Curve visa ontsteking

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Curve visa ontsteking

Bericht door Dirk D » di 17 jan, 2017 11:15

Ik heb een Visa V06/630 blok in m'n Acadiane gebouwd. Met adapter en 123 met blue tooth.
Daarmee kan ik handmatig de vervroeging instellen. Een paar punten heb ik inmiddels.
Bij 800 toeren 10 graden voorontsteking
Bij 5000 toeren 23

Weet iemand op dit forum nog meer punten die ik in zou kunnen stellen voor een mooie curve?

Ook heb ik de vacuum nippel van de 123 verbonden met de carburateurvoet. Ook die curve kan ik instellen. Iemand daar ervaring mee?
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 17 jan, 2017 13:18

Staan er geen standaard curve's geprogrammeerd dan? Anders even leenapk bellen/mailen. De curve aanpassen zal je denkt ik toch op gevoel/gehoor moeten doen. Voorontsteking geven tot hij begint te pingelen en dan iets terug.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 17 jan, 2017 16:54

Hoe weet je dat als je 10 graden ingeeft dit ook daadwerkelijk 10 graden is??? Hoe is je adapter gemonteerd??.. Misschien is de 10 graden wel 15. Of toch 7???? 23 (echte) graden is veel te weinig bij 5000 toeren; Dit moet toch al gauw 30 graden zijn op normale benzine tot 33 op super... Zeker met dit koude weer nu..

Wel handig van 123 om niet eens een tabel mee te geven (al was het op papier) zodat je tenminste ergens een basis hebt.. Voor het overige is het inderdaad zo dat je tuned totdat de motor pingelt em daarna zo'n 3 tot 5 graden later zetten.. Motortje eerst lekker warm laten worden...

Lees eens op mijn site www.1-2-spark.nl onderaan bij de downloads. In de handleiding staat een bestandje how to tune.. Hierin staat e.e.a. Omschreven omtrent de vacuumvervroeging..
Kort door de bocht komt het erop neer dat hoe minder gas je geeft hoe meer je kunt vervroegen...

Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Bericht door Dirk D » di 17 jan, 2017 19:43

Bedankt voor de reacties.
De adapter moet je met hulp van de handleiding zo plaatsen dat de graden overeen komen. Denk wel dat dit aardig klopt.
Bij de Visa is stationair lopen, dwz 800 toeren, 10 graden voorontsteking. Maximaal toeren is 5250 bij dit blok.
Er wordt standaard een curve met de 123 meegeleverd, waarschijnlijk voor een gewoon eendenblok.

Ik wilde weten of iemand een goede curve voor dit Visa blok kent en die vervolgens als basis gebruiken om verder te tunen.
Ga het met jullie tips wel op gevoel en gehoor proberen.
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

Plaats reactie