareerd en heeft het toen nooit over een gat gehad. Ik ben er dus vrij zeker van dat er geen in zit.
Ik ga het onderdeel dus kopen en erin ?Lassen?
Bedankt voor dit heldere antwoord.
Bij mij zit er geen gat of schroefdraad waar iets aan te bevestigen is. Mijn vader heeft een zijde vorig jaar nog gerepareerd en heeft het toen nooit over een gat gehad. Ik ben er dus vrij zeker van dat er geen in zit.
Ik ga het onderdeel dus kopen en erin ?Lassen?
Bedankt voor dit heldere antwoord.
2cv special 1986
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
http://2cv-onderdelen.nl/nl/bestellen/p ... etail.html
Vastlassen in het binnen scherm. Ik heb ze wel eens vastgekit gezien. Werkt ook: als er kracht op de gordel komt wil de bout de moer én de hele plaat door het gaatje in het binnen scherm trekken. Maar zegt de apk iets over lassen? Ik denk het wel.
moer heeft exotische schroefdraad, vandaar david zijn opmerking.
links en rechts zijn niet gelijk.
er is ook een deel met een grotere plaat er aan. Die zijn handig als je binnen scherm deels weggerot is.
http://www.burton2cvparts.com/gordelhoe ... -4713.html
Gr Rob
Vastlassen in het binnen scherm. Ik heb ze wel eens vastgekit gezien. Werkt ook: als er kracht op de gordel komt wil de bout de moer én de hele plaat door het gaatje in het binnen scherm trekken. Maar zegt de apk iets over lassen? Ik denk het wel.
moer heeft exotische schroefdraad, vandaar david zijn opmerking.
links en rechts zijn niet gelijk.
er is ook een deel met een grotere plaat er aan. Die zijn handig als je binnen scherm deels weggerot is.
http://www.burton2cvparts.com/gordelhoe ... -4713.html
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Rob heeft idd gelijk, dat bedoelde ik ook
Het is een aparte spoed die deze bouten en schroeven hebben.....
Het plaatje met het reparatiedeel er aan vast werkt perfect!
Netjes inlassen en je weet dat het veilig is!
Twee jaar geleden had iemand het zelf gemaakt, een gewone moer met bout. Echter bout was te lang, bij inveren van het achterwiel liep de bout tegen het wiel aan......
Ik geloof dat ik een uur gezocht had voordat ik er achter kwam......
Het is een aparte spoed die deze bouten en schroeven hebben.....
Het plaatje met het reparatiedeel er aan vast werkt perfect!
Netjes inlassen en je weet dat het veilig is!
Twee jaar geleden had iemand het zelf gemaakt, een gewone moer met bout. Echter bout was te lang, bij inveren van het achterwiel liep de bout tegen het wiel aan......
Ik geloof dat ik een uur gezocht had voordat ik er achter kwam......