sint chauffeuren
sint chauffeuren
Vandaag kreeg ik de vraag of ik met de eend dit jaar de bekende bisschop van jura op school zou willen afleveren. Tuurlijk, hardstikke leuk, alleen is dat wel op 5 december en staat de eend op kwarttarief, dus eigenlijk zou ik niet op de openbare weg mogen rijden. Is het mogelijk om voor 1 dag vrijstelling te krijgen? Of zullen we doen alsof we gek zijn en de paar honderd meter gewoon gaan rijden?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Er zijn regels voor opgesteld:
https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=13&t=10735
een en ander moet dus wel officieel zijn en bij de belastingdienst zijn aangemeld als evenement...
https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=13&t=10735
een en ander moet dus wel officieel zijn en bij de belastingdienst zijn aangemeld als evenement...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
Tja, ik denk niet dat de aankomst van sint bij onze lagere school aangemeld is als evenement, dus dat gaat hem niet worden.
De eend heeft net vorige week een verse apk, dus via die truuk gaat het ook niet.
Het gaat om een ritje van een paar honderd meter door het dorp, zelf was ik van mening dat het niet zoveel kwaad kon, maar vrouwlief ziet wat meer problemen. Eventueel een paar groene platen zou ik nog even naar kunnen kijken, de lokale garage heeft ook kinderen op school. Is misschien toch wel lekker als ik ook verzekerd ben enzo, stel dat je een kind aanrijd.
De eend heeft net vorige week een verse apk, dus via die truuk gaat het ook niet.
Het gaat om een ritje van een paar honderd meter door het dorp, zelf was ik van mening dat het niet zoveel kwaad kon, maar vrouwlief ziet wat meer problemen. Eventueel een paar groene platen zou ik nog even naar kunnen kijken, de lokale garage heeft ook kinderen op school. Is misschien toch wel lekker als ik ook verzekerd ben enzo, stel dat je een kind aanrijd.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Als douane of belastingdienst controleerd kun je denk ik wel een paar jaar MRB betalen van de boete...
Weet niet of het als overtreding of misdrijf wordt gezien (is in feite belastingontduiking)
Weet niet of het als overtreding of misdrijf wordt gezien (is in feite belastingontduiking)
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
Tom Duckpower schreef:Als douane of belastingdienst controleerd kun je denk ik wel een paar jaar MRB betalen van de boete...
Ik denk dat de douane en belastingdienst wel iets beters hebben te doen dan hier in het dorp auto's te controleren. Feit is wel dat je er niet mee moet worden geflitst of door een trajectcontrole moet rijden.
Ik ga eens kijken of het lukt net groene platen.