Benzine uit motor, start niet meer

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Benzine uit motor, start niet meer

Bericht door Pirlet » za 8 okt, 2016 21:19

Hellow allemaal,
Na heel wat werk aan mijn eendje heb ik eindelijk een ritje kunnen maken.
Helaas vrees ik dat er tijdens dat ritje iets moet gebeurd zijn, want ik zit nu met volgend probleem:

Ik heb een 123Start ontsteking gestoken in mijn eend, en hij startte toen al moeilijker dan met de normale "vise-platinees".
Ik vond dit eigenaardig, want ik verwachtte eigenlijk het tegenovergestelde.

Nu, rijden deed ze dus wel, tot ik ze parkeerde in m'n garage. Daar staat ze nu enige tijd en wil niet meer starten.

Als ik probeer te starten zie ik benzine langs mijn motorblok lopen.

Ik heb al geprobeerd om de 123igintion opnieuw uit te lijnen maar zonder resultaat.
Soms hoor ik wel eens een plofje alsof ze wel zou willen starten, maar ze doet het toch niet :(

Iemand raad?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 8 okt, 2016 22:44

controleer je bougiekabels en stekkers eens. Lekken onder de carburateur is bedoeld om de auto niet te verzuipen als je teveel op het gaspedaal pompt.
diverse Citroens, wat anders.

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » za 8 okt, 2016 22:53

Oh okey, gelukkig dat de eerste reactie niet onmiddellijk, "je motor is kapot" is :)

Zal eens kijken, hoe kan ik zien of er iets mis mee is?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1874
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 9 okt, 2016 09:11

Heb je nog een andere bobine liggen?
Zou ik die er even in zetten. Je kan hem voor de test gewoon met een ty-wrap tegen de bestaande aan zetten.

Gr rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » zo 9 okt, 2016 20:12

Ik heb voor de zekerheid nieuwe kabels + bougies besteld.
Zal kijken wat het geeft!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3031
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 9 okt, 2016 21:58

Maar de vraag was of je een andere bobine kunt proberen.

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » ma 10 okt, 2016 20:07

Thijs schreef:Maar de vraag was of je een andere bobine kunt proberen.
Woeps, even te snel gelezen.

Jep, ik heb 2 bobines getest, en zelfde probleem met beiden.
In het begin moest ik wel telkens bij het starten van de wagen de bobine vervangen of ik kon niet starten. Maar nu doet hij dus niets meer, met geen enkele bobine. Of beide bobines zouden defect moeten zijn, maar die kans is wel klein denk ik.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 10 okt, 2016 21:18

condensator ???

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 10 okt, 2016 22:47

hij had een electronische ontsteking.... andere stomme vraag geen stekkertje van je contactslot afgevallen?
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3031
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 12 okt, 2016 16:37

Eigenlijk moet je gewoon stap voor stap alles even nalopen.

Kleppen goed gesteld?
Bougies in orde?
Komt er benzine in de carburateur (benznepomp)?
Bougiekabels tijdelijk omwisselen.
Andere bobine proberen..
enz..
Of beide bobines zouden defect moeten zijn, maar die kans is wel klein denk ik.
Die kans is groter dan je denkt...

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » do 13 okt, 2016 22:13

Thijs schreef:Eigenlijk moet je gewoon stap voor stap alles even nalopen.

Kleppen goed gesteld?
Bougies in orde?
Komt er benzine in de carburateur (benznepomp)?
Bougiekabels tijdelijk omwisselen.
Andere bobine proberen..
enz..
Of beide bobines zouden defect moeten zijn, maar die kans is wel klein denk ik.
Die kans is groter dan je denkt...
Is geen origineel contactslot meer.
Startmotor en motor draaien alletwee.

Kleppen stellen heb ik zelf nog nooit gedaan, weet ook niet hoe ik er aan begin.
Bougies zijn besteld en ga ik proberen dit weekend uit te testen. Bougiekabels heb ik ook nieuw aangekocht.

Benzine loopt langs de carburateur, dus de pomp is ok vermoed ik

Andere bobine zal ik proberen te verkrijgen om te testen

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 14 okt, 2016 08:17

benzine mag alleen langs de carburateur lopen als je pompt met je gaspedaal. Als ie er gewoon langs loopt dan moet je gaan zoeken in richting vlotter of vlotternaald. Een motor die teveel benzine krijgt loopt ook niet.
diverse Citroens, wat anders.

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » vr 14 okt, 2016 19:54

AZL57 schreef:benzine mag alleen langs de carburateur lopen als je pompt met je gaspedaal. Als ie er gewoon langs loopt dan moet je gaan zoeken in richting vlotter of vlotternaald. Een motor die teveel benzine krijgt loopt ook niet.
Loopt inderdaad alleen als ik pomp, om te proberen of hij wil starten met extra brandstof

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 14 okt, 2016 20:20

Hoe start je jouw eend?
Starten met plankgas?

Ik start mijn eend door eerst een kéér op het gaspedaal te drukken , en dan starten met half gas , loopt ie altijd.
Bij warme motor wel plankgas geven bij het starten.

Als ik lees dat er brandstof onder uit de carburateur loopt bij het starten vermoed ik dat je hem verzuipt !

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » zo 16 okt, 2016 20:05

Soms moet ik wel even wat meer geven bij het starten. Hij moet nog wat afgesteld worden.

Ondertussen de bougiekabels vervangen en hij is weer rijdend!

Ik vermoed wel dat ik ook aan een nieuwe bobine toe ben, want na 30 minuten stilstaan wou hij moeilijk weer in gang komen.

Bij warme motor (5 minuten stil) start hij wel onmiddellijk.

Nieuwe bougies steken staat ook nog op het programma.

Zal de eend ook eens even binnen doen voor een groot onderhoud en afstellen van de kleppen en dergelijke.

Plaats reactie