Extra spiegels

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Extra spiegels

Bericht door Lelijke Eend » do 24 feb, 2005 14:04

In deze post van Patje74 staat een link naar een foro van een Eend met daarop spiegels aan de klapraampjes. Deze foto dus: Afbeelding

Ik wil wel wat meer spiegelspul op mijn Eend hebben en zo'n constructie leek mij wel mooi, maar zijn dat soort spiegels nog een beetje goed verkrijgbaar ? En dan bedoel ik natuurlijk 2e hands. En zijn ze er voor zowel links als rechts ?

Andere tips voor extra spiegels zijn ook welkom ! ! !
Afblijven.

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » do 24 feb, 2005 14:22

Omdat spiegels vroeger niet standaard af-fabriek waren, maar door de garage bij aflevering dr op gezet werden, zijn er behoorlijk wat verschillende soorten spiegels op eenden geschroefd in de loop der jaren.
Bv ook op de rand van de motorkap, besteleenden hadden m op het linker voorspatbord...

Goed rondkijken op beurzen is denk ik het handigst.
2cv l'amour toujours

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 24 feb, 2005 15:57

Das ook een optie natuurlijk. Maar zou ik het zelf ook kunnen maken ? De scharniertjes van het klapraampje bij de Eend op de foto bijvoorbeeld, zijn dat standaard scharniertjes waar die spiegel op/aan geschroefd zit of is het een speciaal soort scharnier ? Ik heb namelijk niet veel zin in mijn spatborden of motorkap te boren ;)
Afblijven.

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » do 24 feb, 2005 16:31

Kan ik me voorstellen, dat je geen zin hebt om te boren.
Spiegels zoals op de foto (er is nog een model, zoals die gele heeft http://users.skynet.be/marc.depooter/2c ... t06p2.html )
zitten op het scharnier van het klapraampje met een bevestiging die gebruik maakt van de 2 schroefjes van het scharnier. Zou je dus ook zelf kunnen maken, denk ik.
Bv ander klapraamscharnier nemen, spiegeltje aan lassen en dan op het scharnier van je klapraam vastzetten (ff als idtje weet niet of t past hoor)
2cv l'amour toujours

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 24 feb, 2005 23:39

Ik zal dus wel aan onderdelen moeten lasen begrijp ik. Nouja, tis klein spul, goed verkrijgbaar, dus dat is niet zo'n probleem.
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 25 feb, 2005 00:01

Of je pakt langere bouten en draait ze vast in dezelfde boutgaten. Als het scharnier dan nog werkt tenminste???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 25 feb, 2005 10:32

Dan moet het deel wat je er extra op schroeft wel op het scharnier liggen en niet er onder. Anders staat je raam scheef ;)

Overigens, is er iemand die ervaring heeft met spiegels aan de scharniertjes ?
Afblijven.

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » vr 25 feb, 2005 11:25

Punky schreef:Of je pakt langere bouten en draait ze vast in dezelfde boutgaten.
Dat wordt misschien wat lastig, want je klapraam is geen gewoon scharnier maar een mannetje/vrouwtje scharnier.

Ik heb er geen ervaring mee, maar vind het er wel zo iel uitzien dat ik het zelf niet zou willen. T lijkt me een erg kwetsbaar gebeuren.
2cv l'amour toujours

Plaats reactie