carburateur AK350
carburateur AK350
Kan iemand mij vertellen hoeveel pics een standaard carburateur van een AK350 uit 1969 heeft?
Re: carburateur AK350
Ik zal bij de mijne kijken een deze dagen.
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Re: carburateur AK350
Solex 34 pics. Geen nieuwe (chinese) kopen, maar een originele gebruiken (en/of laten reviseren)
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Re: carburateur AK350
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Re: carburateur AK350
Ik zag onlangs een oude folder van de AK350 en daar stond in 30 pics, bij mijn auto zit er een 32 pics in, maar weet niet of dat de originele carburateur is.
Kan je eigenlijk al die carburateurs 30/32/34 pics zonder problemen gebruiken of moet je de carburateur met de juiste pics hebben?
Kan je eigenlijk al die carburateurs 30/32/34 pics zonder problemen gebruiken of moet je de carburateur met de juiste pics hebben?
Re: carburateur AK350
De 30 PICS zat op de M4(Ami6) motor die tot mei 1968 in de AK350(en AZAM6 en Dyane6) zat. Vanaf die datum kreeg de AK 350 de M28/1 motor net zoals de Dyane6 en de 2cv6. Bij deze motor hoort de 34 PICS carburateur. PICS staat trouwens voor het soort en de eigenschappen van de carburateur. Het getal 30(of 34) geeft aan de diameter (in mm) van de doorstroomopening van de uitgang(daar waar ie op het spruitstuk aansluit) van de carburateur.
Natuur roest niet...
Re: carburateur AK350
Dan denk ik dat ik een 30 pics moet hebben want ik heb maar 21 kw vermogen.
Ik was vergeten te vermelden dat hij in Spanje is gefabriceerd, misschien gebruikten ze daar in 1969 nog de M4.
Zoals ik eerder zei, zit er een 32 pics op, weet iemand of dit gevolgen kan hebben voor de prestaties van mij AK?
Ik heb hem nu ongeveer 3 jaar en de snelheid is 70 -80 km p/u afhankelijk van de wind.
Deze snelheid heeft hij v.a. het begin, dit "probleem" is inmiddels door 3 verschillende eendengarages nagekeken en
alle drie komen ze tot de conclusie dat de motor geheel correct werkt en kunnen geen oorzaak vinden.
En dat nakijken is heel uitgebreid gebeurd, één keer heeft een monteur van zo'n garage hem 1 week mee naar huis
genomen om er echt grote afstanden mee te rijden.
Wat ook nog een probleem voor ze was, is dat de motor niet mooi stationair loopt, één van de eendenspecialisten zei
nog dat hij zich schaamde dat het hem niet lukte hem stationair te laten lopen.
Ik moet nog wel vermelden dat het een hoge uitvoering is dus officieel een AK-S 350 dus dat heeft ook invloed op de snelheid.
Zelf heb ik de snelheid geaccepteerd en rij alleen op de b-wegen.
Maar in een ouder topic las ik onlangs dat als je een een 30 pics vervangt voor een 32 pics de gasklep mogelijk niet
correct sluit, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Ik was vergeten te vermelden dat hij in Spanje is gefabriceerd, misschien gebruikten ze daar in 1969 nog de M4.
Zoals ik eerder zei, zit er een 32 pics op, weet iemand of dit gevolgen kan hebben voor de prestaties van mij AK?
Ik heb hem nu ongeveer 3 jaar en de snelheid is 70 -80 km p/u afhankelijk van de wind.
Deze snelheid heeft hij v.a. het begin, dit "probleem" is inmiddels door 3 verschillende eendengarages nagekeken en
alle drie komen ze tot de conclusie dat de motor geheel correct werkt en kunnen geen oorzaak vinden.
En dat nakijken is heel uitgebreid gebeurd, één keer heeft een monteur van zo'n garage hem 1 week mee naar huis
genomen om er echt grote afstanden mee te rijden.
Wat ook nog een probleem voor ze was, is dat de motor niet mooi stationair loopt, één van de eendenspecialisten zei
nog dat hij zich schaamde dat het hem niet lukte hem stationair te laten lopen.
Ik moet nog wel vermelden dat het een hoge uitvoering is dus officieel een AK-S 350 dus dat heeft ook invloed op de snelheid.
Zelf heb ik de snelheid geaccepteerd en rij alleen op de b-wegen.
Maar in een ouder topic las ik onlangs dat als je een een 30 pics vervangt voor een 32 pics de gasklep mogelijk niet
correct sluit, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Re: carburateur AK350
Meet de opening in het spruitstuk eens hoeveel mm is die? Als die 30 is heeft het niet veel nut er een 32 of 34 op te zetten.
diverse Citroens, wat anders.
Re: carburateur AK350
Mijn vraag is eigenlijk, mijn M4 motor moet een 30pics carb. hebben, maar er zit een 32 pics op, kan dit van
negatieve invloed zijn op de prestaties van de motor?
negatieve invloed zijn op de prestaties van de motor?
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: carburateur AK350
De 32 PICS zit normaal gezien op de AYA 425 cc-motor in de AZU of vroege Dyane.
