Beste vrienden,
dit topic is reeds herhaaldelijk besproken maar het antwoord op mijn (stomme) vraag vind ik (nog) niet : bij het reviseren van de motor kreeg ik zoals velen de oliekeerring met spiraal niet in de cilinder. Ik heb dus de oliekeerring gemonteerd ZONDER de spiraal. Wat zijn de gekende gevolgen van deze miskleun ? Herbeginnen ?
Mvg
Jackie
Spiraal in oliekeerring
Spiraal in oliekeerring
2 PK CHARLESTON 30/07/1982
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Spiraal in oliekeerring
Heb je een foto of betere beschrijving, want meermaals gelezen en begrijp niet wat je nu bedoeld.
De cilinders hebben naar mijn weten geen oliekeerringen namelijk.
Mijn antwoord is vermoedelijk:
Opnieuw monteren MET. De 2cv is minimalistisch opgebouwd. Als het niet nodig was, zou het er door de ontwikkelaars niet opgezet zijn. Dat is over het algemeen de stelregel.
De cilinders hebben naar mijn weten geen oliekeerringen namelijk.
Mijn antwoord is vermoedelijk:
Opnieuw monteren MET. De 2cv is minimalistisch opgebouwd. Als het niet nodig was, zou het er door de ontwikkelaars niet opgezet zijn. Dat is over het algemeen de stelregel.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Re: Spiraal in oliekeerring
https://www.thn.nl/assortiment/zuigerve ... rveertypen
https://www.bovag.nl/techneutentaal/termen/z/zuigerveer
https://www.mvwautotechniek.nl/zuiger/
Even drie voorbeelden waarom een zuiger schraapveer onmisbaar is.
Daar wil ik ook nog aan toevoegen dat een cilinder/zuiger combinatie zo ontworpen is, dat de zuiger(schraap)veren de zuiger ook geleiden door de cilinder, Dus niet ˝kantelen˝ kan.
Maar met een beetje handigheid, eventueel met een zuigerveren compressor , moet het monteren toch te doen zijn ?
https://www.frost-auto.nl/motor---versn ... ompressor-
https://www.bovag.nl/techneutentaal/termen/z/zuigerveer
https://www.mvwautotechniek.nl/zuiger/
Even drie voorbeelden waarom een zuiger schraapveer onmisbaar is.
Daar wil ik ook nog aan toevoegen dat een cilinder/zuiger combinatie zo ontworpen is, dat de zuiger(schraap)veren de zuiger ook geleiden door de cilinder, Dus niet ˝kantelen˝ kan.
Maar met een beetje handigheid, eventueel met een zuigerveren compressor , moet het monteren toch te doen zijn ?
https://www.frost-auto.nl/motor---versn ... ompressor-
Re: Spiraal in oliekeerring
Ik weet wat je bedoelt. Bij het reviseren van mijn visa blok zaten er eerst niet van de olieschraapveren (want dat zijn het) met een spiraal in. Bij de nieuwe zuigerverenset zaten andere olieschraapveren met zo'n spiraal en die moet je inderdaad eerst in elkaar zetten en dan op de zuiger zetten. Ik weet niet of het kwaad kan dat jij ze er niet in hebt gedaan, maar het lijkt mij dat ze er wel in moeten. De olieschraapveer bestaat uit 2 delen die door die spiraal van elkaar worden gehouden. (zegt mijn boerenverstand) Maar om er zeker van te zijn of ze echt 100% nodig zijn zou ik gewoon even je leverancier contacten. Ik had mijn setje bij le patron gekocht, misschien hebben die een antwoord. Maar mijn gevoel zegt dat ze er niet voor niets bij zitten.
Re: Spiraal in oliekeerring
Ik heb er een maandje geleden ook geplaatst. Die veren zijn echt wel nodig om alles op zijn plaats te houden. Ik had een op maat van de cilinders conisch gefreesde ring gekocht om de zuigerveren in te schuiven en dat ging vrij goed.
Met de beste 2cv groeten
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Spiraal in oliekeerring
Ik zou de veer wel monteren. Met een zuigerveer gereedschap gaat dat gemakkelijk.
https://lepatron.nl/product/zuigerveerklem-profi/
https://lepatron.nl/product/zuigerveerklem-profi/
Schultenbräu das ist mein Bier !