Ik heb het AM2 blok erin gehangen. Originele (en dus werkend erafgehaald) startmotor, benzinepomp en bobine en kabels.
Alles goed aangesloten, zo lijkt het, maar de motor wil niet starten, ik heb dan ook nog niet de ontsteking nagekeken en de kleppen evt. gesteld, maar toch de problemen zijn groot. Wat gebeurt er:
De bougies vonken niet (allebei niet), kabels zijn van de originele en vrij nieuw, de bobine is ook de originele van de vorige motor en de bougies zijn nieuw.
De startmotor draait rond en de carburateur (zonder luchtfilter), loopt vol met benzine (vlotterkamer) en de voorste grote opening (die met dat pijpje) loopt ook helemaal vol en loopt over. De motor lijkt heel sterk maar op een kant te starten (tot zover je van starten kan spreken), er lijkt links (bestuurderszijde) helemaal geen compressie te zijn. Bougies eruit gedraaid, en even doorstarten. Tot mijn verbazing spuit er letterlijk hoeveelheden benzine en uiteindelijk benzinedamp uit de rechterkant. Links gebeurt niks. Wat moet ik doen? Ik ben van plan om een electronische ontsteking te kopen omdat dit toch het beste werkt, maar eerst wil ik zeker weten hoe het zit met de motor. Wie o Wie?
Als je me wilt helpen... Omgeving Den Bosch (Zaltbommel), daar staat hij. Nu wel buiten