SLC chassis
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 22:01
- Locatie: Rijkevorsel België
SLC chassis
Ik probeer al jaren een 2pk met Ken Hanna chassis door de Belgische keuring te krijgen.
Voorheen werd er in België enkel de hier te lande gehomologeerde chassis toegelaten.
Sinds september 2020 is er een nieuwe Europese verordening van kracht waarin nog eens duidelijk wordt gesteld dat exemplaren die in een ander EU land zijn toegelaten moeten aanvaard worden. IK heb hierover een brief van een Belgisch Europarlementariër
Ik tracht contact op te nemen met Ken Hanna, die ik destijds persoonlijk heb ontmoet, maar dat lukt me op geen enkel manier.
Mijn lijvig dossier met de Belgische overheid en hun nietszeggende antwoorden bespaar ik u.
Heb nu contact met Citroën België die mij om attesten vragen, bvb dat een ander EU land dit chassis aanvaardt.
Ik weet zeker dat het Ken Hanna chassis vroeger in Nederland werd verdeeld en door RDW aanvaard werd.
Is dit nog zo?
Hoedanook. Vele groeten van een overjaarse geitenliefhebber.
Herman Frans
Voorheen werd er in België enkel de hier te lande gehomologeerde chassis toegelaten.
Sinds september 2020 is er een nieuwe Europese verordening van kracht waarin nog eens duidelijk wordt gesteld dat exemplaren die in een ander EU land zijn toegelaten moeten aanvaard worden. IK heb hierover een brief van een Belgisch Europarlementariër
Ik tracht contact op te nemen met Ken Hanna, die ik destijds persoonlijk heb ontmoet, maar dat lukt me op geen enkel manier.
Mijn lijvig dossier met de Belgische overheid en hun nietszeggende antwoorden bespaar ik u.
Heb nu contact met Citroën België die mij om attesten vragen, bvb dat een ander EU land dit chassis aanvaardt.
Ik weet zeker dat het Ken Hanna chassis vroeger in Nederland werd verdeeld en door RDW aanvaard werd.
Is dit nog zo?
Hoedanook. Vele groeten van een overjaarse geitenliefhebber.
Herman Frans
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: SLC chassis
In Nederland zijn inmiddels alle chassis toegestaan.
Je mag er ook zelf één maken...
Je mag er ook zelf één maken...
Re: SLC chassis
Ken zit op het international 2cv friends forum.
Ik hoop niet dat het brexit gedoe nu roet in het eten gooit.
Ik hoop niet dat het brexit gedoe nu roet in het eten gooit.
diverse Citroens, wat anders.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: SLC chassis
Je woont redelijk dicht bij de Nederlandse grens, misschien is het de moeite waard te onderzoeken of je de auto via Nederland op een NL kenteken kan zetten, dan zal export naar België geen probleem moeten zijn toch? In Baarle Hertog zit een bekende (mag hier helaas geen namen noemen, erg onhandig soms) die misschien weet wat je beste kunt ondernemen maar ik vermoed dat ze in Esbeek ook wel raad weten met je vraag. Ik neem wel aan dat bedrijven een vergoeding voor hun diensten vragen maar nu kom je ook nergens.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: SLC chassis
Een Engels chassis is nog steeds geen probleem. het chassis zelf heeft geen nummer. Het enige waar je even op moet letten is de datum van levering op de bon, vraag even voor de zekerheid of ze een datum van voor de Brexit in vullen. Je hoeft ook geen invoerkosten te betalen want het is natuurlijk een privé item. Koop je het bij een bedrijf dan ligt het anders.
Voor de garantie hoef je het niet te doen, ik rij al ruim 21 jaar met een Wheels chassis ( gegalvaniseerd) en het ziet er nog steeds uit als nieuw.
Voor de garantie hoef je het niet te doen, ik rij al ruim 21 jaar met een Wheels chassis ( gegalvaniseerd) en het ziet er nog steeds uit als nieuw.
met eendige groeten,
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: SLC chassis
De constructeur of een mandataris van de constructeur moet in België een chassisnummer (her)inslaan. Als het chassis niet door de constructeur erkend wordt, krijg je geen nummer.
Ik ken Ken een beetje en het is een geweldig sympathieke kerel. Zijn telefoonnummer staat hier: https://ecas2cvparts.co.uk/products/cha ... llec-9116p
Ik ken Ken een beetje en het is een geweldig sympathieke kerel. Zijn telefoonnummer staat hier: https://ecas2cvparts.co.uk/products/cha ... llec-9116p
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: SLC chassis
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Elke auto heeft een chassisnummer, schutbord plaatje, een kleurnummer en op het motorblok een type nummer.
Vaak heeft een plaatwerkdeel ( dus ook een chassis ) een fabricage nummer, dit is een type nummer van de fabrikant zelf. Dit hoeft niet ingeslagen te zijn, vaak is het een sticker. Zo'n nummer heeft ook geen rechtsgeldigheid, het is handig voor de fabrikant omdat er soms meerdere types zijn van in plaatwerkdeel.
