verbrande olielucht........
verbrande olielucht........
Na een redelijke rit met onze 2cv6 uit 1987 ruik ik altijd een verbrande olielucht. Het oliepeil blijft wel steeds keurig op peil staan. Onder de olievuldop is geen slutch te zien. De auto start altijd zonder choke en draait stationair goed en rustig. Geen blauwe rook of iets anders verontrustend.
Wie heeft er een idee over, wat er aan de hand zou kunnen zijn? En wat zou er eventueel aan te doen zijn?
Wie heeft er een idee over, wat er aan de hand zou kunnen zijn? En wat zou er eventueel aan te doen zijn?
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1885
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: verbrande olielucht........
Is je kachelpot niet ergens lek?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: verbrande olielucht........
kachelpotten zien er goed uit.........
Re: verbrande olielucht........
Kan ook van je versnelling bak komen.
Dan lekt er een klein beetje olie tussen de aandrijfas en bak gedeelte..(weet niet hoe ik het beter omschrijven kan...dunne papiere pakking).
die olie vliegt met rijden naar achter, op je 1e demper..en dampt daar lekker weg.
Kijk maar op de 1e demper dan moet in dat geval aangekoekte (opgedroogd) olie zitten.
Deze kan je dus eenvoudig uitsluiten.
Dan lekt er een klein beetje olie tussen de aandrijfas en bak gedeelte..(weet niet hoe ik het beter omschrijven kan...dunne papiere pakking).
die olie vliegt met rijden naar achter, op je 1e demper..en dampt daar lekker weg.
Kijk maar op de 1e demper dan moet in dat geval aangekoekte (opgedroogd) olie zitten.
Deze kan je dus eenvoudig uitsluiten.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: verbrande olielucht........
Vandaag even onder de 2cv gekeken. De uitlaat ziet er nog schoon uit. Geen aangekoekte olie dus. En de onderkant van de versnellingsbak ook vrij droog, 2 kleine oliedruppeltjes......
Wat nu? Ik heb de klok horen luiden, maar weet niet helemaal waar de klepel hangt. Heb wel eens gehoord van versleten rubbertjes, versleten klepstoterstangen, enz............ Wie heeft er nog een suggestie?
Wat nu? Ik heb de klok horen luiden, maar weet niet helemaal waar de klepel hangt. Heb wel eens gehoord van versleten rubbertjes, versleten klepstoterstangen, enz............ Wie heeft er nog een suggestie?
Re: verbrande olielucht........
Klepstoter is meer olie verbruik en uit de uitlaat dan olie.
Olie lucht zoals jij omschrijft moet toch ergens in het voor onder te doen zijn..
Geen lekkage ergens, olie nivo blijft ook goed?
Lastig...
Olie lucht zoals jij omschrijft moet toch ergens in het voor onder te doen zijn..
Geen lekkage ergens, olie nivo blijft ook goed?
Lastig...
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: verbrande olielucht........
Het kan ook voor een beetje lekken dat wordt dan naar achter geblazen door de verwarmings tunnels. Zijn die vettig van binnen?
diverse Citroens, wat anders.
Re: verbrande olielucht........
kachelpijpen zijn helemaal droog. Zou mijn olievulpijp er misschien nog iets mee te maken kunnen hebben? Ik lees zoveel berichten op deze site over de olievulpijp. Iets met onderdruk etc. Het lijkt mij toch gewoon een pijp naar de carter, waar je de olie door moet vullen...... Of zie ik het verkeerd? Heeft het zin om een nieuwe pijp van Burton erin te zetten?
Re: verbrande olielucht........
De vulpijp zorgt ook voor een onderdruk in het carter , zodat de olie niet door de keerringen eruit spuit, er zit een soort klep in .
Maar het is niet zeker dat je de olievulpijp moet vervangen, eerst moet je zeker weten waar het probleem is.
Je zou de olie druk/ onderdruk in het carter kunnen meten er is hier op het forum al vaker over gepost. Ik zal kijken of ik e.e.a. voor jou vinden kan. Maar dat wordt later op de dag.
Maar het is niet zeker dat je de olievulpijp moet vervangen, eerst moet je zeker weten waar het probleem is.
Je zou de olie druk/ onderdruk in het carter kunnen meten er is hier op het forum al vaker over gepost. Ik zal kijken of ik e.e.a. voor jou vinden kan. Maar dat wordt later op de dag.
Re: verbrande olielucht........
Nog even een laatste update van het probleem. Heb een nieuwe olievulpijp gemonteerd, en het probleem is tot mijn grote vreugde opgelost! Geen oliedampen meer. Nogmaals, iedereen bedankt voor de reakties!