Opgelost hoe de veerklem demonteren die de omgeklapte zijruit vastzet?
-
- Gebruiker
Opgelost hoe de veerklem demonteren die de omgeklapte zijruit vastzet?
Topic kan worden gesloten. Dankzij de vele en duidelijke adviezen heb ik het ronde zwarte kunststof houdertje met de veer erin die de omhoog geklapte zijruit in open stand vast houdt weten te demonteren. Allen hartelijk dank.
Laatst gewijzigd door Lo Bouwens op zo 6 aug, 2023 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
Re: Hoe de veerklem demonteren die de omgeklapte zijruit vastzet?
In het midden zit een kunsstof pinnetje dat je terug moet trekken. Daar kun je het beste een klein schroefje indraaien zodat je er een tangetje op kunt zetten. Als het pinnetje eruit is kun voorzichtig een schroevendraaier onder de raamclip zetten om de clip eruit te wippen.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Je kunt het pinnetje ook verder naar binnen slaan. Deze valt dan in de deur maar bij de nieuwe raamhouder zit een nieuw pinnetje.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Gebruiker
Ga het morgen gelijk proberen. Hopelijk lukt het. Bedankt voor de adviezen.
-
- Gebruiker
nieuwe vraag over veerklemmetjes zijruit gedemonteerd
Ik heb inderdaad de veerklemmetjes los, de pinnen zijn doorgeduwd en onderin de deur gevallen (en niet eruit te krijgen).
Nu ik ze los heb vind ik het wel vreemd dat bij mij het linker en het rechter klemmetje identiek zijn, dus het bedieningshendeltje aan één kant eigenlijk verkeerd om zit. Of zijn ze altijd links en rechts hetzelfde? Omkeren heeft m.i. geen zin want het rechte uitsteeksel dat in het uitgespaarde gleufje naast het gat valt zal bij montage altijd bepalend zijn voor de stand van het klemmetje en het hendeltje...
Nu ik ze los heb vind ik het wel vreemd dat bij mij het linker en het rechter klemmetje identiek zijn, dus het bedieningshendeltje aan één kant eigenlijk verkeerd om zit. Of zijn ze altijd links en rechts hetzelfde? Omkeren heeft m.i. geen zin want het rechte uitsteeksel dat in het uitgespaarde gleufje naast het gat valt zal bij montage altijd bepalend zijn voor de stand van het klemmetje en het hendeltje...
-
- Regelmatige poster
Er zijn linkse en rechtse te koop
-
- Gebruiker
Bedankt, ik dacht ok al dat er verschil moest zijn tussen links er rechts, anders zit het bedieningsknopje aan de onderkant (onbereikbaar als de ruit opgeklapt is). Ik ga de juiste bestellen.
-
- Gebruiker
Deze vraag is afdoende beantwoord en verdere reacties zijn niet nodig. Bedankt!
Lodewijk
Lodewijk