Pagina 1 van 1
BMW 1100 conversies?
Geplaatst: za 2 nov, 2024 14:54
door Basvdheijden
Er is in het verleden al veel over geschreven, maar ik ben benieuwd of er bedrijfjes in Nederland zijn (gelijk aan
http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html) die conversies/implementaties doen van BMW 1100 blokjes in een 2cv? Ik denk dat ik zoiets wel een keer zou willen proberen, maar niet technisch genoeg en onvoldoende tijd om het wiel helemaal zelf uit te gaan vinden. Hoor graag!
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: za 2 nov, 2024 19:31
door RobM
Hallo Bas,
de hele inbouw niet. Een deel wel.
niet:
-uitlaat lassen
-adapterbus draaien
wel:
-kabelboom aanpassen, oliekoeler aanpassen,, adapterplaat met bouten en moeren, tekening van adapterbus mailen, benzine retourleiding in de tank maken, aanpassing voor gas/benzineverdeler/bobine
Ik heb er nu zes aan het draaien gemaakt waarvan drie omgebouwd/ingebouwd.
Op
https://roerenentechniek.nl/ zie je wat beelden.
Groet, Rob
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: za 2 nov, 2024 19:36
door Mddnsj
Ha Rob,
Zou zo’n 1100 in een Mehari passen?
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: za 2 nov, 2024 19:47
door RobM
Als je aan de voorkant genoeg ruimte hebt voor de oliekoeler wel. Het BMW blok komt net drie cm op de voorste dwarsbalk van het chassis. ik weet niet hoeveel ruimte een mehari daar nog vóór heeft.
heb een BMW blok met adapter verkocht aan iemand op Palma de Mallorca die hem in een mehari gaat bouwen. De auto is bijna klaar, inbouw gaat binnenkort beginnen.
Groet, Rob
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: zo 3 nov, 2024 15:38
door RobM
Staat een 850 op mp voor 200 euro. Waarschijnlijk incl papieren. Die zijn handig als je de grotere motor op kenteken wil zetten
Gr Rob
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: zo 3 nov, 2024 19:56
door Basvdheijden
Dank! Is dat niet zonde van het potentieel tov 1100?
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: zo 3 nov, 2024 20:50
door RobM
Het is ook een beetje net wat je wilt. Heb in Kerkrade wel eens meegereden met forumlid 'laagvlieger'. Die had er meen ik een 1200 in zitten. Dat rijdt als een kermisattractie; geen vijf meter vooruit zonder wielspin. In jaren niet zo veel pret gehad maar ik zou dat niet als daily driver willen
De grap is: al die blokken zijn nagenoeg hetzelfde. Zeker de 850 en 1150. Als je nu voor bijna niets een blok met toebehoren kan kopen dan is dat een aardige manier op in te stappen. brandstof. adapter, motorsteunen, allemaal hetzelfde. Uitlaat waarschijnlijk ook. Zoek maar eens op wat een rijdbaar 1150 blok kost met blok, injectorhuizen, ecu, kabelboom, gaskabels, bobine, brandstofrail. Dat is een veelvoud van 200 euro
Bij de 850 kan je met een schakelaar het vermogen terug zetten naar wat de eend normaal heeft. Op de motorfiets is dat met een codec plug ivm beginnersrijbewijs. Bij de ombouw kan je daar een schakelaar van maken.
Het is en blijft wel een beetje een project. Maar sommige mensen rijden er al jaren mee. Als ik ruimte had zou ik naast mijn mooie rooie een hobbyeend zetten om zo'n blok in te bouwen.
zit je op facebook?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... cale=nl_NL
Groet, Rob
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: zo 3 nov, 2024 21:41
door magnamaniac
Basvdheijden schreef: ↑zo 3 nov, 2024 19:56
Dank! Is dat niet zonde van het potentieel tov 1100?
Ook met een 850 heb je al een bult meer vermogen dan origineel, VEEL meer dan je nodig hebt.
Re: BMW 1100 conversies?
Geplaatst: wo 6 nov, 2024 23:10
door RobM