Nieuwe 425 18pk uitlaat : lawaaierig!
Nieuwe 425 18pk uitlaat : lawaaierig!
Hallo,
even jullie mening of advies,
heb net een volledig blokje 425 18 pk gereviseerd voor m'n azu, draait heel netjes , haal er een goede snelheid mee (80) en verder niks op aan te merken.
Wel heb ik er een splinternieuwe uitlaatset op gemonteerd, "standaard" kwaliteit en niet de "superieur" kwaliteit , scheelde een hoop geld...maar ...die auto maakt zo'n lawaai! Echt een geluid alsof je zonder demper rijdt, ik heb enkele seconden de uitlaat onder de bak gedicht met een vod en dan hoor ik mooi het typische geluidje die een 425 maakt...
Hebben jullie dit reeds meegemaakt?
Lijkt dit jullie normaal?
Zit er dan geen demper in de "standaard" kwaliteit?
Thank's,
Oli.
even jullie mening of advies,
heb net een volledig blokje 425 18 pk gereviseerd voor m'n azu, draait heel netjes , haal er een goede snelheid mee (80) en verder niks op aan te merken.
Wel heb ik er een splinternieuwe uitlaatset op gemonteerd, "standaard" kwaliteit en niet de "superieur" kwaliteit , scheelde een hoop geld...maar ...die auto maakt zo'n lawaai! Echt een geluid alsof je zonder demper rijdt, ik heb enkele seconden de uitlaat onder de bak gedicht met een vod en dan hoor ik mooi het typische geluidje die een 425 maakt...
Hebben jullie dit reeds meegemaakt?
Lijkt dit jullie normaal?
Zit er dan geen demper in de "standaard" kwaliteit?
Thank's,
Oli.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Het klopt dat de constructie van de huidige dempertjes niet in orde is. Ze maken idd een rot geluid.
Beter zoeken bij een handelaar naar een originele, of oudere imitatie.
@bull frog bleu, niet per ongeluk een 18 pk 2e demper op een 12pk 1e demper proberen te monteren? Dat gaat idd niet afsluiten ivm andere buisdikte
Beter zoeken bij een handelaar naar een originele, of oudere imitatie.
@bull frog bleu, niet per ongeluk een 18 pk 2e demper op een 12pk 1e demper proberen te monteren? Dat gaat idd niet afsluiten ivm andere buisdikte
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Paste opzich wel okee maar de kleine speling die erop zat kreeg ik niet dicht met de klem. Was een serieus stuk buis wat ze er op hadden gelast met een dikke diameter. Onder het mom lekker dik is altijd goed haha. Maar het sloot niet echt goed.@bull frog bleu, niet per ongeluk een 18 pk 2e demper op een 12pk 1e demper proberen te monteren? Dat gaat idd niet afsluiten ivm andere buisdikte
Citroén rolls better than a Rolls!
Nogmaals de oplossing zit m in een andere (originele of oudere) demper.
We hebben er bij de garage waar ik werk lang genoeg naar gekeken.
En wil je per se de herrie naar achter dan kan je altijd nog de azam 6 uitlaat monteren, maar dat gaat veel meer kosten.
We hebben er bij de garage waar ik werk lang genoeg naar gekeken.
En wil je per se de herrie naar achter dan kan je altijd nog de azam 6 uitlaat monteren, maar dat gaat veel meer kosten.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Hallo,
ok ik ga op zoek naar een oudere (originelere) demper.Wel jammer om twee nieuwe onderdelen gekocht te hebben zonder nut...
Enig idee wat het meest dempt? De eerste of de tweede uitlaat ? Of beiden samen?
Ik herinner me deze motor getest te hebben met een oude 12pk eerste demper alleen (dus niks onder de versnelligsbak) en ik kon het tikken van de klepstoters horen...nu met twee hoor ik alleen een tractor!
ok ik ga op zoek naar een oudere (originelere) demper.Wel jammer om twee nieuwe onderdelen gekocht te hebben zonder nut...
Enig idee wat het meest dempt? De eerste of de tweede uitlaat ? Of beiden samen?
Ik herinner me deze motor getest te hebben met een oude 12pk eerste demper alleen (dus niks onder de versnelligsbak) en ik kon het tikken van de klepstoters horen...nu met twee hoor ik alleen een tractor!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zonder is het inderdaad.
Voordeel is dat je nu het getik niet meer hoort Dat mag natuurlijk niet het geval zijn.
Weet dat Amerikanen destijds de dempers wel voorzagen van steenwolachtig materiaal om stil te worden. Anders de oude eens open zagen en kijken hoe deze geconstrueerd is.
Voordeel is dat je nu het getik niet meer hoort Dat mag natuurlijk niet het geval zijn.
Weet dat Amerikanen destijds de dempers wel voorzagen van steenwolachtig materiaal om stil te worden. Anders de oude eens open zagen en kijken hoe deze geconstrueerd is.
Citroén rolls better than a Rolls!