Soon to be Transat rijder
Soon to be Transat rijder
Hallo allemaal,
Ik ben Kay, 26 jaar en ben een week geleden begonnen met de restauratie van de 2CV6 Special Transat van mijn vader, om deze vervolgens dagelijks te gaan rijden.
Wat foto's:
Ik ben Kay, 26 jaar en ben een week geleden begonnen met de restauratie van de 2CV6 Special Transat van mijn vader, om deze vervolgens dagelijks te gaan rijden.
Wat foto's:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
De eend is zeker voor een schouwing bij de RDW geweest. Het was wat regelwerk maar uiteindelijk mocht ik een afspraak maken voor een schouwing.
Met de keurmeester afgesproken dat ik het stuk chassis waar de VIN in staat zou afslijpen en mee ga nemen als de eend helemaal klaar is om het VIN nummer in het nieuwe chassis te slaan.
Op de 5e foto kun je zien wat ik eraf heb geslepen, dit stelde de keurmeester zelf voor.
Met de keurmeester afgesproken dat ik het stuk chassis waar de VIN in staat zou afslijpen en mee ga nemen als de eend helemaal klaar is om het VIN nummer in het nieuwe chassis te slaan.
Op de 5e foto kun je zien wat ik eraf heb geslepen, dit stelde de keurmeester zelf voor.
Vandaag weer een stukje vooruitgang geboekt met de Transat.
De hoofdbuis van de achteras vandaag onder handen genomen. Metaal schoon gemaakt en daarna in de RX5 gezet.
Verder hebben we de veerpotten open gemaakt, waarna er moeilijk veel olie uit kwam lopen. Dit maar schoongemaakt en morgen worden de veerpotten weer dicht gelast met nieuwe schotels, deze waren behoorlijk verrot.
Ik ben ook begonnen aan een van de draagarmen. Hier de remtrommel van gedemonteerd een deels al blank gemaakt.
Van de andere draagarm is de ankerplaat van de remtrommel verrot, deze arm zal dus vervangen moeten worden.
Bij deze "vooruitgang" horen natuurlijk ook foto's:
De hoofdbuis van de achteras vandaag onder handen genomen. Metaal schoon gemaakt en daarna in de RX5 gezet.
Verder hebben we de veerpotten open gemaakt, waarna er moeilijk veel olie uit kwam lopen. Dit maar schoongemaakt en morgen worden de veerpotten weer dicht gelast met nieuwe schotels, deze waren behoorlijk verrot.
Ik ben ook begonnen aan een van de draagarmen. Hier de remtrommel van gedemonteerd een deels al blank gemaakt.
Van de andere draagarm is de ankerplaat van de remtrommel verrot, deze arm zal dus vervangen moeten worden.
Bij deze "vooruitgang" horen natuurlijk ook foto's:
Na een tijdje niks gedaan te hebben gedaan aan de transat heb ik de moed weer bij elkaar geraapt en zijn er weer wat stappen gezet!
De hoofdbuis zwart gemaakt, behandeling met RX5 en daarna RX10
Hetzelfde geldt voor de veerpotten, het was even een klus om dit weer dicht te lassen maar het ziet er weer super fris uit!
Eerste draagarm is helemaal klaar, van dit soort uitzicht word ik zelf erg blij.
Eindelijk weer wat delen gemonteerd!
En de eerste zijde van de achteras is klaar!
Vandaag komen de benodigde momentsleutel binnen, dus vanaf woensdag alles goed aanhalen en vanaf dan alles meteen goed monteren.
Inmiddels heb ik een andere RA draagarm besteld, deze moet samen met de voorste draagarmen nog helemaal behandeld worden.
Het doel is om hem over 2 weken weer op zijn wielen te hebben!
De hoofdbuis zwart gemaakt, behandeling met RX5 en daarna RX10
Hetzelfde geldt voor de veerpotten, het was even een klus om dit weer dicht te lassen maar het ziet er weer super fris uit!
Eerste draagarm is helemaal klaar, van dit soort uitzicht word ik zelf erg blij.
Eindelijk weer wat delen gemonteerd!
En de eerste zijde van de achteras is klaar!
Vandaag komen de benodigde momentsleutel binnen, dus vanaf woensdag alles goed aanhalen en vanaf dan alles meteen goed monteren.
Inmiddels heb ik een andere RA draagarm besteld, deze moet samen met de voorste draagarmen nog helemaal behandeld worden.
Het doel is om hem over 2 weken weer op zijn wielen te hebben!