Pagina 1 van 3
Alternatief onderstel voor 2cv koets ?
Geplaatst: di 28 dec, 2004 19:11
door Gast77
Graag zou ik willen weten welke alternatieve onderstellen/chassis kunnen worden gecombineert met een 2cv koets ?
Als je wil, kan alles, zo ver kom ik ook

Het gaat mij meer om de bekende (of minder bekende) combinaties, die zonder al te veel aanpassingen zijn te realiseren. Een voorbeeld wat ik ben tegengekomen is een 2cv koets op een Suzuki Samurai onderstel (
http://www.diek2cv.nl/)
Misschien zijn er andere opties ? Wat zijn de meest belangrijke punten om op te letten bij het zoeken van een onderstel ? De wielbasis lijkt me allereerst van belang, daarnaast breedte en lengte, maar wat nog meer ?
Geplaatst: di 28 dec, 2004 19:35
door Bullit
ik denk dat die samurai gast daar meer van weet dan de gemiddelde eendrijder. Kijk ook eens op de pagina van Louis H/Barbour of hoe hij ook heet. Wat ben je van plan? Teveel vrije tijd?
Geplaatst: di 28 dec, 2004 20:17
door Lelijke Eend
http://www.2cv4x4.com
Eend invoeren naar Engeland, om (laten) bouwen, laten keuren en weer terug invoeren in Nederland.
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 08:31
door pluisje
wel bijvertellen dat je het stuur aan de linker kant wil hebben

Geplaatst: za 5 feb, 2005 14:11
door Pieter-Jan
Ik heb alweer een vraagje
Ik heb in mijn geitje een papier liggen (dat ik altijd in mijn boordpapieren moet hebben) waarop staat:
Brussel, 20 januari 1988
Wij bevestigen met dit schrijven dat het onderste van het gebruikte voertuig met de volgende kenmerken
Merk/type: citroën 2pk
Chassisnummer: ... (hier staat een nummer maar te lang om het hier te typen)
motornummer
Bouwjaar
Ingeschreven op naam van:
Zonder inachtname van de staat van het chassis of van de eventuele herstellingen die er aan uitgevoerd werden, wel degelijk een chassis is bestemd voor dit wagentype
Het hierboven vermelde chassisnummer werd er door Helsmoortel NV, op de voorste rechter langsligger ingeslagen ten gevolge van de plaatsing van een nieuw onderstel.
Wat betekent dit eigenlijk? Vooral dan "ten gevolge van de plaatsing van een nieuw onderstel".
Geplaatst: za 5 feb, 2005 23:15
door Ealse
Lijkt mij duidelijk: Er is een ander chassis onder de auto gezet en het chassisnummer is in dit nieuwe chassis ingeslagen.
Geplaatst: za 5 feb, 2005 23:33
door Pieter-Jan
Is dat goed nieuws of slecht nieuws? Zijn de afzonderlijke chassis van citroën uit 1988 wat goed? Ik had gehoord dat de 2pk'tjes uit Portugal niet zo'n goed chassis hadden.
Geplaatst: za 5 feb, 2005 23:34
door Lelijke Eend
Hoe jonger het chassis, hoe minder kans het heeft gehad om te gaan roesten, zo zou je het eventuueel kunnen bekijken

Geplaatst: za 5 feb, 2005 23:47
door Punky
Het ijzer wat in Portugal gebruikt werd was niet van al te goede kwaliteit en rot dus sneller. Dit houdt in voor bijna alle eenden van na 1980 zeg maar.
Maar je moet bij aanschaf gewoon goed kijken naar de staat van het chassis. Het klimaat waar de eend verbleven heeft gedurende zijn leven heeft ene grotere invloed.
Geplaatst: do 24 feb, 2005 20:15
door Green-Duckman
Over dat verhaal van die samurai Dat is dus oficieel geen 2cv meer maar een
samurai (op kenteken dan) en daar zijn zeg maar de kappen van een EEND op geschroefd (carrosserie dus)
Dan zou je dus op zoek moeten gaan naar een auto met een los chassis zoals bijvoorbeeld een EEND, kever, HY, samurai of hele oude bestel busjes maar je zit gauw in de knoop met de wiel bassis die te lang of te kort is wat voor het mooie mag dat maar een paar centimeter verschillen. met de lengte of de breedte kan je nog wel eens wat spelen!
Maar ik weet niet hoe dat in belgie is maar in Nederland moet hij op nieuw naar de RDW
keuring en dat is vaak een gedoe!
Ik loop al ook al te verzinnen hoe ik oOOIT is een LIMO EEND kam gaan maken,
maar dat blijft voorloppig bij dromen! en dat is ook best leuk alleen als je hard op na denkt
wordt je vriendin er hele maal gek van!!!! hahaha!!
Veel plezier en tot laters
Geplaatst: vr 25 feb, 2005 10:52
door Bjorn
Die van Diek staat op een suzuki 413 LWB (Long wheel base) chassis (met de koets van mijn oude special overigens)
Gisteren is er overigens nog een 4x4 geboren (gister RDW gekeurd nl.), maar dan op basis van een Jeep Wrangler chassis. Maar dit was een aanzienlijk grotere klus.
Bij de suzuki van Diek is namelijk de bodemplaat + schutbord van de suzuki gehandhaafd, waar de 2cv koets omheen is geplakt.
De Wrangler heeft een geheel aangepaste koets gekregen. Hierbij moesten onder andere de motor worden verplaatst, de cardan assen worden verlengd / verkort. en nog veeeeeeel meeer...
Geplaatst: do 3 mar, 2005 18:36
door pellewaes
Bjorn schreef:Die van Diek staat op een suzuki 413 LWB (Long wheel base) chassis (met de koets van mijn oude special overigens)
Gisteren is er overigens nog een 4x4 geboren (gister RDW gekeurd nl.), maar dan op basis van een Jeep Wrangler chassis. Maar dit was een aanzienlijk grotere klus.
Bij de suzuki van Diek is namelijk de bodemplaat + schutbord van de suzuki gehandhaafd, waar de 2cv koets omheen is geplakt.
De Wrangler heeft een geheel aangepaste koets gekregen. Hierbij moesten onder andere de motor worden verplaatst, de cardan assen worden verlengd / verkort. en nog veeeeeeel meeer...
foto's??

Geplaatst: vr 4 mar, 2005 09:05
door Bjorn
Geplaatst: vr 4 mar, 2005 17:40
door Punky
En foto's van die deuch op Wrangler basis???
Geplaatst: za 5 mar, 2005 14:32
door Lelijke Eend
http://www.citrobe.org/Specials.htm
Edit: Oeps, das op basis van een Cherokee ...