als je uitlaatpakking er telkens uitklapt zou ik eerst eens kijken of je spruitstuk nog wel recht is, en of je cilinders goed staan. Normaalgesproken moet ie er niet uitklappen.
Voor wat de boutjes betreft, koop een momentsleutel. Scheelt je ene helehoop gezeik.
Dan kun je de hele zooi nog in de soep draaien. Met een momentsleutel, draai je hem strak genoeg, maar niet te strak. De vloeibare pakking kun je als extra gebruiken, al vraag ik me af of dat werkt op een heet spruitstuk?
Er is vloeibare pakking of silicone pakking die hittevast is. Maar de uitlaatpakking alleen moet voldoende afdichten dus als die er tussenuitblaast is er iets mis. Zorg dat de af te dichten delen vlak en schoon zijn. Draai de beide bouten om en om gelijkmatig vast en gebruik een momentsleutel als het kan.
Hier het zelfde probleem, ik heb het tijdelijk opgelost dooe er een zootje vloeibare pakking op/om.langs te smeren omdat ik geen tijd had om alles te demonteren...
Maar het is voorlopig wel weer dicht. Ook is er een moertje dol gedraait, ik moet dus echt de carborateur demonteren en nieuwe boutjes er in zetten.
Het frustrerende is dat bout-maat 7 niet zomaar in de bouwmarkt te vinden is...
Bij de Fabory kun je het schudden die hebben geen enkele m7 boutjes moertjes of wat dan ook. Laat staan M7 tapeinden die je nodig hebt op je spruitstuk.
De beste oplossing voor als je tapeind is dolgedraaid. een M8 draadtap er door halen, en een M8 tapeind erin draaien. Muurvast!
Als het draadeind bovenop dol is, en je dus je boutje niet erop kan draaien, dan kun je mijns inziens het beste gewoon een ander M7 draadeind erin zetten. Of eventueel een nieuw M7 draad tappen.
Klein ander nadeeltje, M7 tapjes, zijn ook slecht verkrijgbaar.
Bij Fabory geen M7?????????? Lijkt mij sterk, de meenst vreemde engelse draad hebben ze wel, en anders kunnen ze het bestellen. Maar ik heb ze nog nooit nodig gehad, ik heb zelf een voorraad uit gesloopte eenden.