Ik ga vanavond een dyane-motor + bak ophalen als het allemaal doorgaat.
Probleempje, ik word net opgebeld met de mededeling dat er vliegroest op de bak zit (tandwielen e.d.) is dit erg? Er zat wel olie in, maar dat lag, zoals gebruikelijk onderin. De bak schakelde nu moeilijk, maar de motor heeft ook niet gedraaid (+/- 10 jaar). Moet ik het nu nog wel doen???
Het is wel een dyane-variant, dus met iets meer pk-tjes.
**help?**
[beetje spoed] roest in versnellingsbak?!
Re: [beetje spoed] roest in versnellingsbak?!
Volstorten met diesel en lekker laten weken en daarna met de borstel aan de gang? Of is diesel slecht voor de koperlegeringen in de synchromeshes?
La vie est belle.
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Als er wat roest op de tandwielen zit kan dat in het geheel geen kwaad. Het is zelfs normaal na zo lang stilstaan, en het lost zichzelf op als de bak weer gebruikt gaat worden.
Wel even na een paar honderd kilometer rijden de olie vervangen , maar dit is meer om de verzuring van de olie op te heffen , dan om de roest af te voeren.
Als je in een motorblok zou kijken na zo lang stilstaan , zou je er ook roest aantreffen.
Als de motor en bak na een lange tijd stilstaan weer draaien , laat ik het geheel een 10 minuten onbelast ( stilstaande auto)draaien voordat er mee gereden gaat worden, dit om er zeker van te zijn dat er overal weer olie zit om te smeren en het vuil af te voeren.
Geen probleem van maken !!
Daffy
Wel even na een paar honderd kilometer rijden de olie vervangen , maar dit is meer om de verzuring van de olie op te heffen , dan om de roest af te voeren.
Als je in een motorblok zou kijken na zo lang stilstaan , zou je er ook roest aantreffen.
Als de motor en bak na een lange tijd stilstaan weer draaien , laat ik het geheel een 10 minuten onbelast ( stilstaande auto)draaien voordat er mee gereden gaat worden, dit om er zeker van te zijn dat er overal weer olie zit om te smeren en het vuil af te voeren.
Geen probleem van maken !!
Daffy