achter spatbord verwijderen

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gast

achter spatbord verwijderen

Bericht door Gast » ma 20 dec, 2004 09:42

Hallo,

Wil mijn twee achter spatborden verwijderen. Die zitten met 3 schroeven vast die je vanaf buiten ziet zitten alleen zie ik verder nergens een schroef of bout om hem helemaal er af te halen.

Hoe moet ik het spatbord eraf halen (waar zitten de bouten en schroeven)

Neem niet aan dat dit erg lastig is.

Verder heb ik nog een vraagje over het voorspatbord. Deze kan ik zo losmaken alleen blijft het lampje van de knipperlichtje vast zitten. Zit niet vast met een schroef ofzo. Hoe krijg ik deze eraf.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » ma 20 dec, 2004 11:25

Hoi

en zitten bovenop je binnenscherm (achterin de auto dus ) 3 bouten die je zo los kan draaien, naast je achterdeur zitten 4 (?) bouten die je zo los kan draaien, bij beide zit er als jhet goed is geen moer die je vast dient te houden. Vergeet niet helemaal achter onderaan het achterscherm zit nog een lipje met een clip erover.

groet Frank

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 dec, 2004 16:41

De schroeven bij de C-styl naast de deur willen nog wel eens vastgeroest zitten, met een slagschroevendraaier willen ze wel eens loskomen. Maar slijpen was bij mij de einigste remedie.
De bouten aan de binnenzijde zitten er vast in gelijmd, gekit of iets dergelijks, deze zitten geborgt, maar deze borging wil het ook wel eens begeven en dan draai je je een ongeluk. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Re: achter spatbord verwijderen

Bericht door Hanzzl69 » do 23 dec, 2004 15:40

Anonymous schreef:Hallo,
Verder heb ik nog een vraagje over het voorspatbord. Deze kan ik zo losmaken alleen blijft het lampje van de knipperlichtje vast zitten. Zit niet vast met een schroef ofzo. Hoe krijg ik deze eraf.
Als je de voorspatborden er alleen even af en op wil halen voor onderhoud van de motor of zo hoef je alleen de stekkertjes van de twee knipperlampen los te trekken (en weer vast te maken na terugplaatsen van het spatbord. De stekkertjes zitten ter hoogte van je koplampsteun. Je knipperlampen kunnen dan gewoon blijven zitten waar ze zitten.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gast

Re: achter spatbord verwijderen

Bericht door Gast » do 23 dec, 2004 22:24

Hanzzl schreef:
Anonymous schreef:Hallo,
Als je de voorspatborden er alleen even af en op wil halen voor onderhoud van de motor of zo hoef je alleen de stekkertjes van de twee knipperlampen los te trekken (en weer vast te maken na terugplaatsen van het spatbord. De stekkertjes zitten ter hoogte van je koplampsteun. Je knipperlampen kunnen dan gewoon blijven zitten waar ze zitten.
Maar ik wil het spatbord omwisselen. Dus zal ik toch de gehele unit los moeten maken

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » do 23 dec, 2004 22:29

Hoi

op je nieuwe voorspatbord zit geen licht?
aan de achterkant van de knipperlichtunit zitten 2 schroefjes m5 deze kan je met een sleuteltje 8 losmaken, daarna kan je de unit demonteren. Enige problleem is dat de boutjes vaak afbreken. Bij hermotage is het handig deze boutjes met een draadje te aarden.

groet Frank

Plaats reactie