Benzine blijft niet in leiding
Benzine blijft niet in leiding
Hallo,
Ik heb sinds kort volgend probleem:
Wanneer ik m'n eend wil starten duurt het een tijdje vooraleer hij z'n benzine heeft opgepompt tot aan de motor. Met als gevolg dat het soms 20 seconden kan duren vooraleer hij start.
Wanneer ik dan de motor uitzet kan ik de benzine die in m'n benzinefiltertje zit, zien leeglopen naar beneden.
Zou dit een lek zijn of dichting aan de benzinepomp? Of is het normaal dat de benzine uit de leiding terug naar de tank loopt?
Bedankt!
Ik heb sinds kort volgend probleem:
Wanneer ik m'n eend wil starten duurt het een tijdje vooraleer hij z'n benzine heeft opgepompt tot aan de motor. Met als gevolg dat het soms 20 seconden kan duren vooraleer hij start.
Wanneer ik dan de motor uitzet kan ik de benzine die in m'n benzinefiltertje zit, zien leeglopen naar beneden.
Zou dit een lek zijn of dichting aan de benzinepomp? Of is het normaal dat de benzine uit de leiding terug naar de tank loopt?
Bedankt!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik heb Hayes Citroen 2CV, Ami en Dyane owners workshop manual en daar staat een break-out van twee verschillende benzinepompen in, De Guiot pomp en de SEV Marchal pomp. In geen van de tekeningen kan ik een terugslag klepje ontdekken. Ik zou dus niet weten hoe ik zo'n klepje kan vervangen. Kan het ook zijn dat de "klepzitting" van het "klepje" vuil is?
Wie helpt met een antwoord?
Wie helpt met een antwoord?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Uit de vraagbaak:
4.1 Brandstofopvoerpomp uit- en inbouwen
- Maak de zuig- en persleiding van de opvoerpomp los.
- Verwijder de bouten en neem de pomp van het motorhuis. -
Verwijder de stoterstang uit het motorhuis.
- Olie de stoterstang goed in en breng hem aan.
- Controleer of de stoterstang vrij kan bewegen.
- Draai aan de krukas totdat de stoterstang in deonderste standstaat. -
Plaats de tussenflens (goed schoon maken!).
- Meet met de schuifmaat hoever de stoterstang uitsteekt boven de tussenflens.
Dit moet 1,2 mm zijn. Als dit niet zo is moet u een dunnere flens aanbrengen.
- De ruimte in het pomphuis waar de hefbomen bewegen, vullen met vet. -
Breng de pomp aan en zet de bouten vastmet 14-19 Nm (1,4-1,9 kgm). -
Breng de leidingen aan.
Gebruik een ratel met een aantal verlengstukken dan gaat het gemakkelijk.
4.1 Brandstofopvoerpomp uit- en inbouwen
- Maak de zuig- en persleiding van de opvoerpomp los.
- Verwijder de bouten en neem de pomp van het motorhuis. -
Verwijder de stoterstang uit het motorhuis.
- Olie de stoterstang goed in en breng hem aan.
- Controleer of de stoterstang vrij kan bewegen.
- Draai aan de krukas totdat de stoterstang in deonderste standstaat. -
Plaats de tussenflens (goed schoon maken!).
- Meet met de schuifmaat hoever de stoterstang uitsteekt boven de tussenflens.
Dit moet 1,2 mm zijn. Als dit niet zo is moet u een dunnere flens aanbrengen.
- De ruimte in het pomphuis waar de hefbomen bewegen, vullen met vet. -
Breng de pomp aan en zet de bouten vastmet 14-19 Nm (1,4-1,9 kgm). -
Breng de leidingen aan.
Gebruik een ratel met een aantal verlengstukken dan gaat het gemakkelijk.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Wederom een advies:
Het filter hoort niet NA de pomp maar VOOR de pomp.
Op het laagste punt dus waardoor het filter altijd vol loopt.
Zie ander topic over het brandstof filter.
Andere pomp, niet nodig, wel schoonmaken misschien.
Terguslagklepje, waarom ? Er rijden duizenden eenden rond zonder klepje....
Het filter hoort niet NA de pomp maar VOOR de pomp.
Op het laagste punt dus waardoor het filter altijd vol loopt.
Zie ander topic over het brandstof filter.
Andere pomp, niet nodig, wel schoonmaken misschien.
Terguslagklepje, waarom ? Er rijden duizenden eenden rond zonder klepje....