Uitwissebaarheid cilinderkoppen
Geplaatst: ma 12 apr, 2021 10:14
Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Charles en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een grijze Dyane uit 1971.
Ik ben bezig met een deelrevisie van mijn AM2 motor omdat deze ontzettend lekte (olie en uitlaatgas). Nu heb ik voor een goede prijs twee gereviseerde koppen ‘op de kop getikt’, maar ik lees op dit forum dat de AM2 dubbele klepveren heeft itt de andere blokken.
Visueel zie ik geen enkel verschil tussen de koppen, en op zowel de oude als nieuwe staat in het gietsel de aanduiding ‘A11-112-1h’ met de G als toevoeging.
Het verschil zit in een andere code: mijn oude kop staat namelijk ook ‘ 08-3-A’, terwijl in de ‘nieuwe’ kop E.2.A staat. Weet iemand of er verschil is en zo ja wat? En of het kwaad zou kunnen (behalve minder vermogen of zwevende kleppen bij hogere toerentallen) dat ik deze koppen monteer? Zijn de genoemde zwevende kleppen schadelijk?
Alvast dank! Charles
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Charles en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een grijze Dyane uit 1971.
Ik ben bezig met een deelrevisie van mijn AM2 motor omdat deze ontzettend lekte (olie en uitlaatgas). Nu heb ik voor een goede prijs twee gereviseerde koppen ‘op de kop getikt’, maar ik lees op dit forum dat de AM2 dubbele klepveren heeft itt de andere blokken.
Visueel zie ik geen enkel verschil tussen de koppen, en op zowel de oude als nieuwe staat in het gietsel de aanduiding ‘A11-112-1h’ met de G als toevoeging.
Het verschil zit in een andere code: mijn oude kop staat namelijk ook ‘ 08-3-A’, terwijl in de ‘nieuwe’ kop E.2.A staat. Weet iemand of er verschil is en zo ja wat? En of het kwaad zou kunnen (behalve minder vermogen of zwevende kleppen bij hogere toerentallen) dat ik deze koppen monteer? Zijn de genoemde zwevende kleppen schadelijk?
Alvast dank! Charles