Hallo,
Onlangs merkte ik dat m'n remmen vastzaten, dus ben ik maar begonnen met heel de boel te reviseren. Bij het schoonmaken van de remklauwen zie ik dat er wat oxidatie in de ringen zit. Ik heb dit al wat opgezuiverd met staalwol maar het gaat er niet uit. Ik heb de indruk dat het vrij oppervlakkig is in de binnenste ring. De buitenste ring is een stuk meer geoxideerd maar dat is niet zo belangrijk voor lekkage vermoed ik. Denken jullie dat ik met deze nog verder kan, of is het beter om nieuwe klauwen te kopen?
In de remzuiger zit ook een zeer klein putje, aangegeven met een cirkel in de foto. Dit putje zat er al in toen ik 'm uithaalde. Zou dit kwaad kunnen om te hergebruiken, of best vervangen?
Alvast bedankt!
Oxidatie in remklauw
Re: Oxidatie in remklauw
Die zuiger is breed genoeg om alles af te sluiten. Als ik die fotos zie en dat is "het ergste" Ik zou me over beide zaken (zuiger en oxidatie) geen zorgen maken.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Oxidatie in remklauw
Alles goed schoonmaken, nieuwe set rubbers met LHM monteren en verwacht de kans zeer klein dat je het zult merken.
Succes.
Succes.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Re: Oxidatie in remklauw
Heb je een compressor, dan zou je eens kunnen proberen de zaak schoon te blazen met baksoda (natriumbicarbonaat, ookwel zuiveringszout). Op Internet vind je filmpjes hoe je eenvoudig een sodablaster maakt. Ik heb zo mijn remklauwen prima schoon gekregen.
Re: Oxidatie in remklauw
Hartelijk dank voor jullie reacties. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus ik heb nog niet veel voeling met wat toelaatbare slijtage is. Ik zal ze zo goed mogelijk opschonen en er nieuwe rubbers in steken. Dat sodablasten ziet er wel effectief uit. Momenteel heb ik nog geen compressor, maar wie weet binnenkort
Verder heb ik nog iets opgemerkt. In alle bronnen die ik kan vinden wordt gesproken over een verbindingspijpje voor de remvloeistof, die tussen de twee helften zit. Vreemd genoeg zijn die pijpjes bij mij niet te bespeuren. Er is ook geen boring voor voorzien, enkel de pakking ring is aanwezig. Het betreft een 2CV6 Spécial uit 1983.
Verder heb ik nog iets opgemerkt. In alle bronnen die ik kan vinden wordt gesproken over een verbindingspijpje voor de remvloeistof, die tussen de twee helften zit. Vreemd genoeg zijn die pijpjes bij mij niet te bespeuren. Er is ook geen boring voor voorzien, enkel de pakking ring is aanwezig. Het betreft een 2CV6 Spécial uit 1983.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Oxidatie in remklauw
Er moet inderdaad per kant een los hol busje inzitten. Deze is bedoeld om de 2 gaten en het rubber uit te lijnen.
Ik vermoed dat deze via de bekende kanalen nog wel aan te komen is.
Ik vermoed dat deze via de bekende kanalen nog wel aan te komen is.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Oxidatie in remklauw
Die busjes zitten er soms wel en soms niet. Als de klauw er niet voor gemaakt is dan gaan ze ook niet passen.
Schoonmaken doe ik met een roterende staalborstel op de dremel. De alu oxide vliegt er dan uit en de nieuwe rubbers passen weer prima.
Gr Rob
Schoonmaken doe ik met een roterende staalborstel op de dremel. De alu oxide vliegt er dan uit en de nieuwe rubbers passen weer prima.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht