Heel veel problemen... help!!?

Gesloten
pellewaes
Beginner
Beginner

Heel veel problemen... help!!?

Bericht door pellewaes » vr 18 feb, 2005 14:14

Ok, daar gaat ie dan...

Ik heb het AM2 blok erin gehangen. Originele (en dus werkend erafgehaald) startmotor, benzinepomp en bobine en kabels.

Alles goed aangesloten, zo lijkt het, maar de motor wil niet starten, ik heb dan ook nog niet de ontsteking nagekeken en de kleppen evt. gesteld, maar toch de problemen zijn groot. Wat gebeurt er:

De bougies vonken niet (allebei niet), kabels zijn van de originele en vrij nieuw, de bobine is ook de originele van de vorige motor en de bougies zijn nieuw.

De startmotor draait rond en de carburateur (zonder luchtfilter), loopt vol met benzine (vlotterkamer) en de voorste grote opening (die met dat pijpje) loopt ook helemaal vol en loopt over. De motor lijkt heel sterk maar op een kant te starten (tot zover je van starten kan spreken), er lijkt links (bestuurderszijde) helemaal geen compressie te zijn. Bougies eruit gedraaid, en even doorstarten. Tot mijn verbazing spuit er letterlijk hoeveelheden benzine en uiteindelijk benzinedamp uit de rechterkant. Links gebeurt niks. Wat moet ik doen? Ik ben van plan om een electronische ontsteking te kopen omdat dit toch het beste werkt, maar eerst wil ik zeker weten hoe het zit met de motor. Wie o Wie?

Als je me wilt helpen... Omgeving Den Bosch (Zaltbommel), daar staat hij. Nu wel buiten :(

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 18 feb, 2005 14:16

hoi

heb je de puntjes geschuurd? en eventueel gesteld? check deze eerst eens. en als ik het goed begrijp loopt de vlotterkamer over. Zorg eens dat de vlotter goed afsluit of plaats eens je oude carb past

groet Frank

pellewaes
Beginner
Beginner

Bericht door pellewaes » vr 18 feb, 2005 14:33

Frank Munneke schreef:hoi

heb je de puntjes geschuurd? en eventueel gesteld? check deze eerst eens. en als ik het goed begrijp loopt de vlotterkamer over. Zorg eens dat de vlotter goed afsluit of plaats eens je oude carb past

groet Frank
De oude carb is er eentje van een 400cc, dus dat gaat niet werken... helaas. Maar dat benzinespuitverhaal en maar aan 1 kant, hoe kan dat dan??? Ik heb de vlotter idd afgesteld en deze doet het nu goed.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 18 feb, 2005 15:35

hoi

als het blokje scheef staat loopt alle benzine naar een kant. dus das niet zo raar, haal de boegies er eens uit gooi een beetje motorolie in de zuigers en start ffe flink door tot alles mooi geolied is en de benzine eruit is, daarna moet hij wel starten, zeker als je met een testlampje kan zien dat de contactpunten op het juiste tijdstip open gaan.

groet Frank

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » vr 18 feb, 2005 16:04

Zolang je bougies niet vonken is er wat mis, dus ik zou toch nog even je oude bobine en kabels en punten gebruiken. Als je dan je punten gesteld hebt moet er toch iets vonken.
Dit is toch dat blok en bak wat heel lang stil heeft gestaan? Dan weet je ook niet hoe die reed voordat ie werd stil gezet. 'Rijdend' zegt op zich niet zo veel en tijd/stilstaan heelt niet alle wonden. Ik zou ook nog even naar mn kleppen kijken voor de zekerheid.
Succes dr mee!
2cv l'amour toujours

pellewaes
Beginner
Beginner

Bericht door pellewaes » vr 18 feb, 2005 18:56

Menno2cv1964 schreef:Zolang je bougies niet vonken is er wat mis, dus ik zou toch nog even je oude bobine en kabels en punten gebruiken. Als je dan je punten gesteld hebt moet er toch iets vonken.
Dit is toch dat blok en bak wat heel lang stil heeft gestaan? Dan weet je ook niet hoe die reed voordat ie werd stil gezet. 'Rijdend' zegt op zich niet zo veel en tijd/stilstaan heelt niet alle wonden. Ik zou ook nog even naar mn kleppen kijken voor de zekerheid.
Succes dr mee!
Ik heb hem met 123-ignition gestart (toch maar gekocht) en hoestend en proestend kwam hij tot leven. Maar voor korte duur, want hij loopt en hij slaat af. Dit deed hij 2 keer en daarna geen kick meer. Maar hij start iig wel en hij loopt ook (vraag niet hoe :)) Morgen de carburatuer nog maar een keertje helemaal schoonmaken...

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 18 feb, 2005 19:47

Hoi

Houd bij het starten het oliedruklampje in de gaten, dit moet aan zijn en uitgaan anders niet meer starten.

groet Frank

Gesloten