Hulp gezocht 123 onsteking plaatsen 2CV
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
Hulp gezocht 123 onsteking plaatsen 2CV
Hallo, is er iemand in de buurt van Lelystad die mij kan helpen met het monteren van een 123 ontsteking in mijn 2cv??
Vriendelijke groetjes Leo
Vriendelijke groetjes Leo
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
welk merk je koopt is een keuze.
talloze mensen zijn tevreden met DG ontsteking, of met 123. Van die laatste heb je verschillende varianten, ook met bluetooth zodat je de telefoon als toerenteller kan gebruiken. Net wat je wil.
Ik rijdt zelf al jaren met een basic 123 en ben daar erg tevreden over.
Als je nog 100 euro over hebt en je wilt een veel voorkomende bron van storing aanpakken, koop er dan een dyna bobine bij. De bobines met het oude model willen nog wel eens problemen geven als ze warm worden. Al zal die tip veel discussie geven......
Voor het monteren maakt het merk niet uit.
stuur maar een pb-tje voor een afspraak, maken we het voor de vakantie nog in orde.
Gr Rob
talloze mensen zijn tevreden met DG ontsteking, of met 123. Van die laatste heb je verschillende varianten, ook met bluetooth zodat je de telefoon als toerenteller kan gebruiken. Net wat je wil.
Ik rijdt zelf al jaren met een basic 123 en ben daar erg tevreden over.
Als je nog 100 euro over hebt en je wilt een veel voorkomende bron van storing aanpakken, koop er dan een dyna bobine bij. De bobines met het oude model willen nog wel eens problemen geven als ze warm worden. Al zal die tip veel discussie geven......
Voor het monteren maakt het merk niet uit.
stuur maar een pb-tje voor een afspraak, maken we het voor de vakantie nog in orde.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
De 123 heeft een gebruiksaanwijzing hoe je hem moet installeren. Je hebt verder een pen of een boortje nodig van ik meen 6 mm (maar het kan ook een andere maat zijn, dat ben ik even vergeten) en een signaal lampje, een 12 V lampje met twee draden er aan. De afstelling is een fluitje van een cent. Je hebt eerst de contactpuntjes en de gewichtjes verwijderd. Het vliegwiel moet je borgen met het boortje dat door het vliegwiel naar een gat erachter gaat, die positie moet je opzoeken. Daarna moet de 123 er in geschroefd maar nog niet vastgezet worden. De 123 wordt nu gedraaid totdat het aangesloten signaallampje uit gaat en dan moet hij vastgezet worden. Vervolgens moeten de aansluitingen naar de 12 V kant van de bobine gemaakt worden. Bij de meeste andere systemen gaat het soortgelijk.
Ik raad je wel aan om gelijk een nieuwe bobine te plaatsen. O ja, vergeet niet om de pen weer uit het vliegwiel te halen voordat je gaat starten.
Ik raad je wel aan om gelijk een nieuwe bobine te plaatsen. O ja, vergeet niet om de pen weer uit het vliegwiel te halen voordat je gaat starten.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!