Hoi,
Vandaag was het lekker weer en de Ami8 stond op de oprit, want ik rommelde er wat mee. Mijn vrouw besloot m mee te nemen, maar de motorkap was nog niet dicht (wel naar beneden). En bij de rit die volgde vloog de kap open, tegen het raam aan...
Gelukkig reed ze op een rustige weg, zonder verkeer. Maar toch... het had zo maar heel vervelend af kunnen lopen.
Afijn, de motorkap was enigszins ontzet, en die heb ik goed op z'n plaats kunnen krijgen, maar er zit nu een lelijke deuk in de lengte richting in (zie foto's). Het ziet er in het echt lelijker uit dan op de foto's, dus ik wil wel kijken of ik er iets aan kan doen.
Iemand nuttige tips?
Groet, Remko.
Motorkap Ami herstellen (vloog open tijdens rit)
Motorkap Ami herstellen (vloog open tijdens rit)
Citroën Ami8 1969
-
- Heavy user
Re: Motorkap Ami herstellen (vloog open tijdens rit)
Misschien bij een 'uitdeuken zonder spuiten' bedrijf langs gaan?
Oef, helaas. Dat wordt nog een hele klus. Aan de achterkant zit in het midden een rib, je komt dus niet zomaar bij de plek van van de deuk (als ik het goed kan zien).
Dan kom je al snel op technieken waarbij het ook nodig is de lak deels te verwijderen en opnieuw te spuiten. Deuk er zoveel mogelijk uithalen, glad maken met filler en weer mooi maken.
Dan kom je al snel op technieken waarbij het ook nodig is de lak deels te verwijderen en opnieuw te spuiten. Deuk er zoveel mogelijk uithalen, glad maken met filler en weer mooi maken.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Plaatmateriaal is niet zo dik, moet met zuignappen en andere "uitdeuken zonder spuiten" tools wel lukken denk ik.
onder druk wordt alles vloeibaar
Oké bedankt allemaal. De originele Ami is overgespoten in deze groene kleur, en ik heb de verf nog. Wellicht kan ik daar na het uitduiken iets mee, mocht dat nodig zijn. Hier in het dorp zit volgens mij iemand die dat wel kan, daar rijd ik morgen eens langs.
Overigens sloot de motorkap nogal belabberd voor dit incident. Na de her-montage is dat in ieder geval opgelost
Overigens sloot de motorkap nogal belabberd voor dit incident. Na de her-montage is dat in ieder geval opgelost
Citroën Ami8 1969