Pagina 1 van 3
Nieuwe 425 18pk uitlaat : lawaaierig!
Geplaatst: di 10 jan, 2017 20:58
door ami6
Hallo,
even jullie mening of advies,
heb net een volledig blokje 425 18 pk gereviseerd voor m'n azu, draait heel netjes , haal er een goede snelheid mee (80) en verder niks op aan te merken.
Wel heb ik er een splinternieuwe uitlaatset op gemonteerd, "standaard" kwaliteit en niet de "superieur" kwaliteit , scheelde een hoop geld...maar ...die auto maakt zo'n lawaai! Echt een geluid alsof je zonder demper rijdt, ik heb enkele seconden de uitlaat onder de bak gedicht met een vod en dan hoor ik mooi het typische geluidje die een 425 maakt...
Hebben jullie dit reeds meegemaakt?
Lijkt dit jullie normaal?
Zit er dan geen demper in de "standaard" kwaliteit?
Thank's,
Oli.
Geplaatst: di 10 jan, 2017 21:34
door AZL57
Heb je de tweede demper op de eerste gemonteerd met uitlaatkit. Bij mij was het een verschil van dag en nacht.
Mijn eend was nog nooit zo stil geweest.
Geplaatst: wo 11 jan, 2017 07:07
door Bull Frog Bleu
Die uitlaatjes zijn niet al te best.
Ook mijn aansluiting op eerste demper was prut. Heb bij de tweede demper de lippen ingezaagd tot aan de demper. Pas toen klemde hij met uitlaatpasta goed af. Zo heeft Citroën dat origineel nooit bedacht maar dicht was het wel
Geplaatst: wo 11 jan, 2017 18:06
door ami6
Hallo,
bedankt voor jullie reakties,
ik vraag me echt af of er iets in die dempers zit... m'n handen jeuken om niet de slijptol te nemen en binnenin te kijken...
Ik probeer om de uitgang iets toe te nijpen, zien of dat iets scheelt.
Geplaatst: wo 11 jan, 2017 20:53
door engbokho
Het klopt dat de constructie van de huidige dempertjes niet in orde is. Ze maken idd een rot geluid.
Beter zoeken bij een handelaar naar een originele, of oudere imitatie.
@bull frog bleu, niet per ongeluk een 18 pk 2e demper op een 12pk 1e demper proberen te monteren? Dat gaat idd niet afsluiten ivm andere buisdikte
Geplaatst: do 12 jan, 2017 10:51
door Bull Frog Bleu
@bull frog bleu, niet per ongeluk een 18 pk 2e demper op een 12pk 1e demper proberen te monteren? Dat gaat idd niet afsluiten ivm andere buisdikte
Paste opzich wel okee maar de kleine speling die erop zat kreeg ik niet dicht met de klem. Was een serieus stuk buis wat ze er op hadden gelast met een dikke diameter. Onder het mom lekker dik is altijd goed haha. Maar het sloot niet echt goed.
Geplaatst: do 12 jan, 2017 12:20
door engbokho
Probleem is ook nog dat de originele klemmen (brede platte ronde klem) niet meer te krijgen zijn.
Geplaatst: do 12 jan, 2017 12:48
door Thijs
Van deze uitlaten heb ik totaal geen verstand maar het kan toch niet heel moeilijk zijn om te ontdekken waar het lekt middels luisteren/voelen/ruiken?
Op de één of andere manier moet het dan ook dicht te maken zijn....
Geplaatst: do 12 jan, 2017 15:49
door ami6
Hallo,
hij lekt echt nergens hoor, het is gewoon aan de uitgang dat hij zo'n traktor geluid maakt, volgens mij zit er helemaal niks in van demper.
Geplaatst: do 12 jan, 2017 18:14
door ami6
Zou het misschien een idee zijn om de originele demper onder de versnellingsbak ietsje te verlengen, zodat hij uitkomt achter de bestuurder... zoals op de 2cv6 , AK's... misschien minder herrie dan vanonder de motorkap...? Nee?
Geplaatst: vr 13 jan, 2017 07:13
door engbokho
Nogmaals de oplossing zit m in een andere (originele of oudere) demper.
We hebben er bij de garage waar ik werk lang genoeg naar gekeken.
En wil je per se de herrie naar achter dan kan je altijd nog de azam 6 uitlaat monteren, maar dat gaat veel meer kosten.
Geplaatst: vr 13 jan, 2017 07:34
door Bull Frog Bleu
Ben wel benieuwd hoe zo'n oude en nieuwe er van binnen uit zien. Daar zou dan het verschil moeten zijn.
Helaas is de markt voor 18 pks te klein om een goed alternatief te maken.
Geplaatst: vr 13 jan, 2017 07:59
door AZL57
Het ontwerp is niet zo moeilijk, als een oude kunt namaken is dat mogelijk een betere optie.
Geplaatst: vr 13 jan, 2017 13:03
door ami6
Hallo,
ok ik ga op zoek naar een oudere (originelere) demper.Wel jammer om twee nieuwe onderdelen gekocht te hebben zonder nut...
Enig idee wat het meest dempt? De eerste of de tweede uitlaat ? Of beiden samen?
Ik herinner me deze motor getest te hebben met een oude 12pk eerste demper alleen (dus niks onder de versnelligsbak) en ik kon het tikken van de klepstoters horen...nu met twee hoor ik alleen een tractor!
Geplaatst: vr 13 jan, 2017 15:30
door Bull Frog Bleu
Zonder is het inderdaad.
Voordeel is dat je nu het getik niet meer hoort
Dat mag natuurlijk niet het geval zijn.
Weet dat Amerikanen destijds de dempers wel voorzagen van steenwolachtig materiaal om stil te worden. Anders de oude eens open zagen en kijken hoe deze geconstrueerd is.