Pagina 1 van 1

Vraagje van Fies

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 09:48
door geit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 09:49
door geit
waarvoor zijn de ovalen gaatjes op de zijkanten van de bumpers voor-en achter?




waar worden de dakoprollinten weggeborgen? Ik heb zo twee clipsen voor deze linten buiten op het dak boven de achterruit gemonteerd maar ik heb er nog 2 over. Waar moeten die komen?




De zijkanten links en rechts onder de motorkap worden bevestig met een vijsje vooraan en 3 beugeltjes met een rubbertje achteraan maar op de foto zie je in het midden een vrij grote uitstulping met een gat. Waarvoor dient dit eigenlijk?

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 10:19
door TB
Je kunt kunststof bumperhoekjes op de bumpers doen. Dan heb je die ovale gaatjes nodig. Anders gewoon bumpertape eroverheen doen.

Die oprollinten horen aan de binnenzijde van de koets te hangen. Hangen dan aan 2 clips. Kun je in de koets geen oude gaatjes ontdekken? Moet ongeveer boven het 3e zijruitje zijn.

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 11:03
door Rossero
Die gaatjes zijn vaak slecht te vinden omdat ze in de naad zitten van de dakrand. Het 2e gaatje zit ongeveer een dakoprollintlengte verder naar voren, maar dat lijkt mij logisch

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 13:53
door Thijs
waarvoor zijn de ovalen gaatjes op de zijkanten van de bumpers voor-en achter?
Vroeger werden de gaatjes gebruikt om een kunststof strip mee vast te maken.
Na een bezuinigingsronde werd er alleen nog maar plakband op geplakt.

In Duitsland vond men de zijkanten te scherp en werden bumperhoeken toegepast.
Je kunt dan meteen zien of het een import-Eend is uit Duitsland...

Tip:
Je bumper moet er weer af. Dan tape plakken. Dan de boutjes er doorheen.
Let er op dat je de bouten aan de buitenzijde met een passende schroevendraaier vast houdt en dan alleen de moer aan de achterzijde draait.
Draai je ook de bout, dan draait het plakband mee, met frommels in het plakband tot gevolg.

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 15:24
door GJ2CV
Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.

De ogen in het voorscherm zijn gemaakt voor vervoer tijdens productie. Verder dienen

Ze nergens voor. Succes met afbouwen

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 15:55
door Thijs
Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.
Ja, wel de juiste boutjes gebruiken.
Net als bij de koppen van de achterspatbordschroefjes vind ik dat altijd een afknapper als er een gewone bout in zit.
Dan zie je een 'gerestaureerde' 2CV en zitten de verkeerde boutjes erin....(maar wel een prijskaartje van 15.000,-)

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 16:20
door TB
Zitten toch de juiste bumperbouten in? Kan die opmerking over verkeerde schroeven/bouten niet echt plaatsen gezien de foto.

onderdeeltjes

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 20:45
door Fies
Ja hoor op de bumpers en op de achterspatborden zitten mooi de correcte bouten zoals het hoort :-)
OK, fijn te weten dat die "ogen" op de voorspatborden dus enkel dienden voor ophanging tijdens het vervaardigen in de fabriek.

OK intussen de bumper beschermhoeken wel gevonden bij mijn leverancier, die bestel ik er mss ooit wel nog eens bij als ik nog eens iets anders moet bestellen... Ik ben er nog niet aan uit of ik de zwarte tape ga plakken of niet, ik vind het eigenlijk zonder mooier, kwestie van smaak natuurlijk, men kan dan natuurlijk gaan vitten over origineel of niet... maar daar gaan we nu niet over uitweiden :-)

OK ik ga op zoek naar de gaatjes voor de dakoprollinten...

Allemaal van harte bedankt voor de snelle en nuttige reacties!

Geplaatst: di 14 feb, 2017 20:07
door David
GJ2CV schreef:Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.

De ogen in het voorscherm zijn gemaakt voor vervoer tijdens productie. Verder dienen

Ze nergens voor. Succes met afbouwen
Nee, de ogen aan het scherm werden gebruikt om de lampverstelling met een binder vast te houden.

In sommige uitvoeringen is ook de kachelbediening met een binder aan dit oog bevestigd.

Geplaatst: di 14 feb, 2017 20:08
door David
Thijs schreef:
Gebruik bumperschroeven dat ziet er netter uit.
Ja, wel de juiste boutjes gebruiken.
Net als bij de koppen van de achterspatbordschroefjes vind ik dat altijd een afknapper als er een gewone bout in zit.
Dan zie je een 'gerestaureerde' 2CV en zitten de verkeerde boutjes erin....(maar wel een prijskaartje van 15.000,-)
100% mee eens. Tevens horen ze in de kleur van de auto te zijn meegespoten.