Als de carburateur op jouw auto de sproeierbezetting heeft voor een 425cc-motor dan kan dat zeker het gebrek aan vermogen verklaren.
Als de carburateur op jouw auto de sproeierbezetting heeft voor een 425cc-motor dan kan dat zeker het gebrek aan vermogen verklaren.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: carburateur AK350
Hallo Ronaldo,
Ik heb uw besteleend bij een specialist gezien en wat ziet deze er mooi uit en heel apart. Wat is uw gewenste snelheid om met deze besteller te rijden? Ik heb zelf een ak 400 uit 72. Deze is hoog en imperiaal er op. Er zit een gewone eend motor in met een 2 traps carburateur op. De sproeier bezetting heb ik aangepast (grotere) Er zit ook een extra lucht aanzuigingsslang op van koeltunnel en luchtfilter. Niet origineel. Nu over de snelheid van deze besteller. Leeg wind mee ongeveer afgelezen snelheid 115 km per uur. wind tegen rustige wind 95 km per uur. Bij windkracht 5 of meer leeg 85 km per uur. Bij belading Wind tegen rustige wind 85 km per uur. Met ladder op dak wind tegen (hard of zacht) max. 75 tot 80 km per uur in versnelling 3. Plankgas. In versnelling 4 doet de motor niets en is slecht voor de motor. Ik heb een keer geprobeerd in zijn 4 te rijden maar 70 km per uur haal je niet. Dus in zijn 3 rijden. Er zit echt weinig verschil in motor en carburateur verhouding van uw en de mijne. Je wint maar een paar km snelheid. Het grote verschil zit met de opbouw van de besteller en tussen de luxe eend. Ik hoop je met mij ervaring gerust te kunnen stellen.
Ik heb uw besteleend bij een specialist gezien en wat ziet deze er mooi uit en heel apart. Wat is uw gewenste snelheid om met deze besteller te rijden? Ik heb zelf een ak 400 uit 72. Deze is hoog en imperiaal er op. Er zit een gewone eend motor in met een 2 traps carburateur op. De sproeier bezetting heb ik aangepast (grotere) Er zit ook een extra lucht aanzuigingsslang op van koeltunnel en luchtfilter. Niet origineel. Nu over de snelheid van deze besteller. Leeg wind mee ongeveer afgelezen snelheid 115 km per uur. wind tegen rustige wind 95 km per uur. Bij windkracht 5 of meer leeg 85 km per uur. Bij belading Wind tegen rustige wind 85 km per uur. Met ladder op dak wind tegen (hard of zacht) max. 75 tot 80 km per uur in versnelling 3. Plankgas. In versnelling 4 doet de motor niets en is slecht voor de motor. Ik heb een keer geprobeerd in zijn 4 te rijden maar 70 km per uur haal je niet. Dus in zijn 3 rijden. Er zit echt weinig verschil in motor en carburateur verhouding van uw en de mijne. Je wint maar een paar km snelheid. Het grote verschil zit met de opbouw van de besteller en tussen de luxe eend. Ik hoop je met mij ervaring gerust te kunnen stellen.
Re: carburateur AK350
Ik zou heel tevreden zijn als die 80km zou rijden met een beetje wind tegen.
Ik had al 70/80 geaccepteerd, maar omdat nu blijkt dat er een verkeerde carburateur opzit,
hoop ik toch dat wanneer de juiste erop zit hij toch enkele km harder gaat.
Het is toch wel pretting als je op een b-weg 80 kan.
Ik had al 70/80 geaccepteerd, maar omdat nu blijkt dat er een verkeerde carburateur opzit,
hoop ik toch dat wanneer de juiste erop zit hij toch enkele km harder gaat.
Het is toch wel pretting als je op een b-weg 80 kan.
Re: carburateur AK350
Deze carburateur werd op verschillende autos gebruikt (425, 435 en 602 motoren) hij verschilt alleen in de sproeierbezetting zoals Yannick zegt. Check eens welke sproeiers erin zitten.
diverse Citroens, wat anders.
Re: carburateur AK350
Weet je toevallig welke sproeiers erin horen?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Re: carburateur AK350
Een 6 motor met een enkeltraps carburateur had gek genoeg iets meer vermogen dan met een dubbeltraps.
Dat je met een besteleend, een AK400, niet in z'n vier zou kunnen rijden, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Honderd met een AK400 moet makkelijk kunnen
Ik heb ook nog zo'n nieuwe enkeltraps liggen voor een zes met de juiste sproeiers, die hoeft geen 175 euro te kosten, dat heb ik ook niet betaald.
Als je belangstelling hebt stuur mij dan maar een PB.
Dat je met een besteleend, een AK400, niet in z'n vier zou kunnen rijden, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Honderd met een AK400 moet makkelijk kunnen
Ik heb ook nog zo'n nieuwe enkeltraps liggen voor een zes met de juiste sproeiers, die hoeft geen 175 euro te kosten, dat heb ik ook niet betaald.
Als je belangstelling hebt stuur mij dan maar een PB.