Snelheid op vakantie...
Snelheid op vakantie...
Hallo allemaal,
Binnenkort vertrekken wij voor 2weken op vakantie met de eend, nu vroeg ik mij af welke constante snelheid jullie zoal rijden bij lange afstanden.
Het gaat me niet zozeer over het verbruik maar meer over de motor die het moet blijven volhouden de hele weg.
Als ik nu autostrade doe aan 100km/h vind ik dat hij toch wat té hoog in toeren gaat.
En idd, heb ff gekeken op de site van jeroen cats, blijkt dat 5000 te zijn.
Toch iets teveel om constant te rijden lijkt me...
Welke snelheid houden jullie zoal aan? (2cv6)
Mvg Nic
Binnenkort vertrekken wij voor 2weken op vakantie met de eend, nu vroeg ik mij af welke constante snelheid jullie zoal rijden bij lange afstanden.
Het gaat me niet zozeer over het verbruik maar meer over de motor die het moet blijven volhouden de hele weg.
Als ik nu autostrade doe aan 100km/h vind ik dat hij toch wat té hoog in toeren gaat.
En idd, heb ff gekeken op de site van jeroen cats, blijkt dat 5000 te zijn.
Toch iets teveel om constant te rijden lijkt me...
Welke snelheid houden jullie zoal aan? (2cv6)
Mvg Nic
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
2cv motor is gemaakt voor plank gas. Kan ie tegen.
Moet uiteraard wel onderhoud goed zijn en vooral de olie koeler.
Voor de lol even zon oud jaarboek gepakt 1980. Staat ook topsnelheid 113km/h.
kruissnelheid 110km/h
ascona 1.6 s top 158 en kruis 135.
Ik rij altijd net niet in zn tweede trap. Zolang dat lukt. Bij een helling moet je wel.
Dan ga je bijna net zo hard en veel en veel zuiniger
grootste gevaar is pingelen, maar een 123 ben je dat wel kwijt.
Moet uiteraard wel onderhoud goed zijn en vooral de olie koeler.
Voor de lol even zon oud jaarboek gepakt 1980. Staat ook topsnelheid 113km/h.
kruissnelheid 110km/h
ascona 1.6 s top 158 en kruis 135.
Ik rij altijd net niet in zn tweede trap. Zolang dat lukt. Bij een helling moet je wel.
Dan ga je bijna net zo hard en veel en veel zuiniger
grootste gevaar is pingelen, maar een 123 ben je dat wel kwijt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Na een dagje snelweg op weg naar sardinie vorig jaar wel piepende oren.
Ik vond de b-wegen leuk: 80 tot 90 km, dak open, radio goed te horen.
Wel slecht voor de gemiddelde snelheid, maar de koffie op het dorpsterras smaakte wel beter.
Gr Rob
Ik vond de b-wegen leuk: 80 tot 90 km, dak open, radio goed te horen.
Wel slecht voor de gemiddelde snelheid, maar de koffie op het dorpsterras smaakte wel beter.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nou, ik rij al jaren zo. zonder problemen. Citroen geeft zelf ook aan dat planken gewoon kan. wat jezelf fijn vind dat kan ik niet zeggen, maar als ik op vakantie ga pak ik meestal de snelweg en met karretje erachter rijdt ik gewoon plankgas. meestal een km of 110 op tom tomNic schreef:Idd, 80 is perfect om te cruisen maar net te traag om toch iets van kilometers gedaan te krijgen.
120 lijkt me dan weer gewoon belachelijk, als je constant 6000 toeren rijdt ga je denk ik niet al te ver geraken.
Ik denk dat 100 ongeveer het maximum is, maar goed, graag jullie mening!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Volgens mij hebben alle 602 cc motoren een 2traps carburateur.
Met gasgeven voel je dat je vrij ver onderin een net iets grotere weerstand hebt. Als je niet door deze weerstand heen trapt maar gewoon daar voor blijft hangen rijdt je op de eerste trap. Ik zelf gebruik dit ook voor de lange afstanden. Voor het optrekken gaat de pin ook onderin als de situatie dat toelaat
Met gasgeven voel je dat je vrij ver onderin een net iets grotere weerstand hebt. Als je niet door deze weerstand heen trapt maar gewoon daar voor blijft hangen rijdt je op de eerste trap. Ik zelf gebruik dit ook voor de lange afstanden. Voor het optrekken gaat de pin ook onderin als de situatie dat toelaat
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Volgens mij hebben alle 602 cc motoren een 2traps carburateur.
Met gasgeven voel je dat je vrij ver onderin een net iets grotere weerstand hebt. Als je niet door deze weerstand heen trapt maar gewoon daar voor blijft hangen rijdt je op de eerste trap. Ik zelf gebruik dit ook voor de lange afstanden. Voor het optrekken gaat de pin ook onderin als de situatie dat toelaat
Met gasgeven voel je dat je vrij ver onderin een net iets grotere weerstand hebt. Als je niet door deze weerstand heen trapt maar gewoon daar voor blijft hangen rijdt je op de eerste trap. Ik zelf gebruik dit ook voor de lange afstanden. Voor het optrekken gaat de pin ook onderin als de situatie dat toelaat
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it