Pagina 1 van 1
schroefjes carburateur
Geplaatst: ma 21 feb, 2005 16:19
door pellewaes
De 4 schroefjes om je carburateur van het spruitstuk af te krijgen vind ik vrij lastig om eraf te krijgen, laat staan weer goed vast. Wie heeft er daar ervaring mee? Vooral degene achter de olievulpijp en dynamo kom ik bijna niet bij (het zijn de 4 moeren met breedte 12)... Speciaal gereedschap?
Geplaatst: ma 21 feb, 2005 16:53
door Klaas Jan Franssen
Ehm ik heb hem gemonteerd terwijl de dynamo en olievulpijp er af waren.. Dus alle ruimte.
Wellicht met een pijpsleutel?
En al gaat ie maar met een kwart slag per keer, vast komt ie wel
Geplaatst: ma 21 feb, 2005 16:57
door Lelijke Eend
Inderdaad, olievulpijp en dynamo er af. Het is een k*tklus, maar het gaat. Ik heb er geen speciaal gereedschap voor nodig gehad.
Geplaatst: ma 21 feb, 2005 18:28
door Ramon
ja klote he
Geplaatst: ma 21 feb, 2005 19:04
door Frank Munneke
gewoon een goedkope praxis sleutel ombuigen, kan je er prima bij.
groet frank
Geplaatst: ma 21 feb, 2005 19:07
door pellewaes
Ramon2cv schreef:ja klote he
idd... het was klote(n) maar het is nu los en weer vast. De Eend is gestart, hij loopt. Maar niet stationair, alleen met volgas start hij. Daarna moet je hem handmatig een beetje door de toeren heen "sturen", dus af en toe veel gas en daarna op +/- 1500 rpm houden, anders sloeg hij af (als ik niet af en toe volgas gaf). Na een paar minuten loopt toch weer de 2e "buis" vol met benzine en heb ik hem af laten slaan want dat vertrouwde ik niet.
Tijdens het starten net kwam er ook fik uit de bovenkant (eerste kamer). Da was wel mooi zo in t donker, maar schrok me wel de tering (ik had namelijk de gashefboompjes vast...)
Is bovenstaand een kwestie van af laten stellen??
Geplaatst: do 24 feb, 2005 14:33
door rusty
leven je wenkbrauwen nog
zoals je het beschrijft zit er of een sproeier verstopt, of je vlotternaald sluit niet goed af/ vlotterniveau te hoog (wat bedoel je eigenlijk met 2e buis?)
Geplaatst: do 24 feb, 2005 15:20
door pellewaes
Rusty schreef:leven je wenkbrauwen nog
zoals je het beschrijft zit er of een sproeier verstopt, of je vlotternaald sluit niet goed af/ vlotterniveau te hoog (wat bedoel je eigenlijk met 2e buis?)
Het gaat al beter

Geen backfires meer en ik heb de carburateur laten weken in Tinner (met de pakking er vantussen). De vlotters nog een keer afgesteld en alles schoongemaakt, hij doet het redelijk nu.
De 2e buis is zeg maar als je voor de auto staat naar de carb te kijken dan heb je 2 openingen, de eerste trap en de tweede trap zeg maar. De 2e buis is voor de 2e trap, die wil nog wel eens vollopen.