Vraagje van Fies
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Vraagje van Fies
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
waarvoor zijn de ovalen gaatjes op de zijkanten van de bumpers voor-en achter?
waar worden de dakoprollinten weggeborgen? Ik heb zo twee clipsen voor deze linten buiten op het dak boven de achterruit gemonteerd maar ik heb er nog 2 over. Waar moeten die komen?
De zijkanten links en rechts onder de motorkap worden bevestig met een vijsje vooraan en 3 beugeltjes met een rubbertje achteraan maar op de foto zie je in het midden een vrij grote uitstulping met een gat. Waarvoor dient dit eigenlijk?
waar worden de dakoprollinten weggeborgen? Ik heb zo twee clipsen voor deze linten buiten op het dak boven de achterruit gemonteerd maar ik heb er nog 2 over. Waar moeten die komen?
De zijkanten links en rechts onder de motorkap worden bevestig met een vijsje vooraan en 3 beugeltjes met een rubbertje achteraan maar op de foto zie je in het midden een vrij grote uitstulping met een gat. Waarvoor dient dit eigenlijk?
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Je kunt kunststof bumperhoekjes op de bumpers doen. Dan heb je die ovale gaatjes nodig. Anders gewoon bumpertape eroverheen doen.
Die oprollinten horen aan de binnenzijde van de koets te hangen. Hangen dan aan 2 clips. Kun je in de koets geen oude gaatjes ontdekken? Moet ongeveer boven het 3e zijruitje zijn.
Die oprollinten horen aan de binnenzijde van de koets te hangen. Hangen dan aan 2 clips. Kun je in de koets geen oude gaatjes ontdekken? Moet ongeveer boven het 3e zijruitje zijn.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vroeger werden de gaatjes gebruikt om een kunststof strip mee vast te maken.waarvoor zijn de ovalen gaatjes op de zijkanten van de bumpers voor-en achter?
Na een bezuinigingsronde werd er alleen nog maar plakband op geplakt.
In Duitsland vond men de zijkanten te scherp en werden bumperhoeken toegepast.
Je kunt dan meteen zien of het een import-Eend is uit Duitsland...
Tip:
Je bumper moet er weer af. Dan tape plakken. Dan de boutjes er doorheen.
Let er op dat je de bouten aan de buitenzijde met een passende schroevendraaier vast houdt en dan alleen de moer aan de achterzijde draait.
Draai je ook de bout, dan draait het plakband mee, met frommels in het plakband tot gevolg.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ja, wel de juiste boutjes gebruiken.Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.
Net als bij de koppen van de achterspatbordschroefjes vind ik dat altijd een afknapper als er een gewone bout in zit.
Dan zie je een 'gerestaureerde' 2CV en zitten de verkeerde boutjes erin....(maar wel een prijskaartje van 15.000,-)
onderdeeltjes
Ja hoor op de bumpers en op de achterspatborden zitten mooi de correcte bouten zoals het hoort
OK, fijn te weten dat die "ogen" op de voorspatborden dus enkel dienden voor ophanging tijdens het vervaardigen in de fabriek.
OK intussen de bumper beschermhoeken wel gevonden bij mijn leverancier, die bestel ik er mss ooit wel nog eens bij als ik nog eens iets anders moet bestellen... Ik ben er nog niet aan uit of ik de zwarte tape ga plakken of niet, ik vind het eigenlijk zonder mooier, kwestie van smaak natuurlijk, men kan dan natuurlijk gaan vitten over origineel of niet... maar daar gaan we nu niet over uitweiden
OK ik ga op zoek naar de gaatjes voor de dakoprollinten...
Allemaal van harte bedankt voor de snelle en nuttige reacties!
OK, fijn te weten dat die "ogen" op de voorspatborden dus enkel dienden voor ophanging tijdens het vervaardigen in de fabriek.
OK intussen de bumper beschermhoeken wel gevonden bij mijn leverancier, die bestel ik er mss ooit wel nog eens bij als ik nog eens iets anders moet bestellen... Ik ben er nog niet aan uit of ik de zwarte tape ga plakken of niet, ik vind het eigenlijk zonder mooier, kwestie van smaak natuurlijk, men kan dan natuurlijk gaan vitten over origineel of niet... maar daar gaan we nu niet over uitweiden
OK ik ga op zoek naar de gaatjes voor de dakoprollinten...
Allemaal van harte bedankt voor de snelle en nuttige reacties!
Nee, de ogen aan het scherm werden gebruikt om de lampverstelling met een binder vast te houden.GJ2CV schreef:Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.
De ogen in het voorscherm zijn gemaakt voor vervoer tijdens productie. Verder dienen
Ze nergens voor. Succes met afbouwen
In sommige uitvoeringen is ook de kachelbediening met een binder aan dit oog bevestigd.
100% mee eens. Tevens horen ze in de kleur van de auto te zijn meegespoten.Thijs schreef:Ja, wel de juiste boutjes gebruiken.Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.
Net als bij de koppen van de achterspatbordschroefjes vind ik dat altijd een afknapper als er een gewone bout in zit.
Dan zie je een 'gerestaureerde' 2CV en zitten de verkeerde boutjes erin....(maar wel een prijskaartje van 15.000,-)