Sponzige remmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Sponzige remmen

Bericht door Rutgerrrr » ma 3 jan, 2005 16:14

Hallo,

Ik heb m'n remblokjes vervangen en nu zijn mijn remmen behoorlijk sponzig. Pas bij de tweede keer trappen remtie echt goed. Remschijven zijn wel beetje versleten, maar nog wel goed (want net door de keuring).

Is dit normaal? En wat moet ik anders doen?

Rutgerrrr

Christian
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Christian » ma 3 jan, 2005 16:34

Heb je de remmen al ontlucht? Als er lucht in de remleiding zit, zijn ze inderdaad sponzig.
C'est la crème de la crème...

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » ma 3 jan, 2005 16:56

Christian schreef:Heb je de remmen al ontlucht? Als er lucht in de remleiding zit, zijn ze inderdaad sponzig.
Hm, ging er vanuit dat omdat ik verder niet aan het systeem heb lopen rommelen er geen lucht in zou kunnen komen. Ontluchten dus.

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » ma 3 jan, 2005 19:50

Er kan geen lucht in je systeem komen als je blokken vervangt !!
Ik denk dat je blokken verkeerd (sheef)gemonteerd zitten.
Daffy

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » wo 5 jan, 2005 13:08

Daffy schreef:Ik denk dat je blokken verkeerd (sheef)gemonteerd zitten.
Daffy
Worden deze dan niet na de eerste keren remmen rechtgedrukt door de remcilinder?

Ook hoorde ik een verhaal dat omdat mijn remschijven niet helemaal vlak zijn, de nieuwe remblokken in moeten slijten voordat ze echt goed remmen. Daarom zou het sponzig voelen. Iemand daar ervaring mee?

Gr, rutgerrrr
hum hum

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » wo 5 jan, 2005 13:16

Nieuwe remblokken kunnen net na montage een IETS sponzig gevoel van het rempedaal geven , omdat de blokken nog zacht zijn , en omdat ze de remschijf nog niet volledig bedekken.( deze is meestal iets bol , terwijl de blokken vlak zijn).
Maar zoals jij beschrijft , dat bij de tweede keer trappen de remmen pas werken, is er iets anders aan de hand.
Bij montage van blokken moeten ze als het ware schuin naar boven worden gestoken voordat ze worden ingeklikt met de veer in de uitsparing.
Doe je dit niet ,dan kan het blokje naar beneden ,,hangen''. en dus niet in zijn zitting zitten.
Overigens ga ik er van uit ,dat je niet het remzadel ( remklauw) hebt gesplitst om de blokken te monteren!
Daffy

Gesloten