kopeinden chassis dichtmaken?
kopeinden chassis dichtmaken?
Ik wil mijn chassis wat minder gevoelig maken voor doorroesten. Het is me bij andere Eenden opgevallen dat de liggers van het chassis tussen de achterwielen en ook voor de vooras van binnenuit doorroesten. Ik heb gezien dat de uiteinden van de liggers open zijn en dat alle vuligheid dus met gemak mijn (originele Citroën) chassis inloopt. Ik wil deze uiteinden daarom afsluiten met een rubber of zoiets. Of is er een reden om ze niet af te sluiten? 

- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Re: kopeinden chassis dichtmaken?
Als je ze open laat kan de boel droogwaaien tijdens het rijden met droog weer, maar met nat weer krijg je inderdaad nattigheid en troep. Maar het schijnt (!) in Nederland vaker droog te zijn dan dat het regent. Wat weegt het zwaarst?Ealse schreef:Of is er een reden om ze niet af te sluiten?
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
je kan ze ook zo afsluiten, dat er geen direct gevaar meer is...
bijvoorbeeld de einden dichtmaken en eronder
een gaatje boren..
de lucht kan wel naar binnen en naar buiten door het gaatje, maar vuil en water gaan moeilijk omhoog.
door de gaatjes haaks op de rijrichting te boren, krijg je een zuigende werking tijdens het rijden en wordt er bij elke rit verse lucht ingeblazen/uitgezogen..
ik zou voor de gein eerst de uiteinden met boterhamzakje ofzo afplakken... dan kan je na een tijdje ze er weer afhalen en beoordelen of het juist niet harder gaat roesten
bijvoorbeeld de einden dichtmaken en eronder
een gaatje boren..
de lucht kan wel naar binnen en naar buiten door het gaatje, maar vuil en water gaan moeilijk omhoog.
door de gaatjes haaks op de rijrichting te boren, krijg je een zuigende werking tijdens het rijden en wordt er bij elke rit verse lucht ingeblazen/uitgezogen..
ik zou voor de gein eerst de uiteinden met boterhamzakje ofzo afplakken... dan kan je na een tijdje ze er weer afhalen en beoordelen of het juist niet harder gaat roesten

ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
het chassis rot toch meestal niet op de poten zelf maar op de plaatdelen???
Wat er losroest van de poten zijn meestal die velsnaden volgens mij??
Ik zou het niet doen, gewoon lekker laten doorwaaien dat chassis. De poten zijn naar binnen toe, naar de rest van het chassis niet open hoor, alleen van voor naar achter.
Greatnix Spookeend
Wat er losroest van de poten zijn meestal die velsnaden volgens mij??
Ik zou het niet doen, gewoon lekker laten doorwaaien dat chassis. De poten zijn naar binnen toe, naar de rest van het chassis niet open hoor, alleen van voor naar achter.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Beste oplossing is mijns inziens. 1X per week uurtje rijden. Waait alles lekker door. Nix dichtmaken.
Er zijn ook lieden die er afgewerkte olie inflikkeren. Eend schuin zetten en achter eruit laten komen. Lijkt mij ook geen oplossing... Maaja er zijn lieden die het doen.
Er zijn ook lieden die er afgewerkte olie inflikkeren. Eend schuin zetten en achter eruit laten komen. Lijkt mij ook geen oplossing... Maaja er zijn lieden die het doen.

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Regelmatige poster
Re: kopeinden chassis dichtmaken?
Lijkt me geen goed plan, dit is namelijk de aangewezen plek om je chassis eens vol te spuiten met Owatrol, je kan het wel afsluiten maar dat lijkt me niet nodig als je chassis goed behandeld is.Ealse schreef:Ik wil deze uiteinden daarom afsluiten met een rubber of zoiets. Of is er een reden om ze niet af te sluiten?
(afgewerkte) olie vertraagt het roestproces, dus als je regelmatig je chassis volgiet met olie, zal ie vast langer meegaan,etjen schreef:Beste oplossing is mijns inziens. 1X per week uurtje rijden. Waait alles lekker door. Nix dichtmaken.
als je minder vaak werk wilt hebben spuit je m vol met waxoyl (van hammerite/finnegan's) dan heb je ook t olie principe maar dit blijft door de was die erin zit beter op zijn plek plakken.

Ami 8 break
HAMMERITE IS COMMERCIELE TROEP! Het wordt helaas door veel 2cv rijders gebruikt doodzonde. Owatrol is het middel.etjen schreef:In de olie...
Water drijft op olie, daardoor ben je dus niet verlost van roest.
Hammerite is %^&*^ spul. NOOIT gebruiken. Het roestproces (mocht dat al begonnen zijn) gaat onder hamerite gerwoon door. Owatrol enzo is beter, slimmer en goedkoper.