Pagina 1 van 1
Binnen of buitensluiter?
Geplaatst: zo 23 jan, 2005 11:17
door Pullis
Kan iemand me vertellen wat de voor en nadelen zijn van deze daken?
Alvast bedankt!
Geplaatst: zo 23 jan, 2005 11:29
door Joos
Buitensluiters hebben de reputatie soms open te waaien.
Ze zijn langs buiten te openen,
en dus minder veilig. (hoewel het zowiezo niet echt moeilijk is om in een eend te geraken.)
Binnensluiters zijn makkelijker in de 'half open' stand te zetten,
doordat er een beugel bijzit/te krijgen is waar je het dakje op bevestigd om het makkelijk open te kunnen klappen.
Verder denk ik dat een binnensluiter makkelijker te sluiten is.
Ik merk bij mijn buitensluiter dat het dakje zijn elasticiteit verloren heeft (is nog het eerste dakje volgens mij),
en daardoor is het moeilijker om de twee haakjes achter de lipjes op de koets te hangen.
Dit is wat ik zoeven kon verzinnen, er zijn vast nog meer voor/nadelen voor binnen- en buitensluiters.
Geplaatst: zo 23 jan, 2005 11:33
door Punky
Ik heb hier geen aanvulling op. Maar kan je een binnensluiter aanraden. De meeste buitensluiters zijn ook aangepast door binnensluiters.
De binnensluiter hoort ook bij de Club uitvoering en dat is de luxere uitvoering van de 2cv.
Volgens mij zijn binnensluiters nu ook meer in omloop en dus ook makkelijker aan te komen.

Geplaatst: zo 23 jan, 2005 15:23
door abr2cv
Ik ga mn buitensluiter ook vervangen voor een binnensluiter. Moet ik nog aanpassingen doen aan de koets? Ik heb de lipjes waar de buitensluiter aan bevestigd wordt al verwijderd want het begon er onder te roesten

. Het nieuwe dakje past wel maar ik heb het idee dat, als ik het dakje sluit, de voorkant niet zit zoals het moet.
Geplaatst: ma 24 jan, 2005 09:34
door Bjorn
alweer een nadeel van een buitensluiter. Roest aan de bevestigingspunten.
Als je een binnensluiter monteerd moet je ook een dakbeugel en 2 sluitclips monteren. De gaatjes en draadbusjes zitten als het goed is al in je koets, dus je hoeft niet te boren oid..
Geplaatst: di 25 jan, 2005 12:02
door Spookeend
en, bij een buitensluiter heb je het risico dat je het koord waar je aan trekt om m dicht te trekken breekt, en dan is het best klote om m dicht te maken of weer open.
en die draadbusjes zitten er wel in, maar moet je wel even opletten op het volgende.
In mijn special van 1982 had ik maar 1 zonneklep, dus ook maar aan 1 kant die busjes. Die dingen gaan op dezelfde gaten als waar je zonnenklep op zit gemonteerd. Heb je er al 2, dan is het dus geen probleem.
Het grootste probleem was toen voor mij om zo'n beugel te vinden.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 25 jan, 2005 14:23
door abr2cv
Ik heb 2 zonnekleppen dus dat is mooi meegenomen. Ik heb een z.g.an. dak gekocht van iemand die zn eend ging ombouwen tot burton ofzoiets. Ik heb alle delen van het dak erbij gekregen, zoals die beugel en allemaal schroefjes en andere (kleine) dingetjes.
Bedankt voor de reacties.
Geplaatst: di 25 jan, 2005 14:41
door Klaas Jan Franssen
Punky schreef:Ik heb hier geen aanvulling op. Maar kan je een binnensluiter aanraden. De meeste buitensluiters zijn ook aangepast door binnensluiters.
De binnensluiter hoort ook bij de Club uitvoering en dat is de luxere uitvoering van de 2cv.
Volgens mij zijn binnensluiters nu ook meer in omloop en dus ook makkelijker aan te komen.

Bovenstaande is voor mij de reden geweest om een buitensluiter aan te schaffen.
Orginaliteit van de auto voorop, daarna eventueel gebruiksgemak.
Enne, als buitensluiters schaars worden, worden ze dan ook meer waardt

Geplaatst: di 25 jan, 2005 15:23
door Handjes
Ik heb nog wel een dak met binnensluiting liggen voor de liefhebber. Dak zelf is kapot.
Geplaatst: di 25 jan, 2005 16:04
door Ramon
ik zoek een stang voor de binnen sluiter!
Geplaatst: di 25 jan, 2005 16:14
door Handjes
Ramon2cv schreef:ik zoek een stang voor de binnen sluiter!
Kom maar halen.
Geplaatst: di 25 jan, 2005 16:18
door Ramon
oke
zaterdag is dat wat
Geplaatst: di 25 jan, 2005 16:19
door Ramon
geef je adress maar