Even Voorstellen + Vraag Schuren/Spuiten
Geplaatst: ma 29 apr, 2019 15:37
Hoi allemaal,
Aangezien ik al een tijdje meelees en ik aan mijn eend wil beginnen vond ik dit een goed moment om mij eens voor te stellen;
In iedergeval is het citroenvirus er vroeg in gebakken. Mijn vader heeft altijd citroen gereden en/of er was altijd een eend als tweede auto aanwezig. Maar met de keuze van de leaseauto ging de citroenliefde de koelkast in, en de eend als tweede auto verhuisde naar de garage als plezier auto. Hier werd er over 20 jaar niet meer dan 2000 kilometer mee gereden en sommige jaren zelfs alleen maar naar de keuring. Het chassis is iniedergeval niet meer in veilige conditie dus dit moet ooit nog eens aangepakt worden.
Echter werd ik afgelopen zomer 18 en brandde de motivatie om eend te rijden. Uit overwegingen hebben we toen toch gekozen om een tweede eend erbij te nemen.
Dit werd een donkerrode 2cv6 special uit 1986. Deze eend rijd en is overwegend ‘hard’. Maar tijdens de bezichtiging zijn we misschien toch iets te laks geweest en zijn er wat puntjes gemist (gelukkig was de prijs er ook naar). Echter besloten we onder het motto: “we rijden eend om eend te rijden, en niet om in de garage te zetten” (Die hadden we immers al) toch deze eend te kopen.
Zoals de meeste puristen nu al huilend roepen kun je zien dat de kleur niet origineel is en deze is dan ook ‘gebrekkig’ gespoten is. Alles wat rood kon is rood gespoten maar waar het hoort zit het niet. Ook miste er bij nader onderzoek thuis veel bevestigingsmateriaal en bleek zelfs dat de achterste billen vast zijn gelast of geplamuurd?!
In iedergeval heb ik toen al wat van de Grise rosé delen geprobeerd te vinden en te bevestigen en heb ik naar eigen smaak een lamellengril erin gezet die we nog hadden liggen. Nu rijd ik hier al 1 jaar vol plezier mee rond en ben ik over een paar weken ook op citromobile te vinden (en een paar maanden Ferte Vidame)
Dit is echter mijn laatste zomer voor ik ga studeren en de eend een lange slaap tegemoet gaat. Voordat hij op stok moet wil ik hem eigenlijk terug zetten naar de orginele kleur blance meije EWT en zoveel mogelijk weer netjes strak maken.
Nu is dan ook mijn vraag, hoe hebben jullie dat aangepakt; Het schuren en het spuiten/rollen.
Vooral over het schuren en primeren kan ik weinig vinden dus als iemand hier een protocol of lijst van schuurpapier heeft dan hoor ik het graag!
-Niels
Aangezien ik al een tijdje meelees en ik aan mijn eend wil beginnen vond ik dit een goed moment om mij eens voor te stellen;
In iedergeval is het citroenvirus er vroeg in gebakken. Mijn vader heeft altijd citroen gereden en/of er was altijd een eend als tweede auto aanwezig. Maar met de keuze van de leaseauto ging de citroenliefde de koelkast in, en de eend als tweede auto verhuisde naar de garage als plezier auto. Hier werd er over 20 jaar niet meer dan 2000 kilometer mee gereden en sommige jaren zelfs alleen maar naar de keuring. Het chassis is iniedergeval niet meer in veilige conditie dus dit moet ooit nog eens aangepakt worden.
Echter werd ik afgelopen zomer 18 en brandde de motivatie om eend te rijden. Uit overwegingen hebben we toen toch gekozen om een tweede eend erbij te nemen.
Dit werd een donkerrode 2cv6 special uit 1986. Deze eend rijd en is overwegend ‘hard’. Maar tijdens de bezichtiging zijn we misschien toch iets te laks geweest en zijn er wat puntjes gemist (gelukkig was de prijs er ook naar). Echter besloten we onder het motto: “we rijden eend om eend te rijden, en niet om in de garage te zetten” (Die hadden we immers al) toch deze eend te kopen.
Zoals de meeste puristen nu al huilend roepen kun je zien dat de kleur niet origineel is en deze is dan ook ‘gebrekkig’ gespoten is. Alles wat rood kon is rood gespoten maar waar het hoort zit het niet. Ook miste er bij nader onderzoek thuis veel bevestigingsmateriaal en bleek zelfs dat de achterste billen vast zijn gelast of geplamuurd?!
In iedergeval heb ik toen al wat van de Grise rosé delen geprobeerd te vinden en te bevestigen en heb ik naar eigen smaak een lamellengril erin gezet die we nog hadden liggen. Nu rijd ik hier al 1 jaar vol plezier mee rond en ben ik over een paar weken ook op citromobile te vinden (en een paar maanden Ferte Vidame)
Dit is echter mijn laatste zomer voor ik ga studeren en de eend een lange slaap tegemoet gaat. Voordat hij op stok moet wil ik hem eigenlijk terug zetten naar de orginele kleur blance meije EWT en zoveel mogelijk weer netjes strak maken.
Nu is dan ook mijn vraag, hoe hebben jullie dat aangepakt; Het schuren en het spuiten/rollen.
Vooral over het schuren en primeren kan ik weinig vinden dus als iemand hier een protocol of lijst van schuurpapier heeft dan hoor ik het graag!
-Niels