Carburateur vervangen
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Carburateur vervangen
Vraagje, mijn carburateur (Solex 24/21) is nu wel een beetje klaar. Moet ik deze nu vervangen door exact dezelfde carburateur of kom ik ook weg met een Type Solex 26/35 CSIC? Wat is eigenlijk het verschil? (Behalve sproeier maten)
2cv6 1974
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Carburateur vervangen
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar.
Die 21/24 zijn de venturimaten en die andere maten (26/35) het type carburateur.
21/24 is trouwens een Dyane /Ami carburateur.
Type 26/35 kan trouwens zowel 2CV als Dyane /Ami/Méhari zijn en kunnen verschillende venturimaten hebben.
Die 21/24 zijn de venturimaten en die andere maten (26/35) het type carburateur.
21/24 is trouwens een Dyane /Ami carburateur.
Type 26/35 kan trouwens zowel 2CV als Dyane /Ami/Méhari zijn en kunnen verschillende venturimaten hebben.
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Re: Carburateur vervangen
Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Hier een foto van wat ik nu in mijn 2cv heb zitten.
Dit is dus een Solex 26/35 met 21/24 Venturimaten en die zit oorspronkelijk in een Dyane / Ami?
Die kan ik straffeloos vervangen door een Solex 26/35 CSIC met venturimaten 26/18?
Wellicht handig om te melden, de huidige carburateur blijft hangen als deze warm is. Mocht iemand een tip hebben hoe ik dit kan verhelpen, dan hoor ik het ook graag.
Hier een foto van wat ik nu in mijn 2cv heb zitten.
Dit is dus een Solex 26/35 met 21/24 Venturimaten en die zit oorspronkelijk in een Dyane / Ami?
Die kan ik straffeloos vervangen door een Solex 26/35 CSIC met venturimaten 26/18?
Wellicht handig om te melden, de huidige carburateur blijft hangen als deze warm is. Mocht iemand een tip hebben hoe ik dit kan verhelpen, dan hoor ik het ook graag.
2cv6 1974
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Carburateur vervangen
Ja klopt helemaal.
Je hebt 1 van de laatste Eendenblokken en een Dyane carburateur.
Die is prima te vervangen door een Eendencarburateur.
Kijk eens of er geen speling op de assen zit en of de beide veertjes op de asjes nog heel zijn.
Die breken regelmatig en dan gaat de gasklep niet goed terug.
Het gaat hier niet om de grote veer die aan de koeltunnel bevestigd wordt.
Die moet natuurlijk ook heel zijn maar vooral niet verzwaren. Dan slijt de as nog sneller.
Je hebt 1 van de laatste Eendenblokken en een Dyane carburateur.
Die is prima te vervangen door een Eendencarburateur.
Kijk eens of er geen speling op de assen zit en of de beide veertjes op de asjes nog heel zijn.
Die breken regelmatig en dan gaat de gasklep niet goed terug.
Het gaat hier niet om de grote veer die aan de koeltunnel bevestigd wordt.
Die moet natuurlijk ook heel zijn maar vooral niet verzwaren. Dan slijt de as nog sneller.
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Re: Carburateur vervangen
Bedankt voor je uitleg en advies, ik loop dit weekend de asjes en veertjes eens na, alhoewel die laatste allemaal heel leken te zijn.
2cv6 1974
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Re: Carburateur vervangen
Let wel op dat een 18/26 een andere sproeier bezetting nodig heeft dan een 21/24
21/24 is standaard 75/20 of 82.5/125, bij een 18/26 weet ik het niet vanbuiten
21/24 is standaard 75/20 of 82.5/125, bij een 18/26 weet ik het niet vanbuiten