nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !
naar het schijnt is het tegenwoordig niet meer mogelijk om iets simpels als een in/uitlaatklep te reproduceren . ben er sinds enkele weken achter dat de kleppen die op de reguliere markt te koop zijn ( circa 8/10 euro) na circa 30.000 km compleet versleten zijn
de klepspie vreet nl de hele bovenkant van de klep af , als er niks meer aan zit valt je klep naar binnen , en daar houd de zuiger niet van .
iemand anders nog ( al ) bekend met dit probleem ??? zo ja graag een reactie .
we gebruiken hier al meer dan 80 % van de oude orginele onderdelen weer na revisie , dat de huidige onderdelen kwalitatief slecht zijn , is me al langer bekend , maar dit is de druppel !!!
ik probeer een foto erbij te posten , moet ff uitzoeken hoe[/img]
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
- Locatie: Zwiggelte
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
- Locatie: Zwiggelte
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Team 999 (Ducktail RT) reed dit jaar met deze kleppen tijdens de 24 uurs race op Franchorchamp. Resultaat: 2 kapotte motoren.
Ik heb er met Filip van VGS over staan te praten en hij vertelde mij dat er slechte (merkloze) kleppen in omloop zijn.
Hetzelfde geld voor zuigerveren.
Ik heb er met Filip van VGS over staan te praten en hij vertelde mij dat er slechte (merkloze) kleppen in omloop zijn.
Hetzelfde geld voor zuigerveren.
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Er komt steeds meer zooi op de markt. Ik wil alleen nog maar NOS of goed gebruikt spul. Ik ben bezig met een citroen uit 1925, de versnellingsbak lag zonder olie en deksel in een tuin. Alles was roestig maar na een behandeling met een roterende staalborstel zagen alle tandwielen uit als nieuw, niet eens putjes erin!!!....het kan dus wel maar tegenwoordig is schijnbaar alleen de laagste prijs nog belangrijk...
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Ik wil niet niet direct zeggen dat er alleen maar zooi op de markt komt. Er zijn tegenwoordig ook hele goede immitatie producten op de markt die beter zijn als de originele; kijk maar naar de neopreen ashoesjes van de badkuipbouwers uit Zutphen of de electronische ontsteking
En van niet alle onderdelen zijn er nog NOS of goed gebruikte onderdelen verkrijgbaar.
Grootste probleem is dat alles goedkoper moet en dat er een spiraal naar beneden ingezet is mbt door groot aanbod en lage prijs.
En ja, vooroorlogs spul is beter. Ook ik heb een auto uit de jaren 20. Staal van het chassis was na stralen als nieuw en alles kwam gemakkelijk los. Maar al het rubber was vergaan en als het nog aanwezig was is het van erg slechte kwaliteit en is al het rubber van nu stukken beter (bijvoorbeeld om goede motorsteunen te maken)
We moeten gewoon niet voor het goedkoopste kiezen maar voor kwaliteit
En van niet alle onderdelen zijn er nog NOS of goed gebruikte onderdelen verkrijgbaar.
Grootste probleem is dat alles goedkoper moet en dat er een spiraal naar beneden ingezet is mbt door groot aanbod en lage prijs.
En ja, vooroorlogs spul is beter. Ook ik heb een auto uit de jaren 20. Staal van het chassis was na stralen als nieuw en alles kwam gemakkelijk los. Maar al het rubber was vergaan en als het nog aanwezig was is het van erg slechte kwaliteit en is al het rubber van nu stukken beter (bijvoorbeeld om goede motorsteunen te maken)
We moeten gewoon niet voor het goedkoopste kiezen maar voor kwaliteit
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Oei dat is balen. Ik heb die kleppen mischien dan ook in de 4wd mehari.
Precies! Koop zoveel mogelijk NOS. Laatst nog remblokken uit portugal laten komen.
Klinkt ver weg maar slecht 15 euri.
Koppeling kabels ook al waardeloos. OOk remschijven, lastiger te bewijzen maar die uit zoeterwoude gaan wel heel snel krom. Echt lastig goeie onderdelen.
Precies! Koop zoveel mogelijk NOS. Laatst nog remblokken uit portugal laten komen.
Klinkt ver weg maar slecht 15 euri.
Koppeling kabels ook al waardeloos. OOk remschijven, lastiger te bewijzen maar die uit zoeterwoude gaan wel heel snel krom. Echt lastig goeie onderdelen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
kleppen
oke al de leverancier,s en ook filip heb ik weken geleden al met dit probleem geconfronteerd,
daar kwamen verschillende antwoorden uit a volgens velen is er slechts EEN kleppenfabrikant meer die 2 cv kleppen maakt ? dus ze zouden allemaal dezelfde ,,,kwaal,,iteit,, zijn
b volgens die jongens uit zutphen hadden hun andere dan de anderen !!! en waren die beter , maar hoe test je zoiets ??
c en vaak hetzelfde antwoord ,,ik ben de enige met die klacht ! ja dat hoor ik al jaren .
