1e versnelling.
-
- Beginner
1e versnelling.
Mijn eend schakelt goed in al zijn versnellingen , heeft een goede topsnelheid, doch als de motor goed warm is gaat het wegrijden in zijn 1e versnelling heel hokkerig, en is zeer lastig in de file of als je stilstaat en je moet een helling op,
Het is dan nodig met zeer slippende koppeling weg te komen anders slaat hij af.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, De eend is van 1986 en heeft verders geen problemen.
Het is dan nodig met zeer slippende koppeling weg te komen anders slaat hij af.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, De eend is van 1986 en heeft verders geen problemen.
-
- Heavy user
Re: 1e versnelling.
Vette koppeling....
-
- Beginner
Als het een vette koppeling zou zijn, hoe kan ik dat dan oplossen (ontvetten) ? Iemand enig idee ?
Soms wil het nog wel eens helpen de platen flink heet te maken. Dus rem indrukken en koppeling in versnelling op laten komen. Vet brand er dan af. Dit is dan wel een tijdelijke oplossing.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De olie keerring van de krukas wil wel gaan lekken.mgeeft olie op de koppelingsplaat. Keerring en koppeling vervangen is dan de enige optie. Daarvoor moet het motorblok er uit. De bak kan je laten zitten.Jan Hooijmaijers schreef: ↑di 12 mei, 2020 18:39 Als het een vette koppeling zou zijn, hoe kan ik dat dan oplossen (ontvetten) ? Iemand enig idee ?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht