Hallo,
Ik heb m'n remblokjes vervangen en nu zijn mijn remmen behoorlijk sponzig. Pas bij de tweede keer trappen remtie echt goed. Remschijven zijn wel beetje versleten, maar nog wel goed (want net door de keuring).
Is dit normaal? En wat moet ik anders doen?
Rutgerrrr
Sponzige remmen
Worden deze dan niet na de eerste keren remmen rechtgedrukt door de remcilinder?Daffy schreef:Ik denk dat je blokken verkeerd (sheef)gemonteerd zitten.
Daffy
Ook hoorde ik een verhaal dat omdat mijn remschijven niet helemaal vlak zijn, de nieuwe remblokken in moeten slijten voordat ze echt goed remmen. Daarom zou het sponzig voelen. Iemand daar ervaring mee?
Gr, rutgerrrr
hum hum
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Nieuwe remblokken kunnen net na montage een IETS sponzig gevoel van het rempedaal geven , omdat de blokken nog zacht zijn , en omdat ze de remschijf nog niet volledig bedekken.( deze is meestal iets bol , terwijl de blokken vlak zijn).
Maar zoals jij beschrijft , dat bij de tweede keer trappen de remmen pas werken, is er iets anders aan de hand.
Bij montage van blokken moeten ze als het ware schuin naar boven worden gestoken voordat ze worden ingeklikt met de veer in de uitsparing.
Doe je dit niet ,dan kan het blokje naar beneden ,,hangen''. en dus niet in zijn zitting zitten.
Overigens ga ik er van uit ,dat je niet het remzadel ( remklauw) hebt gesplitst om de blokken te monteren!
Daffy
Maar zoals jij beschrijft , dat bij de tweede keer trappen de remmen pas werken, is er iets anders aan de hand.
Bij montage van blokken moeten ze als het ware schuin naar boven worden gestoken voordat ze worden ingeklikt met de veer in de uitsparing.
Doe je dit niet ,dan kan het blokje naar beneden ,,hangen''. en dus niet in zijn zitting zitten.
Overigens ga ik er van uit ,dat je niet het remzadel ( remklauw) hebt gesplitst om de blokken te monteren!
Daffy