OWATROL = een olie kan aangebracht worden op al het plaat waar roest op zit, inwendig als uitwendig
OWATROL VS MENIE/GRONDLAK = kan dienen als preventieve roestwerede onderlaag voor het afwerken met 2 k lakken
OWATROL VS 2K LAK = als je owatrol mengt met je lak dan dient dit als een soort verdunner maar het werkt ook preventief tegen roest en je lak vloeit mooier.
TECTYL = heb je van allerlij merken,voor de bodem van je auto en alle holle delen die je eerst kan voorbewerken met owatrol
ML = is ook voor holle delen, uitermate geschikt voor tussen je raamrubbers zodat het daar nooit meer gaat roesten
MOTIP = je hebt daar heel veel van de enige die ik gebruik is de under coating tegen steenslag.
nog toevoegingen mensen.
ff alles op een rijtje.
op site owatrol:
Owatrol Olie kan puur worden gebruikt of kan worden toegevoegd aan synthetische en/of alkyd menies, primers, verven, lakken, vernissen en beitsen, die normaliter met terpentine of olie kunnen worden verdund.
en even verderop:
Owatrol Olie kan niet worden toegevoegd aan twee-componenten, latex en waterafdunbare verven, noch aan vinyl, chloorrubber en epoxy-verven.
dus niet mengen met 2k lak. Er bestaan wel autolakken waarmee het kunt mengen. Ik vraag me af of dat wenselijk is voor de toplaag, want harder zal ie er niet van worden. Misschien dat je hem, de toplaag, dan niet meer goed kunt polijsten. Daar heb ik geen ervaring mee.
voor veel info: www.korrosionsschutz-depot.de
B
Owatrol Olie kan puur worden gebruikt of kan worden toegevoegd aan synthetische en/of alkyd menies, primers, verven, lakken, vernissen en beitsen, die normaliter met terpentine of olie kunnen worden verdund.
en even verderop:
Owatrol Olie kan niet worden toegevoegd aan twee-componenten, latex en waterafdunbare verven, noch aan vinyl, chloorrubber en epoxy-verven.
dus niet mengen met 2k lak. Er bestaan wel autolakken waarmee het kunt mengen. Ik vraag me af of dat wenselijk is voor de toplaag, want harder zal ie er niet van worden. Misschien dat je hem, de toplaag, dan niet meer goed kunt polijsten. Daar heb ik geen ervaring mee.
voor veel info: www.korrosionsschutz-depot.de
B
Re: ff alles op een rijtje.
Met name inwendig, want het het blijft stroperig. Uitwendig verdwijnt het snel als er geen beschermende laag overheen komt.Ramon2cv schreef:OWATROL = een olie kan aangebracht worden op al het plaat waar roest op zit, inwendig als uuitwendig
Tectyl is een merknaam, net als ML en Motip. Alledrie maken ze (inwendige) waxoil achtige goedjes in spuitbussen (zoiets als Owatrol), maar ook het bekende zwarte anti-steenslag of underbody coating. Dat zwarte spul heeft geen actieve roestwerende of -remmende werking. Het voorkomt alleen dat actieve beschermlagen (menie, verf) beschadigd worden en zorgt voor geluidsisolatie. Ook in overspuitbare variant verkrijgbaar voor inwendig gebruik.Ramon2cv schreef:TECTYL = heb je van allerlij merken,voor de bodem van je auto en alle holle delen die je eerst kan voorbewerken met owatrol
La vie est belle.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Re: ff alles op een rijtje.
Heb het ooit puur op mijn draagarm gesmeerd en deze in de garage laten drogen. De volgende dzg was het hard en NIET stroperig hoor. Het plakte niet eens meer en dat doet Tectyl ML wel.Handjes schreef:Met name inwendig, want het het blijft stroperig.
Ml is een variant van tectyl en geen merknaam hoor, naar mijn weten.Handjes schreef:Tectyl is een merknaam, net als ML en Motip.
Je hebt tectyl undercoating (die zwarte teerlaag zeg maar) en ML dat is een wat stroperig geel goedje om inwendig te spuiten. Beide zijn van tectyl en Tectyl is meen ik een onderdeel van het merk Vavoline.

Ideaal voor over je dorpels en daar dan overheen de lak van je koets. Dorpels kunnen namelijk makkelijk lakschade oplopen en verder is het super spul voor op je bodemplaten aan de binnenzijde. Zorgt voor een taaie droge laklaag die best wat kan hebben. Andere lakken schuren er snel af doordat er altijd wat zand onder je mat ligt ofzo.Handjes schreef:Ook in overspuitbare variant verkrijgbaar voor inwendig gebruik.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user