schroefjes carburateur

Gesloten
pellewaes
Beginner
Beginner

schroefjes carburateur

Bericht door pellewaes » ma 21 feb, 2005 16:19

De 4 schroefjes om je carburateur van het spruitstuk af te krijgen vind ik vrij lastig om eraf te krijgen, laat staan weer goed vast. Wie heeft er daar ervaring mee? Vooral degene achter de olievulpijp en dynamo kom ik bijna niet bij (het zijn de 4 moeren met breedte 12)... Speciaal gereedschap?

Klaas Jan Franssen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Klaas Jan Franssen » ma 21 feb, 2005 16:53

Ehm ik heb hem gemonteerd terwijl de dynamo en olievulpijp er af waren.. Dus alle ruimte.

Wellicht met een pijpsleutel?

En al gaat ie maar met een kwart slag per keer, vast komt ie wel

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 21 feb, 2005 16:57

Inderdaad, olievulpijp en dynamo er af. Het is een k*tklus, maar het gaat. Ik heb er geen speciaal gereedschap voor nodig gehad.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 21 feb, 2005 18:28

ja klote he

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » ma 21 feb, 2005 19:04

gewoon een goedkope praxis sleutel ombuigen, kan je er prima bij.

groet frank

pellewaes
Beginner
Beginner

Bericht door pellewaes » ma 21 feb, 2005 19:07

Ramon2cv schreef:ja klote he
idd... het was klote(n) maar het is nu los en weer vast. De Eend is gestart, hij loopt. Maar niet stationair, alleen met volgas start hij. Daarna moet je hem handmatig een beetje door de toeren heen "sturen", dus af en toe veel gas en daarna op +/- 1500 rpm houden, anders sloeg hij af (als ik niet af en toe volgas gaf). Na een paar minuten loopt toch weer de 2e "buis" vol met benzine en heb ik hem af laten slaan want dat vertrouwde ik niet.

Tijdens het starten net kwam er ook fik uit de bovenkant (eerste kamer). Da was wel mooi zo in t donker, maar schrok me wel de tering (ik had namelijk de gashefboompjes vast...)

Is bovenstaand een kwestie van af laten stellen??

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 24 feb, 2005 14:33

leven je wenkbrauwen nog :wink:

zoals je het beschrijft zit er of een sproeier verstopt, of je vlotternaald sluit niet goed af/ vlotterniveau te hoog (wat bedoel je eigenlijk met 2e buis?)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

pellewaes
Beginner
Beginner

Bericht door pellewaes » do 24 feb, 2005 15:20

Rusty schreef:leven je wenkbrauwen nog :wink:

zoals je het beschrijft zit er of een sproeier verstopt, of je vlotternaald sluit niet goed af/ vlotterniveau te hoog (wat bedoel je eigenlijk met 2e buis?)
Het gaat al beter :) Geen backfires meer en ik heb de carburateur laten weken in Tinner (met de pakking er vantussen). De vlotters nog een keer afgesteld en alles schoongemaakt, hij doet het redelijk nu.

De 2e buis is zeg maar als je voor de auto staat naar de carb te kijken dan heb je 2 openingen, de eerste trap en de tweede trap zeg maar. De 2e buis is voor de 2e trap, die wil nog wel eens vollopen.

Gesloten