Natuurlijk moet een plaatwerkdeel voldoen aan de specifieke eisen maar dat boekwerk hoef ik als klant niet mee te nemen bij herinslag van een chassisnummer, dan is de leverbon of de garantie sticker voldoende.
het enige nummer wat ingeslagen wordt is het chassisnummer. Tot 1 januari 1999 deed de douane dat in Nederland, daarna is dat over gegaan naar de RDW.
De douane begreep veel meer en de RDW bekijkt je met financiële argusogen waarom je dat wil doen
Vaak heeft een plaatwerkdeel ( dus ook een chassis ) een fabricage nummer, dit is een type nummer van de fabrikant zelf. Dit hoeft niet ingeslagen te zijn, vaak is het een sticker. Zo'n nummer heeft ook geen rechtsgeldigheid, het is handig voor de fabrikant omdat er soms meerdere types zijn van in plaatwerkdeel.
Natuurlijk moet een plaatwerkdeel voldoen aan de specifieke eisen maar dat boekwerk hoef ik als klant niet mee te nemen bij herinslag van een chassisnummer, dan is de leverbon of de garantie sticker voldoende.
het enige nummer wat ingeslagen wordt is het chassisnummer. Tot 1 januari 1999 deed de douane dat in Nederland, daarna is dat over gegaan naar de RDW.
De douane begreep veel meer en de RDW bekijkt je met financiële argusogen waarom je dat wil doen
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: SLC chassis
In België zijn de regels totaal anders dan in Nederland.
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 22:01
- Locatie: Rijkevorsel België
Re: SLC chassis
Bedankt voor reacties maar zoals gevreesd ben ik er nog lang niet uit.
Een Nederlands specialist uit Esbeek, stond mij zeer vriendelijk te woord, en verklaarde dat voor RDW vooraf het oude chassis moet aangeboden worden. Ik bezit dit niet meer dus als dat zo is moet ik de piste van invoer naar Nederland en daarna terug naar België verlaten.
Citroën België vraagt mij garanties dat het Ken Hanna chassis aan normen voldoet. Kan ik een officiële verklaring te pakken krijgen waarin dit gesteld wordt?
Graag had ik dat ook aan Ken Hanna gevraagd waarvan ik meer dan 20 jaar geleden samen met een goede bekende specialist uit Baarle Hertog (gehucht Zondereigen) 4 chassis heb gekocht. Contact lukt mij niet, niet met mail die door een bekende van hem werd doorgezonden en ook niet per brief. Zelf bezit ik zijn mail adres niet.
Ik had nochtans een goed contact met Ken. Hebben destijds nogal wat gefaxt en heb hem zelfs op Citromobile ter gelegenheid van zijn verjaardag enkele - Belgische - biertjes aangeboden.
Het kan nog wat voeten in de aarde hebben maar opgeven zal ik nooit doen. 15 jaar geleden heeft Theo Joosten een kronkel uit de Nederlandse regelgeving gehaald, het wordt tijd dat dit ook in België gebeurt.
Vriendelijke groeten van die overjaarse geitendokter uit het - goed gezien door jullie - grensgebied.
Een Nederlands specialist uit Esbeek, stond mij zeer vriendelijk te woord, en verklaarde dat voor RDW vooraf het oude chassis moet aangeboden worden. Ik bezit dit niet meer dus als dat zo is moet ik de piste van invoer naar Nederland en daarna terug naar België verlaten.
Citroën België vraagt mij garanties dat het Ken Hanna chassis aan normen voldoet. Kan ik een officiële verklaring te pakken krijgen waarin dit gesteld wordt?
Graag had ik dat ook aan Ken Hanna gevraagd waarvan ik meer dan 20 jaar geleden samen met een goede bekende specialist uit Baarle Hertog (gehucht Zondereigen) 4 chassis heb gekocht. Contact lukt mij niet, niet met mail die door een bekende van hem werd doorgezonden en ook niet per brief. Zelf bezit ik zijn mail adres niet.
Ik had nochtans een goed contact met Ken. Hebben destijds nogal wat gefaxt en heb hem zelfs op Citromobile ter gelegenheid van zijn verjaardag enkele - Belgische - biertjes aangeboden.
Het kan nog wat voeten in de aarde hebben maar opgeven zal ik nooit doen. 15 jaar geleden heeft Theo Joosten een kronkel uit de Nederlandse regelgeving gehaald, het wordt tijd dat dit ook in België gebeurt.
Vriendelijke groeten van die overjaarse geitendokter uit het - goed gezien door jullie - grensgebied.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: SLC chassis
Ik snap precies wat je bedoelt.
Die 15 jaar geleden zat ik met dat nieuwe chassis van MCC op hetzelfde spoor als jij nu.
Volgens mij is het er voor jou nu na de Brexit niet makkelijker op geworden.
Die 15 jaar geleden zat ik met dat nieuwe chassis van MCC op hetzelfde spoor als jij nu.
Volgens mij is het er voor jou nu na de Brexit niet makkelijker op geworden.