motor assembleren: paar vragen
Geplaatst: wo 16 nov, 2016 20:59
forummers,
dat met dat lassen snap ik nu wel, dus heb ik bij duckknutsel een blok opengemaakt wat niet meer rond ging. Demonteren, links-rechts markeren, voor-achter markeren, etc. Er bleek roest bovenin een cylinder te zitten. Dit was wonderwel te verwijderen. Nog een paar helicoils gezet toen heeft hij heeft het blok weer in elkaar gezet met nieuwe zuigerveren en pakkingen en het kan elk moment weer draaien. Mooi
in het kader van selluf doen kreeg ik toen een blok wat 2 jaar buiten heeft gestaan: leef je uit. Inmiddels gedemonteerd, koppen bij een revisiebedrijf geweest en nu heb ik dus een gedemonteerd blok en een pakkingset. Van het weekend gaat het gebeuren.
even wat info:
-carterhelften zitten nog op elkaar
-blok is een A06 664
-ik heb een haynes 1967 / 1990
-een A3 boek afdrukken van de micro-fiches van citroen, met de datumcode 15/2/91
-how to restore citroen 2cv
-pakkingset van glaser
na boekstudie 2 vragen:
-bij de pakkingset zitten twee verschillende typen brilrubbers; een set mét en een set zonder extra blokje op de afschuining. Welke moet ik hebben?
In het boek 'how to restore' lijken ze het type met de nokjes te gebruiken, waarbij je bij motoren na 1972 de blokjes bij een 602cc naar de cylinder toe monteert.
-de stoterstangen kan je verkeerd om monteren Wat is krukas/ en wat is klep/kant~~
verder nog zaken die meestal over het hoofd worden gezien? Ik zet de boel in elkaar, samen gaan we de bouten in de goede volgorde op de goede spanning draaien
Groetjes, Rob
dat met dat lassen snap ik nu wel, dus heb ik bij duckknutsel een blok opengemaakt wat niet meer rond ging. Demonteren, links-rechts markeren, voor-achter markeren, etc. Er bleek roest bovenin een cylinder te zitten. Dit was wonderwel te verwijderen. Nog een paar helicoils gezet toen heeft hij heeft het blok weer in elkaar gezet met nieuwe zuigerveren en pakkingen en het kan elk moment weer draaien. Mooi
in het kader van selluf doen kreeg ik toen een blok wat 2 jaar buiten heeft gestaan: leef je uit. Inmiddels gedemonteerd, koppen bij een revisiebedrijf geweest en nu heb ik dus een gedemonteerd blok en een pakkingset. Van het weekend gaat het gebeuren.
even wat info:
-carterhelften zitten nog op elkaar
-blok is een A06 664
-ik heb een haynes 1967 / 1990
-een A3 boek afdrukken van de micro-fiches van citroen, met de datumcode 15/2/91
-how to restore citroen 2cv
-pakkingset van glaser
na boekstudie 2 vragen:
-bij de pakkingset zitten twee verschillende typen brilrubbers; een set mét en een set zonder extra blokje op de afschuining. Welke moet ik hebben?
In het boek 'how to restore' lijken ze het type met de nokjes te gebruiken, waarbij je bij motoren na 1972 de blokjes bij een 602cc naar de cylinder toe monteert.
-de stoterstangen kan je verkeerd om monteren Wat is krukas/ en wat is klep/kant~~
verder nog zaken die meestal over het hoofd worden gezien? Ik zet de boel in elkaar, samen gaan we de bouten in de goede volgorde op de goede spanning draaien
Groetjes, Rob