dus . het komt er op neer dat als je zaken voor de eend moet kopen die werkelijk belangrijk zijn : onderdelen van ophanging ,, motor en bak enz enz dat we eerst met het desbetreffende onderdeel en een orgineel exemplaar naar TNO of een dergelijke instantie moeten om materiaalonderzoek , pasvorm , hardheid enz enz te laten controleren ,alvorens ik het in de auto durf te monteren ????
lekker !!!! heb even geteld en kan nu meer dan 10 !! auto,s sowieso terug laten komen voor controle en eventueel reparatie een dag per auto maal 10 is 80 uur plus leeneend enz enz enz ,,,
in de toekomst zit er dus niks anders op dan gewoon alle oude orginele spullen weer te reviseren en te hergebruiken !!
ben er heeeeel erg klaar mee
daar kwamen verschillende antwoorden uit a volgens velen is er slechts EEN kleppenfabrikant meer die 2 cv kleppen maakt ? dus ze zouden allemaal dezelfde ,,,kwaal,,iteit,, zijn
b volgens die jongens uit zutphen hadden hun andere dan de anderen !!! en waren die beter , maar hoe test je zoiets ??
c en vaak hetzelfde antwoord ,,ik ben de enige met die klacht ! ja dat hoor ik al jaren .
dus . het komt er op neer dat als je zaken voor de eend moet kopen die werkelijk belangrijk zijn : onderdelen van ophanging ,, motor en bak enz enz dat we eerst met het desbetreffende onderdeel en een orgineel exemplaar naar TNO of een dergelijke instantie moeten om materiaalonderzoek , pasvorm , hardheid enz enz te laten controleren ,alvorens ik het in de auto durf te monteren ????
lekker !!!! heb even geteld en kan nu meer dan 10 !! auto,s sowieso terug laten komen voor controle en eventueel reparatie een dag per auto maal 10 is 80 uur plus leeneend enz enz enz ,,,
in de toekomst zit er dus niks anders op dan gewoon alle oude orginele spullen weer te reviseren en te hergebruiken !!
ben er heeeeel erg klaar mee
wat niet kan doen we lekker toch
De wet product aansprakelijkheid is hierop van toepassing.
Heb even gekeken, hier gaat t om, zie URL
http://www.euronorm.net/content/templat ... temID=1113
Is Europese wetgeving dus maakt niet uit waar jij zit of je klanten en/of leverancier.
Maar kijk maar even, volgens mij heb je gewoon een zaak.
En zeker als je bij meerdere auto's dit kunt aantonen.
Succes!
(wil ook wel verder meedenken)
Heb even gekeken, hier gaat t om, zie URL
http://www.euronorm.net/content/templat ... temID=1113
Is Europese wetgeving dus maakt niet uit waar jij zit of je klanten en/of leverancier.
Maar kijk maar even, volgens mij heb je gewoon een zaak.
En zeker als je bij meerdere auto's dit kunt aantonen.
Succes!
(wil ook wel verder meedenken)
Laatst gewijzigd door David op zo 20 nov, 2016 18:52, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
ik ga hier ook zeker een zaak van maken ,, we hebben in de afgelopen 20 jaar meer dan eens op eigen kosten de ellende weer eens op mogen lossen . als ik al die tijd reken ,, en alle frustratie , dan kan ik minstens 3 jaar betaald op vakantie .
ik ben helemaal geen moeilijke zeikerd , weet ook wel datje met oude auto,s zo nu en dan zelf wat moet bedenken // oplossen . maar het houd een keer op !!
bij deze . zijn er mensen met aantoonbaar dezelfde problemen met met name deze kleppen ,, hoor ik het graag ... gooi dan de versleten kleppen niet weg !!!!
frank
ik ben helemaal geen moeilijke zeikerd , weet ook wel datje met oude auto,s zo nu en dan zelf wat moet bedenken // oplossen . maar het houd een keer op !!
bij deze . zijn er mensen met aantoonbaar dezelfde problemen met met name deze kleppen ,, hoor ik het graag ... gooi dan de versleten kleppen niet weg !!!!
frank
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
ik ben helemaal geen moeilijke zeikerdwusten-fuchs schreef:ik ga hier ook zeker een zaak van maken ,, we hebben in de afgelopen 20 jaar meer dan eens op eigen kosten de ellende weer eens op mogen lossen . als ik al die tijd reken ,, en alle frustratie , dan kan ik minstens 3 jaar betaald op vakantie .
ik ben helemaal geen moeilijke zeikerd , weet ook wel datje met oude auto,s zo nu en dan zelf wat moet bedenken // oplossen . maar het houd een keer op !!
bij deze . zijn er mensen met aantoonbaar dezelfde problemen met met name deze kleppen ,, hoor ik het graag ... gooi dan de versleten kleppen niet weg !!!!
frank
Je bent dus wel een zeikerd alleen moeilijke
Ok.ik ben misschien een geboren pessimist maar ik geef je weinig kans. Het enigste waartoe je leverancier verplicht is, is het herleveren van nieuwe kleppen. Alle overige kosten zijn voor jou..
Maar ik wens je alvast veel succes..
Maar ik wens je alvast veel succes..
Laatst gewijzigd door LPGo op ma 21 nov, 2016 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.