Ik wil de dekselpakking van mijn dubbeltraps carburateur (Solex, venturimaten 26/18) vervangen.
Daarvoor moet ik eerst de vlotters loshalen door een spietje er uit te halen.
Nu zit deze spie nogal vast en ik vroeg mij het volgende af omdat ik het niet goed kan zien en niets wil forceren: maakt het uit naar welke kant ik hem er uit haal?
Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Re: Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
Maakte (bij mij) niet uit. Zie foto's:
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
Bedankt, RodeEend, het is gelukt
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Re: Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
Hallo,
Ik heb deze week hetzelfde type carburateur gereviseerd en ik kwam tot de ontdekking dat er bij het schudden met de kunststof vlotters er overduidelijk vloeistof te horen is ! Bij uitgevoerde testen blijken de vlotters wel degelijk te "drijven" op het water in een kommetje. Mijn vraag : is dit normaal ????
Mijn vermoeden was eerst dat dit betekende dat ze lek waren maar er loopt geen vloeistof in noch uit.
Mag ik deze vlotters gerust opnieuw monteren want bijkomend probleem is dat ik ze nergens te koop vind.
Graag jullie geapprecieerde mening.
Ik heb deze week hetzelfde type carburateur gereviseerd en ik kwam tot de ontdekking dat er bij het schudden met de kunststof vlotters er overduidelijk vloeistof te horen is ! Bij uitgevoerde testen blijken de vlotters wel degelijk te "drijven" op het water in een kommetje. Mijn vraag : is dit normaal ????
Mijn vermoeden was eerst dat dit betekende dat ze lek waren maar er loopt geen vloeistof in noch uit.
Mag ik deze vlotters gerust opnieuw monteren want bijkomend probleem is dat ik ze nergens te koop vind.
Graag jullie geapprecieerde mening.
2 PK CHARLESTON 30/07/1982
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
Een vlotter kan poreus zijn, heb ik een keer gehad bij een BX.
Het heeft best lang geduurd voor ik dat door had.
Het beste test je het drijf vermogen in benzine, een benzine gevulde vlotter zal toch wel drijven in water.
Het heeft best lang geduurd voor ik dat door had.
Het beste test je het drijf vermogen in benzine, een benzine gevulde vlotter zal toch wel drijven in water.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
De afstelling van de vlotterhoogte komt best nauw. Als er vloeistof in zit dan is de opwaardse kracht minder en is de afstelling niet zo goed. De toevoer zal langer open blijven met kans op overstromende vlotterkamer.
Re: Dubbeltraps carburateur: dekselpakking vervangen; hoe vlotters loshalen
Ik heb bij een vriend een tweedehandsvlotter gekregen en die maakt geen geluid. Goed om weten misschien : de correcte vlotter weegt 12 gram terwijl de vlotter waarin je vloeistof hoort maar liefst 16 gram weegt dus 33 % méér dan het juiste gewicht. Gelukkig heb ik mijn buikgevoel gevolgd en ga ik een andere vlotter in de carburateur kunnen inbouwen.
Bedankt voor jullie tips !
Bedankt voor jullie tips !
2 PK CHARLESTON 30/07/1982